شما می توانید در کمتر از یک ساعت مدل مغز خود را پرینت ۳ بعدی بگیرید. با تشکر از تکنولوژی جدید پرینت ۳ بعدی مبتنی بر bitmap خدمات پرینت ۳ بعدی جدیدی از قبیل پرینت ۳ بعدی مدل مغز انسان در کمتر از یک ساعت فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

پرینت ۳ بعدی مدل مغز انسان


محققان دانشگاه هاروارد وMIT با یک روش ساده موفق به چاپ مدلهای بسیار دقیق مغز انسان در کمتر از یک ساعت و با هزینه بسیار پایین شدند. در تئوری، فناوریهای تصویربرداری پزشکی مانند MRI و سی تی اسکن تصاویری با وضوح بالا را به عنوان مجموعه ای از “برش ها” می سازند که آنها را مکمل آشکاری برای چاپگرهای سه بعدی می کند که در آن برش ها چاپ می شوند.  استیون کیتی، فارغ التحصیل دانشگاه  MIT، هنگامی که می خواست مغز خود را برای از بین بردن توموری با اندازه توپ بیسبال در عمل جراحی امتحان کند، روش های موجود را دست و پا گیر یافت. کیتینگ با همکاری یک تیم از دانشمندان از جمله دکتر جیمز وایور، دانشمند و محقق ارشد در موسسه ویس و دکتر نری اکسمن مدیر گروهی در آزمایشگاه رسانه MIT و دانشیار رسانه های هنر و علوم، یک تکنیک جدید که به تصاویرMRI  و سی تی اسکن اجازه می دهد تا به راحتی و با سرعت بالا به مدل های فیزیکی با جزئیات بی نظیر تبدیل شوند، پیاده سازی کردند.

پرینت ۳ بعدی مبتنی بر bitmaps

پرینت ۳ بعدی مبتنی بر bitmaps

این تکنیک جدید یک روش سریع و بسیار دقیق برای تبدیل تصاویر پیچیده به یک فرمت قابل پرینت ۳ بعدی ارائه داد. کلید اصلی این تکنیک چاپ با bitmaps می باشد، یک فرمت فایل دیجیتالی که در آن هر پیکسل تصویر سیاه و سفید به یک سری از پیکسل های سیاه و سفید تبدیل می شوند و تراکم پیکسل های سیاه، سایه های خاکستری متفاوت را تعیین می کند. شبیه تصاویر در روزنامه های سیاه و سفید، از نقاط مختلف جوهر سیاه برای انتقال سایه استفاده می شود. هر چه پیکسل های سیاه بیشتری در یک منطقه وجود داشته باشد، تیره تر است. با ساده کردن هر پیکسل از سایه های مختلف خاکستری به ترکیبی از پیکسل های سیاه و سفید، bitmap به چاپگر سه بعدی اجازه پرینت تصاویر پیچیده پزشکی با استفاده از دو ماده مختلف که تمام تغییرات ظریف داده های اصلی را با دقت و سرعت بسیار بیشتر حفظ کند، را داد.

پرینت سه بعدی مدل مغز انسان

کابرد پرینت ۳ بعدی مبتنی بر bitmaps در پزشکی

تیمی از محققان از پرینت ۳ بعدی مبتنی بر bitmap برای ایجاد مدلهای مغز و تومور استفاده کردند که به وضوح تمام جزئیات موجود در داده های MRI خام را به یک رزولوشن تقلیل داد که در مقایسه با آنچه که چشم انسان می تواند از آن تشخیص دهد ۹-۱۰ اینچ دورتر است. با استفاده از همین رویکرد، آنها همچنین توانستند یک مدل سخت از دریچه قلب انسان را با استفاده از مواد مختلف برای بافت دریچه در مقابل پلاک های معدنی که در دریچه تشکیل شده بود چاپ کنند. این رویکرد نه تنها اجازه می دهد تا سطح بالایی از جزئیات حفظ و به عنوان مدل های پزشکی پرینت شود بلکه به میزان قابل توجهی زمان و هزینه را کاهش می دهد. به طور مثال دستیابی به سی تی اسکن پای یک انسان سالم، با ساختار استخوانی داخلی، مغز استخوان، تاندونها، عضلات، بافت نرم و پوست، که بیش از ۳۰ ساعت طول می کشد، با استفاده از این روش در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

محققان امیدوارند که روش آنها، به پرینت ۳ بعدی به عنوان ابزاری مناسب برای آزمایش های معمول و تشخیص، آموزش بیمار و درک بدن انسان کمک کند. در حال حاضر، استخدام یک تیم از متخصصان جهت قرار دادن و داده برداری تصاویر برای چاپ های سه بعدی در بیمارستان ها، صرف نظر از این که خطرناک می باشد، بسیار گران است.  طی پنج سال آینده ممکن است که هر بیماری که به یک مرکز پزشکی برای اسکن یا MRI معمول یا غیر معمول مراجعه می کند، بتواند یک مدل پرینت ۳ بعدی از داده های بیماری خاص خود را دریافت کند.

در فیلم زیر می توانید بک نمونه از پرینت سه بعدی مغز انسان را مشاهده کنید.

منبع : http://www.3ders.org

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی مدل مغز انسان

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

 

به این پست امتیاز دهید