شرکت Volvo Trucks تکنولوژی چاپ سه بعدی را در بخش های مختلف فرآیند تولید خود اعمال کرده است و از این فناوری برای ساخت ابزارها، قالب ها و وسایل دیگر استفاده می کند. به طور خاص، چاپ سه‌ بعدی به عنوان یکی از اصلی‌ ترین تکنولوژی های مورد استفاده در کارخانجات New River Valley (NRV)  که مرکز اصلی فعالیتهای تولیدی آنها در آمریکا می باشد تبدیل شده است. استفاده از فناوری پرینت سه بعدی SLS به این شرکت در ایجاد مؤلفه های تک قطعه ای مقرون به صرفه کمک کرده است.

 

ساخت قطعات چاپ سه بعدی شده توسط شرکت خودروسازی Volvo

ساخت قطعات چاپ سه بعدی شده توسط شرکت خودروسازی Volvo
ساخت قطعات چاپ سه بعدی شده توسط شرکت خودروسازی Volvo

شرکت Volvo Trucks نیز مانند بسیاری دیگر از تولید کنندگان خودرو از فناوری چاپ سه بعدی با هدف کاهش هزینه های تولید و توسعه فرایند طراحی سود برده است. این شرکت سالها صرف تحقیق در مورد فناوری چاپ سه بعدی و کاربرد های آن کرده است. در حال حاضر آنها از بیش از ۵۰۰ قطعه چاپ سه بعدی شده در فروشگاه NRV خود استفاده می کنند. این قطعات در آزمایشگاه پروژه های نوآورانه شرکت Volvo Trucks چاپ می شوند.

استفاده از پرینت سه بعدی در شرکت خودروسازی volvo
استفاده از پرینت سه بعدی در شرکت خودروسازی volvo

یک نمونه از قطعات چاپ سه بعدی شده این شرکت تک قطعه جدید دیفیوزر است. این جزء بخشی از فرآیند تمیز کردن افشانگر رنگ است که به طور معمول بسیار پر هزینه است. با این حال به دلیل طراحی برای تکنولوژی ساخت افزایشی و امکانات چاپ سه بعدی در منزل، شرکتVolvo  برای تولید هر قطعه در عین حذف نیاز به اجزای چند قطعه ای، بیش از ۱۰۰۰ دلار صرفه جویی می کند. این شرکت همچنین قطعات یدکی را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تولید می کند. بنابراین در صورت بروز خسارت می توان قطعات را به راحتی و به سرعت تعویض کرد.

 

شرکت Volvo و تکنولوژی پرینت سه بعدی

شعبه های مختلف شرکت Volvo مانند Volvo Trucks و  Volvo CEمدتی است که از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می کنند.  Jasenko Lagumdzija، مدیر پشتیبانی مشاغل شرکت Volvo CE گفت: “ما مشتریانمان را از طریق چرخه عمر تجهیزاتشان پشتیبانی می کنیم. این امر به ویژه برای ماشین های قدیمی تر که قطعات فرسوده آن ها دیگر به طور موثر با استفاده از روش های ساخت سنتی تولید نمی شوند بسیار مناسب است. تولید قطعات جدید با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی زمان و هزینه را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و بنابراین راهی موثر برای کمک به مشتریان است. “

پرینت سه بعدی قطعات خودرو شرکت Volvo
پرینت سه بعدی قطعات خودرو شرکت Volvo

شرکت Volvo Trucks به تنهایی قطعات زیر را چاپ سه بعدی می کند:

  • Roof seal gauges
  • Fuse installation platens
  • Drilling fixtures
  • Brake piston gauges
  • Vacuum drill ducts
  • Brake valve fitting gauges
  • Hood drilling fixtures
  • Power steering adapter holders
  • Luggage door gap gauges
  • Luggage door pins
پرینت سه بعدی قطعات خودرو شرکت خودروسازی Volvo
پرینت سه بعدی قطعات خودرو شرکت خودروسازی Volvo

این شیوه تولید نیز برای مشتریان سودمند می باشد. به عنوان مثال شرکتVolvo CE  قطعات یدکی را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی  FDMتولید و برای مشتریانی که به آنها نیاز دارند ارسال می کند و از این طریق برای شرکت این امکان را فراهم می سازد تا محصولات را براساس تقاضا تولید کند. Annika Fries ، مدیر برندسازی شرکتVolvo CE  اظهار داشت: “ما تضمین کیفیت را در سطح بالایی انجام می دهیم. قطعات سه بعدی ویژگی های یکسانی دارند و گارانتی همانند نسخه اصلی دریافت می کنند. بنابراین مشتریان می توانند با اعتماد یک قطعه معتبر را از  Volvoدریافت کنند. “

استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی پلاستیک و فلز توسط شرکت  Volvoبه عنوان یک تولید کننده بزرگ خودرو نشان دهنده راه حل های اقتصادی و مناسب این تکنولوژی است.

 

منبع:https://3dprinting.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید