اردکهای نژاد Welsh Harlequin جزو گونه های در معرض انقراض هستند و طبق گفته Ron McEvilly، کمتر از ۲۰۰ عدد از این گونه در دنیا وجود دارد. در پاییز ۲۰۱۸، McEvilly Ron و همسرش Renee تصمیم گرفتند که برای پرورش این اردک ها آن ها را به خانه خود بیاورند. این اردک ها در روز شکرگزاری مورد حمله یک راسو قرار گرفتند و یکی از آن ها در گذشت. آن ها اردک دیگر که استامپی نام داشت و زنده مانده بود را با خود به خانه بردند و پس از ارزیابی متوجه شدند یکی از پاهایش عملکردی ندارد. Renee از مهارت های خود به عنوان یک پرستار کمک گرفت و به استامپی کمک کرد. آنها اغلب یکی دیگر از اردک ها را برای درمان ویژه می آورند تا استامپی یک همبازی داشته باشد. پس از تماشای مبارزه استامپی برای همگام شدن با سایر اردک ها، Renee و Ron به این فکر کردند که چگونه می توانند به او کمک کنند و در نهایت با یکی از دوستانشان به نام Morgan Hamilton که در زمینه پرینتر سه بعدی مهارت داشت تماس گرفتند.

 

ساخت پروتز پا برای یک اردک در حال انقراض با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

در نهایت  Hamiltonنمونه های اولیه پای مصنوعی جدید استامپی را با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخت. Hamilton پیش از این هرگز پای حیوانات را چاپ نکرده بود. نخستین نمونه های اولیه که بدون اندازه گیری ساخته شده بودند برای پای استامپی مناسب نبودند. Hamilton گفت که فکر می کند شاید منقار پرینت سه بعدی شده برای عقاب را دیده باشد، اما این اولین باری بود که او می دید کسی یک پروتز برای حیوان خود چاپ می کند. Hamilton در این باره گفت: “ساخت پروتز برای حیوانات کاری نیست که به طور معمول انجام شود زیرا بیشتر حیوانات یا دامها گونه های در معرض خطر نیستند.” اما Hamilton گفت که احساس نمی کند آنها در ساخت پروتزهای پرینت سه بعدی شده برای حیوانات پیشگام باشند.

با فناوری هایی که امروزه در اختیار داریم، ساخت چنین پروتز هایی یک پروژه ساده است. با توجه به نقش پرینت سه بعدی در زمینه STEM، در حال حاضر کودکان و نوجوانان در حال یادگیری نحوه انجام این پروژه ها با استفاده از برخی نرم افزارها و یک چاپگر سه بعدی هستند.

 

استامپی امروز نیز پای جدیدی که Hamilton چاپ کرد را پوشیده است. Hamilton گفت: “ما هنوز در حال کار بر روی آن هستیم. هنوز پیشرفت های زیادی قابل انجام است.” پس از ساخت نمونه های اولیه پرینت سه بعدی شده متناسب با پای استامپی، Hamilton در مورد افزایش طول، نازکتر کردن مواد و افزودن سوراخهایی به پروتز برای تخلیه آب بحث کرد تا پای قطع شده او خشک تر بماند و استامپی بیاموزد چگونه دوباره مانند دیگر اردک ها زندگی کند.

Renee استامپی را در سراسر منطقه به مدارس مختلف می برد تا بچه ها با او آشنا شوند و به آنها یاد دهد متفاوت بودن و غلبه بر چالش ها اشکالی ندارد. توسعه پروتز پا برای اردک فقط آغاز کاری است که فناوری پرینت سه بعدی می تواند انجام دهد.

در ویدیو زیر بازگشتن این اردک به زندگی عادی با استفاده از پروتز پای پرینت سه بعدی شده را می توانید مشاهده کنید:

 

منبع: https://www.mynews13.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.8/5 - (38 امتیاز)