تکنولوژی پرینتر سه بعدی امکانات منحصر بفردی را برای بسیاری از صنایع فراهم کرده است. امروزه با استفاده از این فناوری نه تنها می‌توان قطعاتی با اشکال و ساختارهای پیچیده ای که قابل ریخته‌گری یا ماشینکاری نیستند ساخت، بلکه با پرینت سه بعدی فلزی می‌ توان قطعاتی را درون قطعات دیگر ایجاد کرد تا مهندسان بتوانند یک مجموعه پیچیده را طراحی کنند. این امر باعث صرفه جویی در زمان و نیروی کار در مرحله مونتاژ قطعات و یا انجام فرآیندهایی مانند جوشکاری شده و کارایی قطعه نهایی را افزایش می دهد.

فهرست محتوای مقاله

 

پرینت سه بعدی فلزی

تکنولوژی پرینت سه بعدی که با نام ساخت افزایشی نیز شناخته می شود، امکان تولید اشکال بسیار پیچیده با جزئیات ظریف و ساختارهای داخلی ریز و شبکه ای را فراهم می کند که با هر یک از دیگر روش های ساخت سنتی امکان پذیر نیست. این ویژگی ‌ها باعث کاهش وزن، افزایش کارایی و کاهش زمان ساخت و مونتاژ می‌ گردد، زیرا مجموعه ‌های چند جزئی را می ‌توان به راحتی به صورت یک قطعه واحد چاپ سه بعدی کرد. یکی از انواع پرینتر سه بعدی، پرینتر سه بعدی فلزی است. تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی امکان توسعه نمونه های اولیه کاربردی ساخته شده از همان مواد قطعات اصلی را فراهم می کند. این فناوری ایجاد قطعات فلزی تخصصی برای انواع صنایع با فناوری پیشرفته، مانند هوافضا را با هزینه و زمان کم امکان پذیر می سازد. همچنین توسعه قطعات فلزی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، ضایعات بسیار کمتری تولید می کند که هزینه چاپ در تیتانیوم و آلیاژهای تخصصی را کاهش می دهد. تقریباً هر صنعتی که از قطعات یا وسایل فلزی استفاده می کند می تواند از مزایای ارائه شده توسط فناوری پرینت سه بعدی شامل کاهش زمان، هزینه، نیروی کار و مواد، بهره مند شود. در سال های اخیر، تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی در دسترس تر و مقرون به صرفه تر شده است. همچنین تعداد فزاینده پرینترهای سه بعدی اداری که نرخ بازگشت سرمایه بالا و تولید سریع را به ارمغان می ‌آورند در دسترس می باشند. شرکت های ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی نیز افزایش یافته اند که هزینه‌ های خرید و نگهداری دستگاه را حذف می ‌کنند. در این شرکت ها از طریق پلتفرم ‌هایی مانند Craftcloud، می‌توانید فایل CAD خود را آپلود کرده، مواد فلزی خود را انتخاب کنید و از تولیدکنندگان معتبر پرینتر های سه بعدی فلزی قیمت خدمات مورد نظرتان را دریافت کنید.

 

قطعه پرینت سه بعدی شده فلزی

قطعه پرینت سه بعدی شده فلزی

در این مقاله معتبرترین و نوآورانه‌ ترین دستگاه های پرینتر سه بعدی فلزی را معرفی و مورد بررسی قرار می ‌دهیم. سال 2021 از چندین چاپگر سه بعدی فلزی جدید مانند Raise3D’s MetalFuse،Wayland Additive’s Calibur3  و FormUp 350 از AddUp استقبال کرد. همچنین چند فناوری پرینت سه بعدی فلزی هیجان‌ انگیز وجود دارد که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اگر به دنبال خرید نخستین دستگاه پرنیتر سه بعدی فلزی خود هستید، این سوالات را از خود بپرسید تا گزینه مناسب کاربرد مورد نظرتان را بیابید:

  • با چه فلز(ها) یا کامپوزیت هایی می خواهم پرینت سه بعدی کنم؟
  • قطعات پرینت سه بعدی شده نهایی من باید چه خواص مکانیکی داشته باشند؟
  • سرعت و حجم تولید چقدر برای کسب و کار من مهم است؟
  • آیا قطعات پرینت سه بعدی شده نهایی برای یک صنعت تحت نظارت است؟
  • آیا کارکنان مجموعه می توانند با دستگاه پرینتر سه بعدی کار کنند یا به تخصص جدید نیاز است؟
  • آیا شرکت سازنده دستگاه پرینتر سه بعدی یا ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی به من مشاوره و پشتیبانی ارائه می دهد؟
فناوری پرینت سه بعدی فلزی

فناوری پرینت سه بعدی فلزی

تکنولوژی های پرینت سه بعدی فلزی

اکنون، می خواهیم به بهترین شرکت ‌هایی که امروزه پرینترهای سه بعدی فلزی می ‌سازند بپردازیم. روش های مختلف زیادی برای چاپ سه بعدی فلزات وجود دارد، همانطور که تکنیک های مختلفی برای اسکن سه بعدی یافت می شود. فناوری ‌های مختلف پرینت سه بعدی فلزی قطعات متفاوتی تولید می ‌کنند و بر هزینه، سرعت و کارایی کلی شما تأثیر می ‌گذارند، بنابراین بهتر است دستگاه پرینتر سه بعدی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌ های مختلف را بررسی می‌کنیم.

تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی LPBF

متداول ترین فناوری پرینت سه بعدی فلزی، فناوری LPBF یا همجوشی بستر پودر لیزری است که بیشتر به عنوان ذوب لیزری انتخابی یا SLM شناخته می شود، که حدود 80٪ از بازار پرینترهای سه بعدی فلزی را تشکیل می دهد. فناوری LPBF را می توان با طیف گسترده ای از مواد شامل آلومینیوم، تیتانیوم، آهن، نیکل، کبالت، آلیاژهای مبتنی بر مس و کامپوزیت های آنها استفاده کرد. این فناوری شامل یک یا چندین لیزر است که به آرامی و پیوسته پودر فلز را به صورت لایه به لایه ذوب کرده و ذرات کوچک درون فلز همجوش می شوند. قطعات توسعه یافته با استفاده از فرآیندهای پرینت سه بعدی LPBF به جز مواردی که احتمالاً باید ساختارهای پشتیبانی حذف شوند، نیازی به مراحل بعدی ندارند. سطح قطعات ناهموار است و بسته به کابرد شما، ممکن است نیاز به فرایند پس پردازش داشته باشد.

تکنولوژی پرینت سه بعدی FDM با فیلامنت فلزی

فناوری پرینتر سه بعدی فلزی FDM که از فیلامنت اکسترود شده از طریق یک نازل استفاده می کند بیشتر برای پرینت سه بعدی قطعات پلاستیکی کاربرد دارد اما زمانی که از فیلامنت پلاستیکی تزریق شده با پودر فلز یا فیلامنت های تمام فلزی استفاده می کنید، به فناوری پرینت سه بعدی فلزی تبدیل می شود. به منظور دستیابی به قطعاتی که تا 98 درصد از فلز تشکیل شده اند، بخش پلاستیکی فیلامنت (یا بایندر) در عملیات پس پردازش حذف می شود. فیلامنت های فلزی برای اکسترودرهای دستگاه های پرینتر سه بعدی FDM ساینده هستند، بنابراین استفاده از اکسترودرهای فولادی تقویت شده یا سخت شده در این سیستم ها ضروری است. فناوری پرینتر سه بعدی فلزی FDM کم ‌هزینه ‌ترین راه برای تولید قطعات فلزی است زیرا فیلامنت های فلزی را می‌ توان با طیف گسترده ‌ای از پرینترهای سه بعدی رومیزی مانند Ultimaker S5، MakerBot Method و Raise3D، که در اصل برای توسعه قطعات پلاستیکی طراحی شده ‌اند استفاده کرد. همچنین این دستگاه ها در زمان استفاده از انواع فیلامنت پرینت سه بعدی فولادی ضد زنگ سر و صدای زیادی تولید می کنند. بنابراین تفاوت بین این روش و پرینتر های سه بعدی فلزی اختصاصی که در ادامه معرفی می کنیم چیست؟

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی FDM با فیلامنت فلزی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی FDM با فیلامنت فلزی

به طور خلاصه، همه چیز به خواص ساختاری و مکانیکی قطعات شما بستگی دارد. این به این معنا نیست که قطعات فلزی توسعه یافته با استفاده از این چاپگرهای سه بعدی رومیزی فقط تزئینی هستند. آنها قطعات فلزی واقعی هستند که برای طیف وسیعی از کاربردها، از جمله ابزارآلات، وسایل، تولید سری های کوچک، قطعات کاربردی، نمونه های اولیه و حتی جواهرات مناسب هستند. با این حال، روش پرینت سه بعدی FDM نسبت به سایر فناوری های چاپ سه بعدی فلزی دقت کمتری داشته و به پشتیبانی نیاز دارد که می تواند هندسه قطعات قابل تولید به این روش را محدود کند. همچنین قطعات توسعه یافته به این روش نیز به جداسازی و تف جوشی دارند که سرعت تولید شما را کاهش می دهد. قطعات پرینت سه بعدی شده ممکن است تا یک سوم حجم خود را در فرایند پس پردازش از دست بدهند، بنابراین این کاهش حجم باید قبل از شروع فرایند چاپ سه بعدی در نظر گرفته شود و نرم افزار شما محاسبات را مدیریت کند.

فرایند توسعه قطعه با استفاده از پرینتر سه بعدی فلزی FDM

فرایند توسعه قطعه با استفاده از پرینتر سه بعدی فلزی FDM

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی همجوشی بستر پودر پرتو الکترونی (EBM)

تکنولوژی پرینت سه بعدی EBM یکی دیگر از فناوری های همجوشی بستر پودری است که از پرتو الکترونی به جای لیزر برای ذوب مواد فلزی استفاده می کند. این روش دقت کمتری نسبت به روش پرینت سه بعدی SLM دارد اما می تواند قطعات بزرگتر را سریعتر تولید کند. فرآیند EBM در خلاء و در دماهای بالا انجام می شود و در نتیجه قطعاتی با خواص بهتر در مقایسه با نمونه های ریخته گری شده توسعه می دهد.  

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی بایندرجت فلزی

تکنولوژی پرینت بایندرجت در چند سال اخیر شروع به کار کرده است و آماده است تا از روش SLM پیشی بگیرد زیرا انعطاف پذیر و ارزان است. یک چاپگر سه بعدی جت بایندر یک لایه‌ پودر فلز را توزیع کرده و سپس از یک هد جت برای تزریق پلیمر اتصال برای ایجاد هندسه استفاده می ‌کند. اگرچه قطعه فلزی توسعه یافته با استفاده از این روش در مقایسه با سایر فرآیندهای بستر پودر سریعتر تولید می شود، اما پرینت سه بعدی تنها اولین مرحله است. در این روش نیز مانند فناوری پرینت سه بعدی FDM، به فرایند پس پردازش نیاز است و تکمیل قطعه اغلب زمان بیشتری نسبت به چاپ قطعه اولیه می برد.

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی بایندرجت فلزی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی بایندرجت فلزی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی اسپری سرد

تکنولوژی اسپری سرد یک فناوری پرینت سه بعدی است که پودرهای فلزی را با سرعت مافوق صوت اسپری می کند تا آنها را بدون ذوب شدن به هم بچسباند، در این روش تقریباً هیچ تنش حرارتی ایجاد نمی شود. فناوری اسپری سرد از اوایل دهه 2000 به عنوان یک فرآیند پوشش استفاده می شد، اما اخیراً، چندین شرکت اسپری سرد را برای ساخت افزایشی تطبیق داده اند زیرا می تواند فلز را در هندسه های دقیق تا چندین سانتی متر با سرعتی حدود 50 تا 100 برابر بیشتر از چاپگرهای سه بعدی فلزی معمولی تولید کند. روش اسپری سرد برای تولید سریع قطعات جایگزین فلزی و برای تعمیرات و ترمیم قطعات فلزی در محل، مانند تجهیزات نظامی و ماشین ‌آلات در صنعت نفت و گاز استفاده می ‌شود که به طور بالقوه سبب تسریع فرایند بازسازی میلیون ‌ها شرکت و جلوگیری از وقفه در جریان کار می گردد. قطعات تعمیر شده در برخی موارد می توانند بهتر از قطعات جدید عمل کنند.

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی اسپری سرد

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی اسپری سرد

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی DED

تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی DED (که نباید بخاطر تشابه اسمی، آن را با تکنیک پرینت سه بعدی DLP اشتباه بگیریم) می‌تواند قطعات آسیب ‌دیده ‌ای را که با روش ‌های سنتی قابل تعمیر نمی باشند، تعمیر کند. فناوری‌ های پرینت سه بعدی DED مشابه جوشکاری با ذوب کردن مواد در حین تزریق، کار می کند. این فرآیند تولیدی که اغلب برای تعمیر و نگهداری قطعات فلزی موجود مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به سرعت قطعات فلزی را نیز توسعه دهد. چندین فرآیند پرینت سه بعدی مختلف بسته به منبع گرما و مواد خام در این دسته قرار می گیرند. یکی از این فرایندها روش پرینت سه بعدی قوس سیمی WAAM است که از یک سیم فلزی و یک قوس الکتریکی برای ساخت قطعات فلزی بزرگ استفاده می کند، که سپس به شکل نهایی ماشینکاری می شوند. سایر فناوری ‌های DED از سیم فلزی با منبع انرژی پلاسما، لیزر یا پرتو الکترونی استفاده می ‌کنند، این در حالی است که یک فناوری محبوب نیز وجود دارد که از پودر فلزی که از نازل شلیک شده و با انرژی لیزر ذوب می‌ شود، استفاده می ‌کند.

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی DED

تکنولوژی پرینتر سه بعدی فلزی DED

 

پرینترهای سه بعدی فلزی مناسب دفتر

این مقاله شامل فهرست کاملی از روش های پرینت سه بعدی فلزی نیست. فناوری‌ های تخصصی‌ تر پرینت سه بعدی فلزی شامل لیتوگرافی فلزی و تف جوشی لیزری انتخابی میکرو (که به پرینت سه بعدی SLS معروف است) برای قطعات فلزی بسیار کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

بیایید نگاهی به تولیدکنندگان چاپگرهای سه بعدی فلزی موجود در بازار بیندازیم.

پرینترهای سه بعدی فلزی مناسب دفتر

پرینترهای سه بعدی فلزی مناسب دفتر

پرینترهای سه بعدی فلزی مناسب دفتر از این نظر که نیازی به خطوط اختصاصی برای هوای فشرده یا گازهای بی اثر ندارند، بیشتر شبیه پرینترهای سه بعدی رومیزی معمولی هستند.  

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Markforged Metal X

پرینتر سه بعدیMarkforged Metal X  به عنوان کوچکترین دستگاه پرینت سه بعدی فلزی در این لیست می باشد که نرم افزار برش و ویژگی های مدیریت چاپ، استفاده از آن را آسان کرده است که نمونه سازی توسعه قطعات نهایی فلزی کاربردی را در کمتر از 28 ساعت تضمین می کند. فرآیند پرینت سه بعدی فلزی مورد استفاده در Markforged Metal X، تکنولوژی ADAM می باشد که شامل استفاده از میله پودر فلزی است. قیمت این پرینتر سه بعدی به تنهایی 99500 دلار است که به همراه دو جزء برای پس پردازش مجموعه کامل Metal X را تشکیل می‌ دهند و با قیمت کلی 160،000 دلار به فروش می رسد. در این دستگاه مواد پرینت سه بعدی اولیه فلزی اصلی به عنوان ماده پشتیبان نیز استفاده می شود که به منظور اطمینان از جداسازی تمیز، یک لایه رابط سرامیکی ظریف بین ساختار های پشتیبانی و قطعه اصلی چاپ می شود. Metal X می تواند قطعاتی را از فیلامنت های اختصاصی فولاد ضد زنگ 4-17 PH ، مس، فولاد گرمکار H13، فولاد Inconel 625، A2 و D2 چاپ کند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Markforged Metal X

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Markforged Metal X

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Studio System 2

  چاپگر سه بعدی فلزی Desktop Metal’s Studio System 2 نیز مشابه دستگاه Markforged برای توسعه هندسه مورد نظر، از تزریق یک فیلامنت پرینت سه بعدی فلزی استفاده می کند، این درحالی است که هنگام چاپ با فولاد ضد زنگ L316 برای حذف بایندر پلاستیکی که پودر فلز را به فیلامنت تبدیل کرده است، نیازی به مرحله جداسازی ندارد. قطعات پرینت سه بعدی شده توسط Studio System مستقیماً به کوره منتقل می‌ شوند که ابتدا به منظور جداسازی چسب قطعات را گرم می ‌کند، سپس برای پخت دما را تا نزدیک نقطه ذوب افزایش می‌ دهد. Desktop Metal یک فناوری تفکیک برای ساختارهای پشتیبانی ارائه داده است که به طور خودکار درزهایی را در سرتاسر ساختارهای پشتیبانی ایجاد کرده و یک ماده رابط سرامیکی فرمول بندی شده بین ساختار پشتیبانی و قطعه چاپ می کند که امکان جداسازی راحت ساختار پشتیبانی با دست را فراهم می آورد. Studio System 2 همچنین با مواد اختصاصی، از جمله فولاد گرمکار H13، فولاد ضد زنگ 17-4 PH، فولاد 4140، مس، تیتانیوم Ti64 و فولاد ابزار D2 سازگار است، اما اینها نیاز به یک مرحله جداسازی جداگانه دارند. تا کنون، تنها فولاد ضد زنگ 17-4PH، فولاد کم آلیاژ 4140، فولاد ابزار D2 و فولاد ضد زنگ 316L با چاپگر سازگار بوده اند. دستگاه پرینتر سه بعدی رومیزی Metal Studio System 2 با سیستم کامل شامل کوره، تقریباً 110000 دلار به فروش می رسد.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Studio System 2

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Studio System 2

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Rapidia Metal Designlab

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Metal Designlab که توسط شرکت Rapidia توسعه یافته، برای محیط اداری و کاربری آسان طراحی شده است و مجهز به واحد پخت و نرم افزار بصری می باشد. اگرچه تکنولوژی این پرینتر سه بعدی فلزی اداری FDM نیست و از فیلامنت استفاده نمی کند، اما دارای یک فناوری مبتنی بر اکستروژن است. این دستگاه از مواد خمیری مبتنی بر آب استفاده می کند که با پودرهای فلزی یا سرامیکی ترکیب شده است. قطعات نیازی به مرحله جداسازی قبل از پخت ندارند. خمیر HydroFuse 98٪ از چسب پلاستیکی را با آب جایگزین می کند که در حین عملیات پرینت سه بعدی تبخیر می شود. Rapidia با حذف الزامات جداسازی، زمان تحویل قطعه نهایی را تا یک پخت ساده یک شبه تسریع می کند. چاپگر سه بعدی Metal Designlab مجهز به کوره X1F می باشد. X1F با کاهش بیشتر هزینه ها، برخی از فلزات رایج مانند 316L را بدون نیاز به هیدروژن یا تشکیل گاز تف جوشی می کند. این دستگاه از مقدار کمی آرگون با خلوص فوق العاده بالا استفاده می کند که کسری از هزینه سایر گازهای تف جوشی است. بعد از فلز، گاز دومین هزینه بالا در سیستمی است که نیاز به عملیات پس پردازش تف جوشی دارد. مواد فعلی قابل استفاده با این پرینتر سه بعدی، شامل فولاد ضد زنگ 316L، فولاد ضد زنگ 17-4PH و سرامیک است. این شرکت می‌گوید اینکونل 625، مس، زیرکونیا، کاربید تنگستن کروم ، فولاد ابزار H13، آلومینا، فولاد ماریجینگ و تیتانیوم در حال توسعه هستند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Rapidia Metal Designlab

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Rapidia Metal Designlab

 

پرینترهای سه بعدی فلزی سطح ابتدایی

در زیر نام برترین پرینترهای سه بعدی فلزی را با تمرکز بر پیشنهادات سطح ابتدایی آنها معرفی می کنیم. همچنین بسیاری از این شرکت ‌ها طیف وسیعی از دستگاه های بزرگتر و آماده تولید را ارائه می ‌دهند، بنابراین ارزش دارد که برنامه‌ های آینده خود را هنگام خرید یک پرینتر سه بعدی فلزی در نظر داشته باشید و شرکت ‌هایی را که سیستم ‌های مقیاس‌ پذیر ارائه می‌ دهند در نظر بگیرید. همه این چاپگرهای سه بعدی برای قطعات سفارشی، تولید کم حجم و آزمایش ایده آل هستند.

پرینترهای سه بعدی فلزی سطح ابتدایی

پرینترهای سه بعدی فلزی سطح ابتدایی

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Shop System

در حالی که Desktop Metal’s Studio System 2 روشی کارآمد برای توسعه قطعات یکبار مصرف فلزی، نمونه های اولیه و ابزارهای سفارشی فراهم می کند، سیستم Desktop Metal Shop همه چیز را بهبود بخشیده و تکنولوژی تزریق را با فناوری بایندر جت تعویض می کند تا توان عملیاتی سریع تر را امکان پذیر سازد. این دستگاه در انواع حجم ساخت (حداکثر ظرفیت 12 لیتر) موجود است. دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی شرکت Shop System به نام Desktop Metal که براساس تکنولوژی بایندر جتینگ عمل می کند، دارای بیش از 70000 نازل است که قطرات بایندر را بر روی پودرهای فلزی اختصاصی شرکت تزریق می کنند. این شرکت ادعا می‌ کند که قطعه پس از قرار گرفتن در کوره می ‌تواند به سطوحی با میانگین زبری سطح 4 میکرون دست یابد. به طور خلاصه، این سیستم تولید از نوعی بایندر جت استفاده می ‌کند که سازنده آن را Single Pass Jetting (SPJ)  نامگذاری کرده است. این فناوری زمان پرینت سه بعدی فعال را در مقایسه با سایر دستگاه های بایندر جت افزایش می ‌دهد. حجم ساخت ثابت 490 × 380 × 260 میلی متر در مدل بزرگتر P-50، فضای کافی در هنگام تولید در مقیاس بالا را فراهم می کند. همچنین Desktop Metal مدل P-1 را ارائه داده است که برای پر کردن شکاف بین توسعه نمونه اولیه و تولید انبوه طراحی شده است. دستگاه P-1 یک محفظه ساخت کوچکتر با ابعاد 200 x 100 x 40  میلی‌ متر دارد و از همان فناوری SPJ برای تولید نتایج با کیفیتی مشابه مدل بزرگ ‌تر خود استفاده می‌ کند. P-1 همچنین از انتقال مستقیم فرآیند به P-50 برای افزایش مقیاس تولید پشتیبانی می کند. همچنین Desktop Metal سیستم بزرگتر Production System را نیز توسعه داده است که قابلیت توسعه در مقیاس بیشتر را ارائه می دهد. پلت فرم بازProduction System  پودرهای غیریکنواخت کم هزینه مانند پودرهایی که برای قالب گیری تزریقی فلز استفاده می شوند را می پذیرد. این بدان معنی است که تولید کنندگان می توانند به استفاده از پودرهای MIM یا منابع محلی ادامه دهند. پارامترهای چاپProduction System  برای مطابقت با این مواد تنظیم شده اند. Desktop Metal، 420 فولاد ضد زنگ و سوپرآلیاژ نیکل-کروم، آلیاژ نیکل IN625 را در اکتبر 2021 برای Production System مناسب اعلام کرد و در سال 2022 فولاد ضد زنگ DM HH، یک آلیاژ فولاد ضد زنگ سفارشی را نیز به این لیست اضافه کرد.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Shop System

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Metal Shop System

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی 3D Systems DMP Flex 100

چاپگر سه بعدی فلزی DMP Flex 100 شرکت D System3 با حجم ساخت 100 در 100 در 90 میلی متر توانایی چاپ قطعات با اورهنگ تا 20 درجه را بدون پشتیبانی ارائه می دهد. ویژگی های سطحی با اندازه 5 میکرون به حداقل پس پردازش نیاز دارند. D Systems3 فناوری خود را Direct Metal Printing نامیده است که در آن هر لایه بر روی لایه قبلی ذوب شده و یک قطعه مستحکم و متراکم (تا 99.9٪) ایجاد می کند. اگرچه لیزر فیبر 100 واتی این سیستم قدرت کمتری نسبت به سایر پرینتر های سه بعدی فلزی بزرگ ‌تر در خط تولید D System3 دارد، اما به اندازه‌ای قدرتمند است که می تواند طیف گسترده ‌ای از مواد پرینت سه بعدی پودری فلز این شرکت از جمله انواع گرید های تیتانیوم را مدیریت کند. دستگاه DMP Flex 100 که برای کاربردهای خاص طراحی شده است، از خطوط گاز اختصاصی برای دستیابی به خلاء لازم برای چاپ پودرهای بهینه سازی شده شرکت D System3 استفاده می کند. بنابراین دستگاه DMP Flex 100 به زیرساخت های لازم برای تسهیل این امر نیاز دارد.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی 3D Systems DMP Flex 100

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی 3D Systems DMP Flex 100

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Trumpf TruPrint 1000

شرکت آلمانی Trumpf دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی TruPrint 1000 را برای تولید قطعات صنعتی کوچک توسعه داده است. این دستگاه جمع و جور با نصب سریع، توسعه قطعات فلزی با راندمان بالا و جزئیات عالی را با حداقل ضخامت لایه 10 میکرون امکان پذیر می سازد. Trumpf فناوری LPBF خود را Laser Metal Fusion نامیده است. دو لیزر فیبر 200 واتی این چاپگر سه بعدی، به طور همزمان منطقه ساخت را اسکن می کنند. این شرکت ادعا می کند این پرینتر سه بعدی در مقایسه با دستگاه های مشابه می تواند بهره وری را تا 80٪ افزایش دهد. این دستگاه مجهز به یک سیستم نظارت بر بستر پودر می باشد که به منظور دستیابی به حداکثر کیفیت قطعه، هر لایه را تجزیه و تحلیل می کند. پوشش مجدد باعث تسریع فرآیند استفاده از پودر می گردد، که این موضوع به نوبه خود سبب افزایش بیشتر سرعت تولید و کاهش هزینه‌ های تولید قطعه می‌ شود. به عنوان یک نکته منحصر به فرد، TruPrint 1000 می تواند فلزات آمورف را پردازش کند. این مواد امکان تولید قطعات با خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر خوردگی بالا را فراهم می‌ کنند و همزمان ضخامت دیواره را نیز کاهش می ‌دهندکه باعث کاهش زمان تولید و وزن قطعه نهایی می شود. Trumpf دارای هفت پرینتر سه بعدی فلزی دیگر با اندازه ها و ظرفیت های مختلف است. نسخه TruPrint 1000 Green Edition دارای یک لیزر سبز است که آن را قادر می سازد تا مواد بسیار بازتابنده مانند مس و آلیاژهای آن را پرینت سه بعدی کند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Trumpf TruPrint 1000

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی رومیزی Trumpf TruPrint 1000

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Desktop Metal (ExOne) InnoventX

احتمالاً در مورد پرینترهای سه بعدی فلزی بایندر شرکت ExOne شنیده اید. ExOne در سال 2021 توسط شرکت Desktop Metal خریداری شد که نام این چاپگرها را به عنوان سری X تغییر داد. تمام پرینترهای سه بعدی فلزی این شرکت به عنوان یک سیستم مقیاس پذیر طراحی شده اند که می تواند شما را از نمونه سازی اولیه به تولید سری برساند. یک چاپگر سه بعدی بایندر جت ابتدایی مناسب برای محیط های تحقیق و توسعه، InnoventX، کوچکترین چاپگر فلزی این شرکت است. این دستگاه با انواع مواد اولیه پودر فلز جهت تولید سری های کوچک از قطعات سازگار است. این سیستم انعطاف پذیر که از فناوری توزیع اولتراسونیک برای توسعه لایه های یکنواخت پودر برای اتصال استفاده می کند، بیشتر برای تحقیق، اعتبارسنجی و آزمایش مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری به InnoventX اجازه می ‌دهد تا از پودرهای فلزی ارزان تر با کیفیت خوب استفاده کند. از پرینتر های سه بعدی بزرگتر این شرکت می توان به X25Pro اشاره کرد. این دستگاه با حجم ساخت 400 در 250 در 250 میلیمتر دارای سرعت ساخت بیش از 1200 سی‌ سی در ساعت است. X160Pro بزرگترین چاپگر سه بعدی بایندر جت شرکت Desktop Metal می باشد که با حجم ساخت 800 در 500 در 400 میلیمتر، برای تولید قطعات فلزی، سرامیکی یا کامپوزیت در نظر گرفته شده است. اگرچه این سیستم برای تولید مداوم 24 ساعته طراحی شده است، اما از توسعه سریع محصول، تحقیق و نمونه سازی نیز پشتیبانی می کند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Desktop Metal (ExOne) InnoventX

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Desktop Metal (ExOne) InnoventX

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی GE Additive

نیروگاه صنعتی جنرال الکتریک در حال حاضر 11 دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی شامل پنج دستگاه Arcam EBM و شش دستگاه Concept Laser SLM ارائه می دهد و در حال توسعه یک دستگاه پرینتر سه بعدی بایندر جت است که احتمالاً در سال 2022 رونمایی می شود. دستگاه های Arcam  شرکت جنرال الکتریک امکان توسعه سریع قطعات کارآمد با دقت ابعادی بالا را با استفاده از پرتو الکترونی توان بالا برای ظرفیت ذوب و بهره وری بالا فراهم می سازد. دستگاه های لیزری این شرکت از لیزر برای ذوب لایه‌ های پودر فلز و ایجاد هندسه‌ های پیچیده با اندازه‌ های مختلف استفاده می کنند که شامل بزرگترین دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی بستر پودری در جهان، X Line 2000R، است. پرینتر سه بعدی X Line 2000R دارای حجم ساخت 800 در 400 در 500 میلی‌ متر و دو لیزر 1000 واتی برای کاهش زمان تولید می باشد. دستگاه X Line 2000R به لطف دو ماژول ساخت دوار برای توسعه قطعات فلزی بزرگ در صنایع خودروسازی و هوافضا گزینه مناسبی محسوب می شود. این چاپگر سه بعدی فلزی از فناوری همجوشی بستر لیزری Concept Laser که LaserCusing نامیده می ‌شود استفاده کرده و می‌ تواند قطعاتی از آلیاژهای فولاد، آلومینیوم، نیکل، تیتانیوم و فلزات گرانبها پرینت سه‌ بعدی کند. در نتیجه این دستگاه نیاز اپراتور برای رسیدگی به پودرهای واکنش ‌پذیر با حلقه بسته بازیافت را به حداقل می رساند. پودر اضافی قبل از برگشت به دستگاه برای الک و پردازش مجدد تخلیه می ‌شود.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی GE Additive

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی GE Additive

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Renishaw RenAM 500Q

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی RenAM 500Q Renishaw با تأکید بر بهره وری، با آرایه ای از چهار لیزر 500 وات ساخته شده است که هر یک قادر به برخورد با کل حجم ساخت هستند. این امر سبب شده است سیستم RenAM 500Q سریع ‌تر از دستگاه های تک لیزری فرایند پرینت سه بعدی را به اتمام رسانده و راندمان را افزایش دهند که در نتیجه آن هزینه تولید هر قطعه کاهش می یابد. این دستگاه به تعدادی سیستم های اتوماسیون داخلی، از جمله غربال و چرخش پودر، برای مدیریت مواد مجهز هستند که ایمنی اپراتور را تضمین کرده و زمان مورد نیاز برای کار و نگهداری دستگاه را کاهش می دهند. همچنین یک سیستم جریان گاز هوشمند مصرف آرگون و انتشار گازها را کاهش می دهد. RenAM 500Q دارای حجم ساخت 245 در 245 در 335 میلی ‌متر (وابسته به بستر) است و می ‌تواند بسته به هندسه ‌های چاپ شده و سایر متغیرهای مواد، حدود 150 سانتی ‌متر مکعب در ساعت تولید کند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Renishaw RenAM 500Q

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Renishaw RenAM 500Q

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Digital Metal DM P2500   

سازنده سوئدی Digital Metal یکی از پیشگامان در زمینه سیستم های بایندر جت فلزی با دقت بالا برای مصارف صنعتی است. Digital Metal به عنوان یک زیر مجموعه از شرکت مادر Höganäs، بزرگترین تولید کننده فلزات پودری در جهان، است که به تحقیق و توسعه در زمینهٌ تولید قطعات فلزی کمک می کند. Digital Metal DM P2500 یک دستگاه پرینتر سه بعدی قوی با تمرکز بر تلرانس های کوچک، پرداخت سطح و وضوح بالا در ساخت اجزای پیچیده کوچک است که برای تولید سری و نمونه سازی گزینه ایده آلی محسوب می شود. اندازه کوچک قطعات به این معنی است که فضای زیادی برای چاپ همزمان تعداد زیادی قطعه وجود دارد. دستگاه DM P2500 مانند سایر چاپگرهای فیوژن بستر پودری، به هیچ ساختار پشتیبانی یا انتقال حرارت نیاز ندارد، به این معنی که می توانید حجم ساخت را به صورت متراکم دسته بندی کنید. شما با استفاده از فناوری Digital Metal می‌توانید قطعه ای با کیفیت سطحی 6 میکرون را بدون هیچ گونه  عملیات پس ‌پردازی تولید کنید، در حالی که سایر فرآیندهای ساخت افزایشی معمولاً سطح بسیار ناهموارتری را به جا می‌ گذارند. کیفیت سطح برای قطعات دارای کانال های داخلی مهم است، زیرا فرایند پس پردازش سطوح این قطعات بسیار چالش برانگیز است. این شرکت اواخر سال گذشته فولاد کم آلیاژ DM 4140 و فولاد آلیاژی DM 718 را به فهرست مواد خود اضافه کرد و تعداد مواد پرینت سه بعدی قابل استفاده توسط این دستگاه را به 9 فلز رساند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Digital Metal DM P2500

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Digital Metal DM P2500

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Optomec CS250

شرکت Optomec به عنوان یکی از تولیدکنندگان پرینترهای سه بعدی فلزی که به سرعت در حال رشد می باشد، خط LENS چاپگرهای سه بعدی با تکنولوژی DED را برای تولید و تعمیر قطعات فلزی ارائه می دهد. LENS مخفف شکل ‌دهی شبکه مهندسی شده لیزری است و دستگاه Optomec از لیزر و فلزات پودری، آلیاژها، سرامیک‌ ها یا کامپوزیت ‌ها استفاده می کند. کوچکترین دستگاه از 5 پرینتر سه بعدی DED Optomec، دستگاه CS250 است که دارای لیزر فیبر 500 تا 2000 وات و سیستم بارگذاری پودری جدید می باشد که با همه آلیاژهای رایج از جمله فولادها، تیتانیوم و آلومینیوم سازگار است. اگرچه CS250 دانشگاه ها و تحقیقات را هدف قرار می دهد، LENS 860 Machine Tool System حجم ساخت بیشتر و توان بالاتری را برای پردازش فلزات در ساخت افزایشی ارائه می دهد. سیستم LENS 860 برای ساخت، تعمیر یا پوشش قطعات با اندازه متوسط ​​تا بزرگ ایده آل است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Optomec CS250

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Optomec CS250

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی EOS M 100

چاپگر سه بعدی فلزی M100 دارای سیستم سطح ابتدایی EOS برای چاپ فلز است. این دستگاه با فناوری زینترینگ مستقیم لیزری فلزات (DMLS) مجهز به لیزر فیبر 200 واتی برای ذوب پودرهای ریز فلزات است. نقطه لیزر کوچک این دستگاه امکان توسعه قطعات با وضوح خوبی را فراهم می سازد که آن را برای قطعات فلزی با هندسه پیچیده به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند. طبق گفته شرکت EOS، دستگاه M100 برای کاهش زمان عملیات پس پردازش بهینه سازی شده است که به نوبه خود امکان تولید سریع و مؤثرتر قطعات را فراهم می کند. همچنین این دستگاه دارای طراحی داخلی مدولار و محفظه ذخیره پودر است که عملیات و نگهداری را آسان می کند. EOS دستگاه M100 را به سمت صنعت پزشکی سوق می ‌دهد، در واقع M100 مخصوصاً برای مواد فلزی ایمن پزشکی تأیید شده EOS مناسب است. این شرکت مناسب بودن تکنولوژی پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال جهت تولید پل و روکش دندان را برجسته می کند. این سازنده به طور مداوم پودرهای فلزی جدیدی را با جدیدترین سوپر آلیاژ پایه نیکل IN939 که در فوریه 2021 عرضه شد، منتشر می کند. توجه داشته باشید که M100 با تعداد محدودی از مواد EOS سازگار است و ممکن است نتواند برخی از دیگر مواد را پردازش کند. اگر به دنبال چاپگر سه بعدی فلزی برای ظرفیت تولید بالا هستید، EOS به شما کمک می کند. این سازنده آلمانی سیستم ‌های پرینتر سه بعدی صنعتی را ارائه می ‌دهد که می ‌توانند به طور انعطاف‌پذیری در محیط ‌های تولید موجود و با طیف وسیعی از حجم ساخت،  توان لیزر و مقیاس ‌پذیری ادغام شوند.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی EOS M 100

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی EOS M 100

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی HP Metal Jet

روش پرینت سه بعدی فلزی HP Metal Jet، براساس موفقیت این شرکت در یک شاخه اختصاصی از جت بایندر به نام همجوشی مولتی جت (MJF) است. دستگاه HP Metal Jet مبتنی بر فناوری هایی است که شرکت اچ پی با هدف ارائه دستگاهی با سرعت، کیفیت، بهره وری بالا، و اقتصادی برای تولید قطعات فلزی توسعه داده است. این دستگاه از یک جوهر افشان حرارتی برای رساندن دقیق عامل اتصال به بستر پودر فلزی استاندارد صنعتی استفاده می کند. دستگاه پرینتر سه بعدی Metal Jet قطعاتی تولید می کند که تا 99٪ از نظر حجمی فلزی هستند. همچنین این دستگاه پرینتر سه بعدی با کاهش شدید نیاز به جداسازی، زمان تولید را کاهش می‌دهد. پس از اتمام عملیات پرینت توسطHP Metal Jet ، قطعات را می ‌توان مستقیماً در کوره پخت. در حالی که این فناوری در ابتدا فقط از طریق خدمات GKN و Parmatech در دسترس بود، مشتریان منتخب اکنون از این فناوری در مراکز خود استفاده می کنند. شرکت HP دستگاهMetal Jet  را از قیمت حدود 399000 دلار می فروشد.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی HP Metal Jet

