HP مدتی است که در زمینه تکنولوژی پرینت سه بعدی binder jet فعالیت می کند و مشتقات مختلف آن را به نمایش می گذارد. آنها تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی Metal Jet را ساخته اند که از مشتقات تکنیک Binder Jetting بوده و شباهت هایی به فناوری Metal Jet Fusion دارد.  تکنولوژی پرینتر سه بعدی Metal Jet برای تولید حجم بالای قطعات فلزی در سطح بالایی از بهره وری و با هزینه های پایین تر می باشد. در ادامه بیشتر بخوانید.

تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی Metal Jet

HP ادعا می کند که کارایی این تکنیک در مقایسه با سایر روش های پرینت سه بعدی فلزی۵۰ برابر بیشتر بوده، درحالی که ارزان تر از سیستم های مشابه خود است. Metal Jet می تواند قطعاتی با وضوح افقی ۴تا۷ میکرون و ضخامت لایه ۲۵تا۴۰ میکرون چاپ کند.

براساس برآوردها سیستم های Metal Jetting قیمتی حدود ۳۹۹،۰۰۰ دلار یا کمتر خواهند داشت. حجم نمونه فعلی دستگاه Metal Jet ساخته شده ۴۳۰ × ۳۲۰ × ۲۰۰ میلی متر می باشد. HP همچنین در حال راه اندازی سرویس تولید Metal Jet برای سفارش قطعات آنلاین از سال ۲۰۱۹ است.

پرینت سه بعدی Metal Jet

مقایسه تکنولوژی Metal Jet با سایر فناوری های پرینت سه بعدی

HP نسخه ی Metal Jet پرینتر سه بعدی را درنمایشگاه بین المللی ساخت معرفی می کند. بسیاری از مفسران این فناوری را با تکنولوژی Metal Jet Fusion به دلیل شباهت های این دو روش مقایسه می کنند. با این که در هر دو تکنولوژی از binder استفاده می شود، فرایند بسیار متفاوت است. در حالی که Metal Jet Fusion جوهر binding را بر روی پودر پلاستیکی قرار می دهد، Metal Jetting یک binder را بر روی پودر فلز است. Metal Jet Fusion از لامپ های گرمایشی برای ذوب مواد استفاده می کند، این در حالی است کهMetal Jet  تکنولوژی سبز بوده و باید در صنعت استاندارد قالب گیری تزریقی فلز در کوره فلزکاری شوند.

اضافه کردن کوره های پخت باعث می شود این فرآیند تکنولوژی های پرینت سه بعدی Desktop Metal و Markforged را یادآوری کند. فرآیند ExOne بیشترین شباهت را با Metal Jetting دارد زیرا تولید نهایی آن قطعات سبز می باشد که فلزکاری شده اند. HP نشان داد که تکنولوژی جدید در تولید تعداد ۵۰،۰۰۰ قطعه یا کمتر نسبت به تکنولوژی Metal Injection Molding مقرون به صرفه است.

Metal Injection Molding بر اتصال دهنده هایی مانند پلی اتیلن که تقریبا۴۰ درصد از قطعات سبز را به خود اختصاص می دهند متکی است. از سوی دیگر  Metal Jettingتنها مقدار کمی از binder را تزریق می کند. قطعات ساخته شده با تکنولوژی Metal Injection Molding باید تمام  binder  را در کوره بسوزانند که اندازه نهایی قطعات را محدود می کند. با این حال با تکنولوژی Metal Jet، HP توانسته است قطعات با ضخامت دیواره به اندازه ۱ اینچ پرینت بگیرد. و ادعا می کنند که این تنها ابتدای راه است و می گوید که ممکن است هیچ محدودیتی در ضخامت دیواره وجود نداشته باشد، بنابراین حداکثر اندازه واقعی چاپ هنوز هم مشخص نیست.

برای ورود Metal Jet به بازار، HP با دو شرکت بزرگ صنعتی GKN و Parmatech مشغول به کار شده است. GKN در درجه اول توسعه دهنده قطعات در صنعت خودرو است، در حالی که Parmatech بر کاربرد های پزشکی متمرکز است. هر دو شرکت می توانند در توزیع تکنولوژی به مشتریان بزرگ صنعتی نقش داشته باشند. علاوه بر این در حال حاضر کمپانی های Volkswagen و Wilo دستگاه های Metal Jetting را سفارش داده اند. به نظر می رسد Metal Jetting آینده ای روشن خواهد داشت.

برای درک بهتر پرینت سه بعدی Metal jet  فیلم زیر را مطالعه کنید.

منبع: https://3dprinting.com/news/hp-unveils-metal-jet-3d-printing-imts/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی metal jet

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید