یک تولید کننده لاستیک خودرو در کالیفرنیا به نام HRE Wheels، یک چرخ جدید پرینت سه بعدی شده تیتانیومی را به سری چرخ های HRE3D خود اضافه کرده است. نسل دوم این چرخ ها که با کمک متخصصان شرکت GE ADDITIVE  تولید شده است، در سال ۲۰۱۹ در خودروی مدل  ۲۰۱۹ Ford GT شرکت فورد تعبیه خواهند شد.

تولید چرخ های پرینت سه بعدی شده

پرینت سه بعدی چرخ خودرو

پرینت سه بعدی چرخ خودرو

آلن پلتیر، مدیر عامل  شرکت HRE گفت: “ما با ساخت چرخ های به روز شدهHRE3D +  مفتخریم به ایجاد تغییرات اساسی در صنعت تولید چرخ های خودرو. کار با شرکت تولید افزودنی GE ADDITIVE برای ما امکان دسترسی به برخی از تکنولوژی های پیشگام را فراهم ساخت و ما در جستجوی آینده ی فناوری چرخ های خودرو با ابزارهایی هستیم که هم چنان طی سال های آینده در حال تکامل هستند.”

از چکش کاری تا پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی چرخ خودرو جنس تیتانیوم

چاپ سه بعدی چرخ خودرو جنس تیتانیوم

شرکتHRE  چرخ های خودرو سفارشی را در دو مدل تک قطعه ای و سه قطعه ای برای ماشین های اسپرت و لوکس تولید کرد. یک چرخ تک قطعه ای که یک Monoblock نیز نامیده می شود، از چکش کاری یا ریخته گری یک قطعه فلزی ساخته می شود، این در حالی است که یک چرخ سه قطعه ای به سه لوله مرکزی، درونی و بیرونی تقسیم می شود که هر یک از آنها می توانند با استفاده از مواد گوناگون یا فرایند های متفاوت ساخته شوند.

چرخ های HRE معمولا با دستگاه های CNC ساخته می شوند. با این حال، در این روش تقریبا ۸۰ درصد از مواد از بلوک آلومینیومی ۱۰۰ پوندی حذف می شوند. هم چنین ماشینکاری CNC چرخ خلاقیت در طراحی را محدود می کند.

شرکت HRE Wheels از طریق مشارکت با شرکت GE Additive، به دنبال یافتن روش های جدید جایگزین روش های مرسوم تولید چرخ های خودرو است.

پرینت سه بعدی و اختراع دوباره چرخ

چاپ سه بعدی چرخ خودرو

چاپ سه بعدی چرخ خودرو

در سال ۲۰۱۸، شرکت  HRE Wheels  و سرویس مشاوره شرکت  GE Additiveبه منظور پرینت سه بعدی یک چرخ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی electron beam melting (EBM)  BM همکاری کردند. در سال جاری، این دو شرکت بر روی راه حل هایی جهت اصلاح طرح پیشین چرخ HRE3D تمرکز کردند.

نسل دوم این چرخ با استفاده از تیتانیوم، در دو سایز مختلف برای چرخ های جلو و عقب خودرو و با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شد. قطعات چرخ با استفاده از یک پرینتر سه بعدی  توسط Arcam  AB  و Concept Laser X LINE 2000R ساخته شدند. قطعات پرینت سه بعدی شده پیش از انجام عملیات نصب با استفاده از نرم افزار GeonX Virfac که اجزای نهایی را با توجه به هدف طراحی ارزیابی می کند، مورد آزمایش قرار گرفتند.

چرخ پرینت سه بعدی شده

چرخ پرینت سه بعدی شده

یکی از بزرگترین تفاوت ها بین مدل اولیه و مدل ثانویه، وزن بود. هر چرخ عقب با قطر بیست و یک اینچ و وزن ۱۹ کیلوگرم و چرخ های جلو با قطر بیست اینچ و وزنی معادل ۱۶ کیلوگرم می باشند. شرکت HRE با این روش به طور متوسط وزن هر چرخ را در حدود​​ ۴ پوند در مقایسه با مدل قبلی کاهش داده است.

در ویدیو خودرو ساخته شده با چرخ های پرینت سه بعدی را ببینید.

منبع: https://3dprintingindustry.com/

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی چرخ خودرو

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید