یک محقق از دانشگاه کلمبیا یک چاپگر سه بعدی غذا ساخته است که مواد غذایی را با استفاده از یک لیزر می پزد. مواد غذایی چاپ سه بعدی شده به سرعت در حال گسترش می باشد، اما اکثر غذاهای چاپ سه بعدی شده پس از خروج از چاپگر سه بعدی برای پخت باید درون فر قرار بگیرند. محققی به نام جاناتان بلاتینگر به این نتیجه رسید که این فرایندها قابل ادغام هستند. وی گفت: “ما می توانیم انواع غذاها را با استفاده از اشعه لیزر بپزیم، هم چنین ما می توانیم غذاها را چاپ سه بعدی کنیم، بنابراین گام منطقی بعدی این است که این دو پروژه را با یکدیگر ترکیب کنیم.”

این دستگاه چاپ سه بعدی مواد غذایی، تقریبا همانند هر چاپگر سه بعدی غذا دیگری عمل می کند، به این صورت که یک خمیر ساخته شده از مواد غذایی که ترکیبی از موادی مانند سیب زمینی، برنج، غلات، میوه ها و سبزیجات می باشد به صورت انتخابی اکسترود می شود. اشعه لیزر توسط دو آینه سروو منعکس شده و پرتو را بر روی مواد غذایی تزریق شده هدایت می کند و آنها را با الگوهای گرمایی دقیق می پزد.

هدف بلاتینگر ایجاد دستور العمل های دیجیتالی است که بتواند به راحتی به اشتراک گذاشته شود. به این معنی که اگر غذایی را امتحان کردید و آن را دوست داشتید، بتوانید آن را به راحتی دانلود کرده و برای یک دوست ارسال کنید که او نیز بتواند به همین شیوه آن را تهیه کند. این دستگاه مثل داشتن یک آشپز شخصی است که می تواند هر نوع غذایی را مشابه سازی کند.

داشتن یک سرآشپز شخصی دیجیتال مزایای زیادی دارد. این دستگاه می تواند برای کسانی که نیاز به پیروی از دستورالعمل های تغذیه ای خاصی دارند، انواع غذا و رژیم های شخصی سازی شده تولید کند. علاوه بر این هر کس سلیقه و محدودیت های غذایی مربوط به خود را دارد، بنابراین هنگامی که یک رویکرد بهداشتی مبتنی بر داده ها را معرفی می کنید، می توانید غذا های سفارشی سازی شده و غنی شده تولید کنید. از آنجایی که این دستگاه دارای تمام مواد مورد نیاز است، می تواند آنها را در روش های منحصر به فرد ترکیب کرده و آنها را با تمام نیازهای بیومتریک و تغذیه ای شما منطبق کند.

چاپ سه بعدی و طبخ هم زمان مواد غذایی

چاپ سه بعدی و طبخ هم زمان مواد غذایی

هنگامی که با انواع مواد غذایی ریز و درشت کار می کنید، تولید طعم با اولویت های فردی در عین حفظ محتوای تغذیه ای ساده تر می شود. لیزر همچنین می تواند هر سطحی از پختن را ایجاد کند که به شدت به ایجاد بافت ها و طعم های خوشایند کمک می کند. بنابراین یکی از مهمترین مزیت های لیزر، وضوح بسیار بالا و کنترل کامل مکانی است که اشعه تابیده می شود که واقعا برای یک برنامه کاربردی چاپ مواد غذایی که در آن لایه های غذایی با ضخامت چند میلی متری دارید مناسب است. شما می توانید عملیات طبخ را به صورت لایه به لایه در هنگام تزریق انجام دهید که در این زمینه بسیار موثر می باشد.

بلاتینگر هم چنین در مورد ویژگی های بصری نشانه های گریل که می تواند توسط لیزر شبیه سازی شود اظهار نظر کرده است: “زیبایی بصری مواد غذایی یکی از بزرگترین مواردی است که ما در مورد کیفیت می بینیم، بنابراین اگر بتوانید کیفیت فیزیکی مواد غذایی را با تغییر اندازه، تنظیم کنید به آن طعم بهتری می دهید. ”

مانع اصلی در پذیرش مواد غذایی چاپ سه بعدی شده، تکنولوژی نیست بلکه بازاریابی است. پس از پنج تا ده سال، این یک سوال تجاری و فرایند آموزشی می شود؛ چطور می توانید آن را به مردم بفروشید در حالی که زمانی که در مورد چاپ غذا صحبت می کنید، واکنش مشترک آن ها چهره عجیب و غریب است. خوب است ذهنمان را برای پذیرش فناوری های جدید باز کنیم. چاپ سه بعدی مواد غذایی در ابتدا ممکن است یک تکنولوژی مبهم به نظر برسد که اشتها آور نیست، اما نه زمانی که شما متوجه مزایای سلامتی و امکان به اشتراک گذاشتن دستور العمل های پخت غذاها می شوید.

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

چاپ سه بعدی و طبخ هم زمان مواد غذایی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

 

به این پست امتیاز دهید