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی HP Metal Jet

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی SLM 125

شرکت آلمانی SLM Solutions کوچکترین پرینتر سه بعدی با نام تجاری SLM 125 را به بازار عرضه کرده است.SLM Solutions  ادعا می کند که لیزر فیبر 400 وات این دستگاه نسبت به لیزرهای سایر دستگاه های هم اندازه قدرت بیشتری دارد که مصرف پودر را تا 80 درصد کاهش می دهد. این شرکت پرینتر سه بعدی SLM 125 را برای اهداف تحقیقاتی و تولید در حجم کم عرضه کرده است. این پرینتر سه بعدی می ‌تواند پودرهای فلزی واکنش ‌پذیر و غیر واکنش ‌پذیر را پردازش کند و تعداد کم اجزای انتقال‌ دهنده پودر، انتقال مواد را سریع و آسان می ‌کند. سیستم های نظارت بر توان لیزری و کنترل لایه ها به منظور دستیابی به دقت بالا، خروجی لیزر و سازگاری لایه را به طور مداوم بررسی کرده و بی نظمی ها را از بین می برند. محفظه پرینت  125 در 125 در 125 میلی ‌متری این دستگاه برای تولید قطعات و نمونه ‌های اولیه با مواد مختلف از جمله فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و تیتانیوم مناسب است. مؤسسات تحقیقاتی و تولیدکنندگان قطعات که به دنبال یک دستگاه کوچک با توان بالا هستند، نباید SLM 125 را نادیده بگیرند. یکی از ویژگی‌ های خوب فناوری SLM Solutions، توانایی مقیاس ‌بندی مستقیم فرآیند تولید با دیگر چاپگرها در پکاتالوگ گسترده این شرکت است. این شرکت تقریباً برای هر سطح تولید یک دستگاه دارد و آخرین مدل اضافه شده NXG XII 600 در سطح صنعتی است که اواخر سال 2020 به بازار عرضه شده است. این دستگاه با 12 لیزر 1000 واتی و محفظه ساخت 600 در 600 در 600 میلیمتری، نه تنها اندازه بلکه سرعت بالا را ارائه می دهد و SLM Solutions ادعا می کند که این دستگاه سریعترین چاپگر سه بعدی فلزی SLM موجود در بازار است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی SLM 125

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی SLM 125

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Velo3D Sapphire

پرینتر سه بعدی فلزی Velo3D Sapphire خود را به عنوان یک سیستم تولید در حجم بالا با مزیت پرینت سه بعدی بدون ساختارهای پشتیبانی و حجم ساخت یک متری از دیگر دستگاه ها متمایز می کند. این دستگاه با استفاده از دو لیزر 1 کیلوواتی و حجم ساخت 315 در 312 در 1000 میلیمتری، می ‌تواند قطعاتی را از مواد پرینت سه بعدی فلزی مختلف شامل آلومینیوم F357، آلیاژ Inconel IN718، Ti 6Al-4V Grade 5 و Hastelloy (یک نیکل-کروم-آهن-مولیبدن) C22 و X و اخیراً یک سوپر آلیاژ با پایه نیکلAmperprint 0233 Haynes 282 توسعه دهد. تولید هندسه‌ های مختلف بدون ساختار پشتیبانی به این معنی است که Sapphire می‌تواند به پرینت ‌هایی با اورهنگ های صفر درجه دست یابد. این ویژگی علاوه بر صرفه جویی در زمان عملیات پس پردازش، چاپگر را قادر می سازد کانال ها و حجم های داخلی را بدون در نظر گرفتن ساختارهای پشتیبانی شناسایی کند. شرکت Velo3D به تازگی پرینتر سه بعدی جدید Sapphire XC را ارائه داده است که دارای ظرفیت بیشتری می باشد. Sapphire XC می تواند در مقایسه با Sapphire ظرفیت تولید را 5 برابر افزایش داده و هزینه هر قطعه را تا 75٪ کاهش دهد. این دستگاه دارای حجم ساخت ø600 x 550 میلی متر و هشت لیزر است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Velo3D Sapphire

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Velo3D Sapphire

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Farsoon FS121M

Farsoon، سازنده بزرگ پرینترهای سه بعدی چینی، قصد دارد تمام مواد پرینت سه بعدی فلزی را با طیف گسترده ای از حجم محفظه چاپ پوشش دهد. کوچکترین پرینتر سه بعدی این شرکت دستگاه FS121M است. این سیستم انعطاف‌پذیر و باز به شما امکان انتخاب بین لیزر های متعدد، تیغه‌ های مختلف پوشش مجدد و پودر را فراهم می سازد. FS121M دارای لیزر فیبر 200 واتی، منبع گاز نجیب، و سیستم های فیلتر محافظ بزرگ برای ایجاد یک محیط امن برای محصول و کارکنان شما است. مواد فلزی قابل پرینت سه بعدی با استفاده از این دستگاه، شامل 316L، 17-4PH، فولاد ماریجینگ، HX، مس، CuSn10، CoCrMoW و CoCrMo است. چاپگر سه بعدی همجوشی لیزری بستر پودریFS273M ، دارای حجم ساخت 275 در 275 در 355 میلیمتر و 2 لیزر  فیبر 500 واتی یا یک لیزر فیبر 500 واتی است. طراحی پوشش مجدد این دستگاه، سرعت بیشتر و تحویل پودر پایدارتر در کل فرآیند تولید، یک صفحه ساخت گرم، محفظه های سرریز قابل جداسازی و منبع پودر پشتیبان برای ساخت کامل را ممکن می‌ سازد. FS721M یک سیستم پلت فرم باز است، به این معنی که تمام پارامترهای دستگاه برای کاربر باز است. در حال حاضر این دستگاه با فولاد ضد زنگ 316L، TA15، Ti6Al4V، AlSi10Mg، مس، فولاد ماریجینگ و غیره سازگار است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Farsoon FS121M

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی Farsoon FS121M

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی BLT S210

BLT غول پرینترهای سه بعدی فلزی چین است که 12 پرینتر سه بعدی فلزی را با استفاده از فناوری همجوشی بستر پودر لیزری، خدمات چاپ سه بعدی فلزی عظیم، پودرهای فلزی و تخصص مهندسی به عنوان خدمات ارائه می دهد. دستگاه ‌های BLT با پشتیبانی از لیست بلند بالایی از تولیدکنندگان جهانی، به طور گسترده در صنعت خودروسازی، هوافضا، پزشکی و ابزارآلات استفاده می ‌شوند. کوچکترین دستگاه با فناوری LPBF این شرکت، پرینتر سه بعدی S210 می باشد که دارای حجم ساخت 105 در 105 در 200 میلیمتری، یک لیزر 500 واتی، سیستم نظارت در زمان واقعی و طراحی مدولار است. این دستگاه قادر است آلیاژهای تیتانیوم، آلیاژهای آلومینیوم، سوپرآلیاژ، آلیاژ کبالت کروم، فولادهای ضد زنگ، فولادهای ابزار، مس، تنگستن، تانتالم و آلیاژ منیزیم را پرینت سه بعدی کند. سایر چاپگرها سه بعدی BLT حجم ساخت بزرگتر، لیزرهای چندگانه با وات بالاتر، پوشش مجدد دو جهته و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند که برای کاربر امکان ردیابی و نظارت بر پرینت های سه بعدی فلزی را فراهم می سازد. S310 که به عنوان دستگاه پرچم‌ دار این شرکت در نظر گرفته می ‌شود، دارای یک یا دو لیزر 500 واتی و حجم ساخت 250 در 250 در 400 میلیمتر است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی BLT S210

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی BLT S210

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی DMG Mori Lasertec 12 SLM

شرکت آلمانیDMG Mori  در سال 1948 به عنوان یک شرکت ابزارسازی شروع به کار کرد. این شرکت با گذشت زمان رشد کرده است و در حال حاضر طیف گسترده ای از ماشین آلات برای تراشکاری، فرز، سنگ زنی و برخی پرینترهای سه بعدی فلزی را ارائه می دهد. دستگاه های پرینتر سه بعدی با تکنولوژی DED این شرکت دارای قابلیت تولید سریع قطعات فلزی با تنظیم دقیق CNC در یک دستگاه واحد هستند. دستگاهLasertec 12 SLM   یک پرینتر سه بعدی همجوشی بستر پودری با لیزر 200 وات یا لیزر 400 وات با حجم ساخت 125 در 125 در 200 میلی متر است. ضخامت لایه می تواند تنها به 20 میکرون برسد و DMG Mori دارای یک پلت فرم باز است که به شما امکان می دهد پارامترها را تنظیم کرده و دستگاه را با تقریباً هر پودر فلزی جفت کنید. فناوری rePlug این دستگاه، بازیافت پودر را برای حداکثر کارایی و بالاترین ایمنی کار یکپارچه می سازد. دستگاه بزرگتر این شرکت با نامLasertec 30 Dual ، دارای دو لیزر 600 واتی است.

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی DMG Mori Lasertec 12 SLM

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی DMG Mori Lasertec 12 SLM

خدمات پرینت سه بعدی فلزی

سرمایه گذاری بر روی یک پرینتر سه بعدی فلزی تصمیم کوچکی نیست و بخشی از فرایند بررسی پیش از خرید محصول، سفارش قطعات نمونه است. شما می توانید درخواست تولید نمونه با استفاده از دستگاه مورد نظرتان را از سازنده سفارش دهید، اما بسیاری از تولیدکنندگان  پرینتر های سه بعدی فلزی که در این مقاله آورده شده اند، خدمات چاپ بر اساس تقاضا را نیز ارائه می‌ دهند. برون‌ سپاری برای پروژه‌ های کوچک ‌تر، تولید قطعات آزمایشی و نمونه سازی، می‌تواند باعث صرفه ‌جویی چشمگیری در هزینه سرمایه گذاری و کارکرد سیستم شما گردد. خدمات پرینت سه بعدی شخص ثالث مانند Shapeways، i.Materialise، Sculpteo، وD Hubs 3 نیز پرینت سه بعدی فلز را ارائه می دهند. اما انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی فلزی مناسب برای نیازهای شما می تواند یک چالش باشد. در واقع یافتن شرکتی با ارائه خدماتی کم هزینه و سریع و با کیفیت اهمیت بالایی دارد.

خدمات پرینت سه بعدی فلزی

خدمات پرینت سه بعدی فلزی

بازار و آینده فناوری پرینت سه بعدی فلز

شرکت تحقیقاتی IDTechEx آخرین گزارش خود را در مورد بازار پرینت سه بعدی فلزی با عنوان «ساخت افزایشی فلزات 2022-2032: فناوری و چشم انداز بازار» منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود ارزش این بازار طی 10 سال آینده به 18.5 میلیارد دلار برسد، اگرچه پیش ‌بینی‌ های انجام شده در سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا دقیق نیست، زیرا صنعت هوافضا که کاربر اصلی فرآیندهای پرینت سه بعدی فلزی محسوب می شود، کاهش شدیدی را در این زمان ثبت کرده است. با این حال با بهبود تدریجی فعالیت ‌ها، بازار پرینت سه بعدی فلزی با نرخ رشد سالانه 18.8 درصدی، نشانه ‌های مثبتی از خود نشان می ‌دهد. اما چه عواملی باعث این بهبودی می شود؟ آیا می توانیم انتظار پذیرش گسترده تری از فناوری های پرینت سه بعدی فلزی را در سال های آینده داشته باشیم؟ و از طرف دیگر چه چیزی مانع رشد آنها می شود؟ این شرکت در سال 2020 بر اهمیت فلزات تأکید کرد. در سال 2022، بازار پرینت سه بعدی فلزی همچنان به دنبال نوآوری در زمینه مواد است. اگرچه در مقایسه با پلیمرها، انتخاب مواد پرینت سه بعدی فلزی نسبتاً محدود و گران است. تولیدکنندگان به دنبال جایگزین ‌هایی هستند و برای مثال پلیمرها یا کامپوزیت ‌های با کارایی بالا را انتخاب می‌ کنند. با این حال، در صنایع پر تقاضا، فلزات همچنان انتخاب شماره یک هستند. به همین دلیل است که استارت آپ های بیشتری به دنبال راه حل های جدید و توسعه آلیاژهای با کارایی بالا هستند.  

  منبع: https://all3dp.com

https://www.3dnatives.com    

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf معرفی انواع پرینترهای سه بعدی با متریال فلزی

به این پست امتیاز دهید