بخش تولید شرکت هلیکوپتر ایرباس اعلام کرد که تولید انبوه شفت های latch چاپ سه بعدی شده  برای هواپیمای A350 خود در داناوورث آلمان آغاز شده است. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

چاپ سه بعدی اجزای بزرگ هواپیمای A350 شرکت ایرباس

شفت latch که برای درهای هلیکوپتر استفاده می شود با وزن سبک دوباره طراحی شده و با استفاده از یک چاپگر سه بعدی EOS M 400-4 ساخته شد. لوئیس مارتین دیاز، رئیس مرکز خدمات صنعتی شرکت هلیکوپتر ایرباس در داناوورث آلمان اعلام کرد: ” وقتی که صحبت از هلیکوپتر به میان می آید، کاهش وزن بسیار مهم است. چاپ سه بعدی باید از همان مراحل اولیه برنامه ریزی تولید قطعات جدید، که ممکن است با استفاده از این تکنولوژی به طور خاص آسان و با هزینه ای مناسب تولید شوند، مورد توجه قرار گیرد. ”

 

چاپ سه بعدی فلزی شفت latch هلیکوپتر

با استفاده از سیستم EOS M 400-4 با چهار پرتو لیزر، شرکت هلیکوپترهای ایرباس قادر به تولید شفت های latch با وزنی ۴۵٪ سبک تر و هزینه ای ۲۵٪ ارزان تر از مدل های تولید شده با روش های مرسوم قبلی هستند. پودر تیتانیوم که در فناوری چاپ سه بعدی لیزری فلز استفاده می شود، این امکان را فراهم می کند تا قطعات در عین حفظ اجزای اصلی با استفاده از مواد بسیار کمتری تولید شوند. این شرکت همچنین آماده ساخت یک گروه بزرگ از اجزای در A350 با استفاده از چاپ سه بعدی است.

علاوه بر این، سیستم EOS می تواند به تعداد ۲۸ عدد شفت را در یک فرآیند چاپ سه بعدی تولید کند. با توجه به اینکه هر هواپیمای A350 نیاز به ۱۶ شفت latch دارد، طبق گفته های شرکت ایرباس، تولید این قطعات با استفاده از چاپ سه بعدی منجر به کاهش وزن بیش از چهار کیلوگرم برای هر هواپیما می شود.

نیکولای زائپرنیک اعلام کرد: “سیستم های ما کیفیت بسیار بالا و قابل بازیابی را ارائه می دهند. با استفاده از عملکرد این دستگاه و با دانش ما در این زمینه، ما می توانیم به طور قابل توجهی از شرکت هلیکوپترهای ایرباس در روند صدور گواهینامه این قطعه پشتیبانی کنیم. ”

هنگامی که تولید این قطعات به طور کامل عملیاتی شود، شرکت هلیکوپترهای ایرباس قصد دارد ۲۲۰۰ قطعه در سال عرضه کند. به علاوه طبق برنامه ریزی های انجام شده شرایط فنی تا اواخر سال جاری تکمیل شده و تولید سری از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز می گردد. علاوه بر این انتظار می رود که اولین A350 با شماره سریال ۴۲۰ در سال ۲۰۲۰ به آسمان برود.

قطعات ساخته شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی شرکت ایرباس

پرینت سه بعدی اجزای بزرگ هواپیما

سال گذشته شرکت ایرباس ترمزهای تیتانیومی چاپ سه بعدی شده را در سری A350 XWB تولید کرده بود. پیش از این، ایرباس اعلام کرد که این هواپیما شامل بیش از ۱۰۰۰ قطعه چاپ سه بعدی شده می باشد که نشان دهنده پیشرفتی است که از صنعت هوافضا در ساخت افزایشی به وجود آمده است. علاوه بر این در اوایل سال جاری، ایرباس با همکاری Materialize بلژیک، پنل های چاپ سه بعدی شده را برای کابین هواپیمای Finnair A320 بزرگترین شرکت هواپیمایی فنلاند تولید کرد.

منبع: https://3dprintingindustry.com//

برای کسب اطلاعات کلی درباره خدمات پرینتر ۳ بعدی روی لینک کلیک کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چاپ سه بعدی اجزای بزرگ هواپیما

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

 

به این پست امتیاز دهید