مهندسان از شرکت سوئدی Sandvik یک کامپوزیت الماس صنعتی پرینت سه بعدی شده را در نمایشگاه ساخت افزایشی RAPID + TCT در سال جاری در شهر دیترویت رونمایی خواهند کرد. این مهندسان ادعا می کنند که این نخستین کامپوزیت الماس پرینت سه بعدی شده در جهان می باشد.

پرینت سه بعدی  و تولید کامپوزیت الماس صنعتی!

پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی

پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی

کامپوزیت الماس از هر آن چه در طبیعت یافت می شود ۵۸ برابر سخت تر می باشد و در ابزارهای حفاری و ماشین کاری مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال در گذشته ساخت هر قطعه ای به جز اشکال ساده با استفاده از الماس غیر ممکن بود. مهندسان شرکت Sandvik با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در این صنعت تغییرات اساسی پدید آورده اند. اکنون الماس های صنعتی می توانند در اشکال هندسی مختلف ایجاد می شود.

آندرس اولسون، مدیر شرکت Sandvik، توضیح می دهد: “در حال حاضر ما به دنبال یافتن فرصت ها و برنامه های کاربردی که این پیشرفت می تواند برای ما فراهم آورد هستیم. با مشاهده پتانسیل این ماده، ما شروع به جستجوی سایر قابلیت هایی که چاپ سه بعدی اشکال هندسی پیچیده می تواند با استفاده از ماده ای ۳ برابر سخت تر از فولاد، دارای هدایت حرارتی بالاتر از مس، انبساط حرارتی نزدیک به اینوار (نام تجاری ترکیبی از فولاد و ۶۳ درصد نیکل که در صنعت و ابزارسازی کاربرد دارد.) و با چگالی نزدیک به آلومینیوم برای ما فراهم کند رفتیم. ”

وی افزود که احتمال دارد این کامپوزیت الماس صنعتی فرایند ماشینکاری را متحول کند و باعث پیشرفت های جدید در کاربرد های فضایی و قطعات پوشیدنی شود.

چاپ سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی

چاپ سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی

تکنولوژی پرینت سه بعدی صنعت ماشینکاری را متحول می کند.

مواد تولیدی شرکت Sandvik مصنوعی یا طبیعی نیستند بلکه یک کامپوزیت تشکیل شده از الماس خالص می باشند و ماده نهایی بیشترویژگی های فیزیکی الماس خالص را دارا می باشد.

مهندسان یک مخلوط نیمه مایع از پلیمر و پودر الماس را  با استفاده از یک چاپگر سه بعدی SLA پرینت سه بعدی کردند. پس از اتمام فرایند پرینت سه بعدی، مهندسان یک روش پس پردازش اختصاصی را انجام می دهند تا از خواص این کامپوزیت الماس صنعتی تولید شده اطمینان حاصل کنند.

در صورت موثر واقع شدن عملیات پس پردازش، کامپوزیت الماس صنعتی نهایی ویژگی هایی از جمله هدایت گرمایی بالا، سختی زیاد، مقاومت در برابر خوردگی وانبساط حرارتی زیاد و چگالی کم را ارائه می دهد.

سوزان نورگن، استاد علم مواد کاربردی در دانشگاه اوپسالا افزود: “کامپوزیت الماس پرینت سه بعدی شده شرکت Sandvik یک نوآوری واقعی است. این به این معنی است که ما می توانیم از الماس در کاربرد های گوناگونی که پیش از این امکان آن وجود نداشته است استفاده کنیم.”

در فیلم زیر درباره پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی بیشتر توضیح داده شده است. حتما مشاهده کنید.

 

https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی

 

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید