حتما داستان پینوکیو را شنیده اید یا فیلم آن را دیده اید. عشق و علاقه پدر ژپتو به عروسکی که ساخته جان می دهد! حال این اتفاق در دنیای واقعی افتاده است. پدری عاشق با استفاده از پرینت سه بعدی کاری می کند تا فرزندش بتواند مانند کودکان دیگر زندگی خوب و شادی داشته باشد. در ادامه بیشتر بخوانید.

چاپ سه بعدی دست مصنوعی نوزاد توسط پدرش

پرینت سه بعدی دست پینوکیو واقعی!

پرینت سه بعدی دست پینوکیو واقعی!

یک پدر پس از طراحی یک بازوی هیدرولیکی چاپ سه بعدی شده برای پسر دو ساله خود، شرکت تولید پروتز Ambionics را تاسیس کرد. تا چند سال گذشته تنها راه پیش رو این بیماران قطع عضو، رفتن به پزشک ارتوپد بود که پس از انجام چند اندازه گیری یک مدل پیش ساخته تولید انبوه شده شامل تعداد زیادی پیچ و مهره که پوشیدن آنها حتی در صورت اندازه شدن راحت نبود را سفارش می دادند. در حال حاضر تعداد زیادی از پروتزهای قابل چاپ سه بعدی برای اشخاص و پزشکان فیزیوتراپیست در دسترس هستند و برخی از مدل ها از طریق سازمان هایی مانند e-NABLE و Makers Making Change به صورت رایگان قابل دسترس می باشد.

پرینت سه بعدی و عشق پدر ژپتو

پرینت سه بعدی و عشق پدر ژپتو

پرینت سه بعدی و عشق پدر ژپتو

پسری به نام سُل، فرزند بن رایان و همسرش کیت، با آسیب قطع عضو بازوی چپ متولد شد. NHS به این خانواده اعلام کرد که پیش از رسیدن سن فرزندشان به یک سالگی، هزینه های پروتز مصنوعی را تامین نمی کند، اما پدر و مادر سُل طی پنج هفته ابتدایی متوجه شدند که او نمی تواند از بازوی چپ خود استفاده نمی کند. بن رایان با توجه به رشته اش که استاد روانشناسی بود متوجه شد که فرزند او به منظور جلوگیری از از دست دادن عملکرد بازو نیاز به کار کردن هر دو عضله بازو و مغز دارد، بنابراین او یک اسفنج آشپزخانه را که تقریبا طول آن با اندازه بازوی پسرش برابر بود را به اندام  سُل متصل کرد. در عرض چند دقیقه، سُل با استفاده از بازوی اسفنجی جدید خود برای برقراری ارتباط با جهان، حل دادن و کشیدن اشیاء استفاده کرد.

بعدها بن به انتهای این بازوی اسفنجی تسمه اضافه کرد. وی سپس شروع به یادگیری مدل سازی سه بعدی به منظور پرینت سه بعدی یک پروتز مصنوعی برای پسرش کرد. بن توضیح داد: “تکنولوژی مورد استفاده در پروتزهای مدرن برای کودکان به طور مناسب کار نمی کند. گزینه های موجود برای نوزادان و کودکان نوپایی که اندام های خود را از دست داده اند بهینه نیستند. این تکنولوژی متکی به سنسورهایی است که برای کودکان زیر سه یا چهار سال مناسب نمی باشد. علاوه بر این بیشتر این پروتزها از نظر زیبایی مطلوب نیست. هدف من کمک به کودکان قطع عضو از سراسر جهان است تا انها نیز بتوانند پروتز مصنوعی مناسب خود را داشته باشند و از آن تا بزرگسالی استفاده کنند. واقعیت این است این پروتز های مصنوعی کاملا ایمن هستند و به علت نداشتن هیچ قطعه کوچک و باتری از ابتدای نوزادی قابل استفاده می باشند. ”

پرینت سه بعدی دست پینوکیو واقعی!

پرینت سه بعدی و پینوکیوی واقعی!

پرینت سه بعدی و پینوکیوی واقعی!

بن برای ساخت یک ایمپلنت مصنوعی بدون باتری، از عنکبوت که از فشار مایع برای حرکت پاها استفاده می کند الهام گرفت. او از نرم افزار مدل سازی Autodesk برای طراحی این بازوی هیدرولیکی استفاده کرد و سپس قطعات را با استفاده از یک چاپگر سه بعدی رومیزی چاپ کرد. در حال حاضر سُل به اندازه کافی بزرگ شده است که وقتی پدرش مدل سه بعدی دستگاه را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر ترسیم می کند، بتواند بگوید: “بازو”.

خدمات پرینت سه بعدی و چاپ سه بعدی اندام کمکی!

خدمات پرینت سه بعدی و چاپ سه بعدی اندام کمکی!

خدمات پرینت سه بعدی و چاپ سه بعدی اندام کمکی!

همکاری با RS Components برای بن این امکان را فراهم کرد تا تعداد زیادی از پروتزهای Ambionics  را بر روی اشخاص زیادی از سراسر جهان با استفاده از اسکن سه بعدی از اندامشان امتحان کند. آلیسون هاچینگز، معاون مدیر کل خدمات چاپ سه بعدی در RS، اظهار داشت: “من داستان دلسوزی بن راین را در خبرهای تلویزیونی مشاهده کردم و تصور کردم که راهی وجود دارد که RS بتواند به او کمک کند. ما ازطریق لینکدین با بن رایان ارتباط برقرار کردیم. ماموریت و چشم انداز جسورانه او ما را الهام بخشید.علاوه بر این، بن شخصی بدون دانش قبلی در زمینه توسعه محصول یا زمینه های مرتبط با ساخت و ساز بود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که از Ambionics پشتیبانی کنیم. با تامین فیلامنت های پرینت سه بعدی، رایان می تواند فکر خود را بدون محدود شدن به وسیله هزینه ها، کاملاَ بر روی آزمایش ها متمرکز کند. ”

دسترسی به چاپ سه بعدی به گونه ای است که یک استاد روانشناسی بدون هیچ تجربه ای در زمینه مدل سازی سه بعدی یا تولید افزودنی، تنها طی چند ماه نرم افزار مدل سازی و برش را یاد گرفته، به طوری که بتواند یک نسخه هیدرولیکی مناسب برای کودک خود را چاپ کند. شما نیز می توانید ایده های خود را با سفارش پرینت سه بعدی به حقیقت تبدیل کنید.

در فیلم زیر پدر ژپتوی واقعی قصه ما کامل داستان پسرش و استفاده از پرینت سه بعدی را توضیح می دهد. دیدن این فیلم جذاب رو از دست ندید.

 

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی و پینوکیوی واقعی!

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید