محققان دانشگاه مریلند (UMD) آمریکا و دانشگاه برکلی در کالیفرنیا، با استفاده از رویکردهای جدید در تکنولوژی پرینت سه بعدی، پیشرفت هایی را در تولید پردازنده های میکروسیال ایجاد کرده اند. تلاش های این گروه می تواند منجر به تولید یک طبقه در حال ظهور پردازنده های میکروسیال با هزینه کمتر و آسان تر شود.

دستگاه های میکرو سیال به دلیل توانایی در کنترل ذرات بسیار کوچک مایعات از قبیل خون، DNA و عوامل تست به صورت خودکار و همچنین آماده سازی سریع تر نتایج آزمایش با مواد کمتر، در دنیای پزشکی به شهرت رسیده اند. در حالی که دستگاه های میکرو سیال کاربرهای مفید فراوانی دارند، به طور سنتی فقط از طریق فرایندهای تولیدی پر هزینه، با سرعت کم و پیچیده در دسترس هستند. با این حال، با استفاده از تکنیک های جدید پرینتر سه بعدی، دستگاه های پیچیده را می توان تنها طی چند ساعت به جای هفته ها تولید کرد.

استفاده از پیشرفت های پرینت سه بعدی برای تولید سریع پردازنده های میکرو سیال

رایان سوچول، استادیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه مریلند و نویسنده اصلی مقاله ای است که در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۶ در Lab on a Chip منتشر شده که درآن روش جدید ساخت دستگاه های میکروسیال پیچیده با استفاده از تکنولوژی پیشرفته پرینت سه بعدی به نام مولتی جت (MJM) را به نمایش می گذارد. این دستگاه ها که مدار الکتریکی را تقلید می کند، برای مایعات شامل خازن های میکروسیال، دیودها و ترانزیستورها بودند که همه توانایی کنترل سیال را به صورت مستقل یا با هم به عنوان یک شبکه کاربردی داشتند.

رایان سوچول توضیح داد: “دستیابی به این عملیات های میکروسیالی با استفاده از روش های سنتی در یک اتاق تمیزمیکروساخت فوق العاده دشوار خواهد بود. با توسعه یک روش پرینت سه بعدی، ما توانستیم هزینه ها را تا ۱۰ برابر و زمان تولید را تا بیش از ۵۰ برابر کاهش دهیم.”

این پیشرفت های برجسته، برای پزشکان، پرستاران و محققان پزشکی امکان پرینت سه بعدی دستگاه های پزشکی در محل را فراهم کرد. علاوه بر این، این پیشرفت ها می توانند ابزار تشخیصی پزشکی قابل حمل را بهبود بخشد و راه حل های تست کم هزینه تری را ارائه دهند که نتایج را طی چند دقیقه به جای چند روز آماده می کنند.

رایان سوچول هم چنین سرپرست یکی از جدیدترین شعبه های آزمایشگاه های Bioinspired Advanced Manufacturing (BAM) می باشد، که در آن از آخرین پیشرفت های پرینت سه بعدی و فناوری نانو برای حل مشکلات زیست مکانیکی پیچیده به صورت مکانیکی و فیزیکی استفاده می کنند.

“توانایی ما برای پرینت سه بعدی کاملاَ یکپارچه و شبکه های میکروسیال چند منظوره اولین گام ضروری را نشان می دهد. در حال حاضر در دانشگاه مریلند، هدف بعدی ما این است که سیستم های بیومیتیک (اندام بر روی یک تراشه) که با موفقیت آناتومی بدن انسان را بازسازی می کنند، پرینت سه بعدی کنیم.”

سوچول این تحقیق را در دوران فوق دکترای خود در مرکز Berkeley’s Micro Mechanical Methods و برای آزمایشگاه M3B بریتانیا آغاز کرد.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع: https://enme.umd.edu/pdfpdf پرینت سه بعدی پردازنده های میکرو سیال

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید