چندی پیش شرکت فورد پس از تصمیم برای استفاده مجدد از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در فرایند تولید خود، با شرکتHP  شروع به همکاری کرد. این شرکت ها از قطعات پرینت سه بعدی شده و پودرها برای تولید قطعات خودرو قالب گیری تزریقی شده استفاده کردند. گرچه اهمیت اصلی این شاهکار در کاهش تأثیرات مخرب مواد چاپ سه بعدی به ویژه پلاستیک ها بر محیط زیست می باشد، اما توجه به این نکته نیز مهم است که علیرغم استفاده مجدد از مواد، قطعات نهایی دوام و کیفیت مشابهی را ارائه می دهند.

 

ساخت قطعات خودرو با استفاده از مواد پسماند و تکنولوژی پرینت سه بعدی

Debbie Mielewski، کارمند بخش فنی شرکت فورد در مورد استفاده از مواد پرینت سه بعدی بازیافت شده اینگونه توضیح داد: “یافتن روش های جدید برای کار با مواد پایدار، کاهش ضایعات و توسعه اقتصاد چرخشی از علاقه مندی های شرکت فورد است. بسیاری از شرکت ها در حال یافتن کاربردهای عالی برای فناوری های پرینت سه بعدی هستند، اما شرکت ما با همکاری شرکت HP اولین گروهی هستیم که کاربردی ارزشمند برای پودر های پسماند یافته ایم و آنها را به قطعات با دوام خودرو تبدیل می کنیم. “

ساخت قطعات خودرو با استفاده از مواد پسماند و تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت قطعات خودرو با استفاده از مواد پسماند و تکنولوژی پرینت سه بعدی

این مواد بازیافتی که برای اولین بار بر روی کامیون های Super Duty F-250 شرکت Ford نصب شده بوده اند، در حال حاضر در ساخت گیره های لوله سوخت مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات نه تنها استاندارد شیمیایی و مقاومت در برابر رطوبت نسخه های مشابه را ارائه می دهند، بلکه ۷% از وزن و ۱۰% از هزینه ها را کاهش می دهند. طبق بررسی های تیم تحقیقاتی شرکت فورد، برای ساخت سایر قطعات نیز ممکن است بتوان از این ماده جدید بهره برد.

 

Ellen Jackowski، مدیر ارشد بخش پایداری و تأثیرات اجتماعی شرکت HP اظهار داشت: “با فناوری های سه بعدی شما به فرایندهای تولید پایدارتری دست می یابید اما ما همیشه تلاش می کنیم کارهای بیشتری انجام دهیم و صنعت خود را به سمت یافتن روشهای جدید برای کاهش، استفاده مجدد و بازیافت پودرها و قطعات سوق دهیم. همکاری ما با شرکت فورد مزایای زیست محیطی فناوری پرینت سه بعدی را توسعه می دهد و چگونگی گرد هم آمدن صنایع کاملاً متفاوت برای استفاده بهتر از مواد مصرف شده را به نمایش می گذارد و اقتصاد چرخشی جدید را امکان پذیر می سازد. ” هم اکنون شرکت های فورد و HP با همکاری یکدیگر یک راه حل جدید که میزان تولید زباله را به صفر می رساند توسعه داده اند.

قطعه پرینت سه بعدی شده جدید با استفاده از بازیافت مواد پرینت سه بعدی
قطعه پرینت سه بعدی شده جدید با استفاده از بازیافت مواد پرینت سه بعدی

در حال حاضر شرکت فورد از فناوری های چاپ سه بعدی در زمینه های متفاوت تولیدی استفاده می کند. این شرکت امیدوار است روزی از مواد کاملاً پایدار در وسایل نقلیه خود استفاده کند. Mielewski درباره تأثیر همکاری شرکت فورد و HP در تسهیل تحقق این هدف گفت: “برای ما یک کلید مهم در راستای دستیابی به اهداف پایداری و حل مشکلات گسترده تر جامعه، کار با سایر شرکت های همفکر است. ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. ما و شرکت HP مشکل زباله را تعریف و چالش های فنی را حل کردیم، و در کمتر از یک سال راه حلی یافتیم که همه ما به آن افتخار می کنیم.”

 

منبع: https://www.3dnatives.com/en

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (41 امتیاز)