یک تولید کننده دوچرخه کالیفرنیایی به نام Superstrata با شروع یک کمپین در ماه جولای بیش از ۱ میلیون دلار بودجه در یک روز دریافت کرد. از آن زمان این شرکت بیش از ۵٫۸ میلیون دلار از ۴۵۰۰ پشتیبان جمع آوری کرده است. این موضوع شرکت Superstrata را قادر ساخت تا به تولید بپردازد و در این ماه یک نقطه عطف مهم یعنی تحویل نخستین دوچرخه پرینت سه بعدی شده خود را جشن بگیرد.

 

ساخت دوچرخه فیبر کربنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Superstrata

آنچه دوچرخه چاپ سه بعدی شده Superstrata  را خاص می کند این است که این دوچرخه با یک قاب تک برای بدنه ساخته می شود که در طی یک فرایند تک مرحله ای با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی می شود. استفاده از یک قاب تک به همراه مواد کامپوزیتی مورد استفاده، منجر به کاهش وزن و خطاهای تولید کمتر شده است. با این حال، فریم فیبر کربنی این دوچرخه علاوه بر سبک بودن از دوام بالاتری نیز برخوردار است. در واقع این قاب با وجود وزن ۱٫۷ کیلوگرمی، ۶۱ برابر نسبت به قاب فولادی و ۱۵ برابر نسب به تیتانیومی استحکام بیشتری دارد. علاوه بر این، شرکتSuperstrata  نسخه الکتریکی این دوچرخه را نیز ارائه می دهد که در آن وزن قاب فقط ۱٫۷ کیلوگرم می باشد. هر دو نسخه قابل ارائه در پیکربندی های مختلف می باشند.

ساخت دوچرخه فیبر کربنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Superstrata
ساخت دوچرخه فیبر کربنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Superstrata

 

طبق گفته این سازنده، حداکثر تا ۵۰۰۰۰۰ پیکربندی برای این دوچرخه های پرینت سه بعدی شده امکان پذیر است که این موارد را می توان هنگام سفارش در فروشگاه آنلاین Superstrata Studio که از ماه اکتبر فعال بوده است، ثبت کرد. به عنوان مثال یک گزینه ممکن این است که مواد لبه ای می تواند فلزی یا فیبر کربنی باشد. لازم به ذکر است که قیمت این دوچرخه ها بسته به نوع پیکربندی افزایش می یابد. این قیمت برای نسخه های معمولی از ۲۷۹۹ دلار و برای نسخه های الکتریکی از ۳۹۹۹ دلار شروع می شود. علاوه بر این، هزینه های حمل و نقل نیز وجود دارد که می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. تحویل توسط FedEx انجام می شود و در سراسر جهان در دسترس است.

اجزای دوچرخه فیبر کربنی پرینت سه بعدی شده
اجزای دوچرخه فیبر کربنی پرینت سه بعدی شده

شرکتSuperstrata  از اواخر ماه نوامبر شروع به تولید این دوچرخه های پرینت سه بعدی شده کرده است. در این مدت آنها یک سری آزمایشات فشرده انجام دادند. طبق گفته این شرکت، پرینترهای سه بعدی آنها به منظور پاسخگویی به تقاضای زیاد، ۲۴ ساعت ۷ روز هفته در حال استفاده هستند. آنها همچنین در حال افزایش تعداد چاپگرهای سه بعدی خود هستند و امیدوارند که با افزایش تعداد آن ها زمان چاپ را برای افزایش حجم تولید کاهش دهند. با تحویل نخستین دوچرخه چاپ سه بعدی شده،Superstrata  اعلام کرد که در حالت تولید با حداکثر ظرفیت است. آیا این شروع تولید انبوه چنین دوچرخه های پرینت سه بعدی شده ای در آینده است؟

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (37 امتیاز)