امروزه با ورود تکنولوژی پرینت سه بعدی به صنایع مختلف تغییری در عرصه تولیدات به وجود آمده است. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی در عرصه تولید امکان سفارشی سازی است که در زمان های گذشته خیلی هزینه بر بود. در این مقاله توضیحی جامع از سفارشی سازی انبوه یکی از مزایای تکنولوژی پرینت سه بعدی را خواهیم داد.

سفارشی سازی انبوه چیست؟

سفارشی سازی انبوه تولید سری کالاهای شخصی یا خدماتی است که نیازهای مشتریان را برآورده می کند. هدف از این فرایند ارائه محصولات سفارشی سازی شده در عین حفظ قیمت پایین از طریق تولید انبوه است. این ویژگی به لطف تولید به کمک کامپیوتر و پیکربندی محصول به صورت آنلاین به دست می آید.

سفارشی سازی انبوه  چگونه عمل می کند؟

سفارشی سازی انبوه نیازمند سه عنصر ضروری است:

  • ثبت داده های مصرف کننده به صورت موثر (برای انجام این کار، شما نیاز به ایجاد رابط کاربری مناسب)
  • تبدیل این داده ها برای استفاده از آن در طراحی
  • تولید با هزینه ای متناسب با بازار کار شما

با وجود این که سفارشی سازی انبوه محصولاتی کاملا سازگار با خواسته های یک مشتری ایجاد می کند، تمام این عناصر هزینه و تلاش زیادی را می طلبد. این به این معنی است که شما باید قبل از انجام کار از مناسب بودن آن برای برنامه ها و صنعت خود اطمینان حاصل کنید.

پس از اطمینان از مناسب بودن این فرایند برای بازار کارتان باید اطلاعاتی (ابعاد خاص، متن اضافه شده، رنگ، ویژگی ها …) که لازم جمع آوری شوند معین گردد. سپس پلتفرم مجموعه خود را ایجاد کنید. این کار را می توان به صورت آنلاین انجام داد یا نیازمند سخت افزار است. تبدیل داده ها می تواند به صورت خودکار یا توسط طراحان و مهندسان بطور دستی انجام شود.

سفارشی سازی انبوه و پرینت سه بعدی

سفارشی سازی انبوه و پرینت سه بعدی

نمونه های موفق از سفارشی سازی انبوه

سفارشی سازی سنتی، که در آن سفارشی کردن در انتهای فرآیند تولید اتفاق می افتد بسیار رایج است. انتخاب گزینه ها، رنگ ها، لوازم جانبی، و غیره از نمونه های این نوع سفارشی سازی است.

سفارشی سازی انبوهی که ما در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم در مراحل بسیار ابتدایی فرآیند تولید، با استفاده از داده های خاص تر از مصرف کننده انجام می شود. همانطور که می توانید تصور کنید سفارشی سازی انبوه در بعضی حوزه ها بیشتر مفید است. عرصه پزشکی و همچنین تولید لوازم جانبی مختلف (لباس، جواهرات، هدفون و …) بیشتر از سایر زمینه از این تکنولوژی بهره برده اند.

چند نمونه از کمپین های سفارشی سازی انبوه:

  • شرکت Skoda ماشین های سفارشی پرینت سه بعدی شده ای را با توجه به Skoda Fabia خود ارائه می دهد که در آن مصرف کنندگان می توانند نام خود را به عنوان یک کمپین بازاریابی برای راه اندازی ماشین جدید خود اضافه کنند.
  • شرکت Normal از تکنولوژی چاپ سه بعدی به منظور سفارشی سازی کردن هدفون های خود استفاده کرده است.
  • در عرصه پزشکی، شرکت Sols اندازه های بیماران را به کمک یک وسیله طراحی شده توسط خودشان ثبت و به شبکه ای از ارائه دهندگان حرفه ای ارسال می کند. از این داده ها و اطلاعات برای ایجاد وسلیل ارتوپدی شخصی پرینت سه بعدی شده در کمتر از یک هفته استفاده می شود.

سفارشی سازی انبوه و پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی یکی از فناوری هایی است که امکان این نوع سفارشی سازی بدون هزینه های اضافی را فراهم می کند.

چاپ سه بعدی نیازی به هزینه اولیه قالب و ابزارهای خاصی که برای تکنیک های تولید سنتی مورد نیاز است ندارد. برای ایجاد یک محصول متفاوت، تنها باید فایل سه بعدی خود را به روز کنید و این عمل می تواند با استفاده از اطلاعات مشتری به طور مستقیم انجام شود. از آنجایی که قیمت تولید برای ۱ عدد یا ۱۰۰۰ عدد قطعه چاپ سه بعدی شده مشابه است، برای تولید ۱۰۰۰ عدد قطعه یکسان یا ۱۰۰۰ قطعه شخصی سازی شده هزینه یکسانی نیاز است.

پرینت ۳ بعدی و سفارشی سازی انبوه

پرینت ۳ بعدی و سفارشی سازی انبوه

چگونه کسب و کار شما می تواند از سفارشی سازی انبوه بهره مند شود؟

سفارشی سازی انبوه برای کسب و کارهای متفاوت بسیار ارزشمند بوده و یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان به ارمغان می آورد.

ایجاد یک تجربه منحصر به فرد با پرینت سه بعدی

مزایای پرینت سه بعدی و سفارشی سازی انبوه

مزایای پرینت سه بعدی و سفارشی سازی انبوه

اولین جنبه ی ایجاد یک محصول منحصر به فرد و سفارشی، احساسی است که مشتریان هنگام دریافت شیی که آن را مطابق با ترجیحات، نیازها و بودجه خود انتخاب کرده اند دارند. ما در حال حرکت به سمت یک اقتصاد شخصی و متفاوت از راه حل های مناسب برای همه افراد هستیم.

جمع آوری اطلاعات

ایجاد یک محصول سفارشی برای کسب و کار شما فرصتی برای جمع آوری اطلاعات در مورد سلایق مشتری ها و برطرف ساختن هر چه بیشتر نیازهایشان ایجاد می کند.

به کالاهای خود ارزش ببخشید

به طور کلی سفارشی سازی انبوه یک راه عالی برای ارزشمندسازی کسب و کار و کالاهای شما می باشد.

سفارشی سازی سازگار به علت امکان پیاده سازی آسان و کم بودن خطرات، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین با توجه به تولید محصولات پس از سفارش گیری نیاز به انبار سازی و هزینه های آن کاهش می یابد.

چالش های سفارشی سازی انبوه در پرینت سه بعدی

در کنار تمامی مزیت های ذکر شده سفارشی سازی انبوه نیز همانند تمامی دیگر روش های تولید با چالش هایی روبروست. هزینه یکی از این چالش هاست که با وجود کاهش هزینه با استفاده از پرینت سه بعدی، هزینه جمع آوری داده ها و اعمال این داده ها در طراحی، با چاپ سه بعدی کاهش نمی یابد.

منبع: https://www.sculpteo.com/

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی و سفارشی سازی انبوه

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید