استودیوی معماری Valentino Gareri Atelier کانسپت جدیدی برای یک شهرک پایدار و هوشمند متصور شده است. این شهرک که Cacao Eco Village نام گرفته است، به عنوان یک مرکز فناوری و فضایی برای مبتکران با احترام به زمین در نظر گرفته شده است. این استودیو تصمیم گرفته است برای ساخت این شهرک از منابع محلی و طبیعی به ویژه دانه های کاکائو استفاده کند و برخی از زیرساخت ها را با بکارگیری تکنولوژی پرینتر سه بعدی توسعه دهد. این طرح معماری که ساخت آن امسال در اکوادور آغاز می شود، بر ۵ اصل استوار است: مدولار بودن، قابلیت اتصال، عملکرد بالا، پایداری و دسترسی به فناوری.

 

توسعه یک شهرک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و ضایعات کاکائو

این شهرک قرار است در میان سواحل پانوراما در پدرنالس واقع در کشور اکوادور و در یک محیط ایده آل قرار گیرد. این استودیو که تا حد زیادی از مفهوم اقتصاد دایره ای الهام گرفته است، در حال توسعه زیرساخت برای یک شرکت سازنده شکلات به نام MUZE Cacao و انجمن Avanti می باشد. Valentino Gareri، مؤسس این شرکت معماری توضیح داد: “ما اصول اصلی اقتصاد دایره‌ای را تا جایی پیش بردیم که فلسفه طراحی کل پروژه را مشخص کرد. ضایعات کاکائو حاصل از فرآیند تولید شکلات مجدداً برای پرینت سه بعدی قطعات شهرک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این ضایعات نه تنها به یک منبع، بلکه به سازه معماری تبدیل می شوند. در آینده ‌ای نه چندان دور، ما قادر خواهیم بود ساختمان‌ هایی طراحی کنیم که کاملاً از مواد طبیعی ساخته شده ‌اند و در پایان چرخه عمر آن‌ ها را بازیافت کنیم تا ساختمان‌ های جدید توسعه دهیم یا به طبیعت بازگردانیم.

توسعه یک شهرک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و ضایعات کاکائو

توسعه یک شهرک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و ضایعات کاکائو

پوسته این میوه برای تبدیل شدن به بیوپلاستیک در نظر گرفته شده است که در مرحله بعد توسط چاپگر سه بعدی اکسترود می شود. دقیقاً مشخص نشده است که چه قطعاتی از این شهرک با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته خواهند شد، اما در هر صورت فناوری پرینت سه بعدی یک روش تولیدی است که در محور اصلی پایداری قرار می گیرد. این شرکت تنها به استفاده از فناوری ساخت افزایشی بسنده نکرده است و برای ایجاد پایداری یک سیستم جمع آوری آب باران روی پشت بام ها، یک روش تهویه و استفاده از مواد محلی مانند چوب و بامبو را نیز در نظر گرفته است. شهرکCacao Eco  یک کارخانه فرآوری کاکائو، یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی، یک کارخانه شکلات سازی و همچنین مکانی برای زندگی و کار مشترک را گرد هم خواهد آورد. این شهرک کاملاً مدولار است و با توجه به طراحی شرکت معماری می توان آن را با مکان های مختلف تطبیق داد. هدف این است که بتوان این شهرک را در مکان دیگری بازتولید، و یک شبکه واقعی از شهرک های پایدار و متصل به هم را ارائه داد. شهرک Cacao Eco Village مکانی برای نوآوری و محل آزمایش تکنولوژی کشاورزی، فناوری ‌های مالی، تکنولوژی غذا، استارت آپ ها، شرکت ها، تولیدکنندگان و محققین است.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.  

pdf پرینت سه بعدی یک شهرک پایدار

به این پست امتیاز دهید