استراحتگاه Kisawa Sanctuary در جزیره زیبای بنگورا، یک بخش کوچک در ساحل موزامبیک در جنوب شرقی آفریقا، واقع شده که قرار است با کمک تکنولوژی چاپ سه بعدی به یک مکان تفریحی لوکس تبدیل شود.

 

ساخت یک تفریحگاه لوکس با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی

Kisawa Sanctuary  با وسعت ۷۴۰ هکتار، ۱۲ خانه ی ییلاقی با اندازه بزرگ را در خود جای داده است که هرکدام از این خانه ها در اراضی خصوصی به وسعت یک هکتار با امکانات رفاهی از جمله ساحل های قابل دسترسی، استخرهای شنا، کلبه های ماساژ و مناطق سرپوشیده بزرگ قرار خواهد گرفت. در این تفریحگاه علاوه بر مناطق خصوصی، چهار رستوران، زمین تنیس، امکانات ورزشی آبی و دو بار نیز وجود دارد. طراحی ساختمان ها در سراسر تفریحگاه از خانه های سنتی موزامبیک الهام گرفته شده است و با قطعات ساخته شده توسط صنعتگران محلی تزئین و مبله خواهد شد. برای چاپ سه بعدی مکان تفریحیKisawa Sanctuary  در موزامبیک از موادی مانند ماسه و آب دریا به عنوان مواد اصلی استفاده می کند.

پرینت سه بعدی یک تفریحگاه لوکس در ساحل موزامبیک
پرینت سه بعدی یک تفریحگاه لوکس در ساحل موزامبیک

یک موسسه غیرانتفاعی مستقر در موزامبیک توسعه یافته از طریق مشارکت بین یک کارآفرین به نام Nina Flohr و مرکز مطالعات علمی Bazaruto، به حفظ اکوسیستم محلی گرمسیری محلی اختصاص داده شده است.Kisawa Sanctuary  با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی و ترکیبی از شن و ماسه محلی برای کاهش ضایعات در محل، ساخته خواهد شد. طبق اظهارات Condé Nast Traveler، برای توسعه سازه های Kisawa طرح ها به منظور تقسیم بندی لایه ای به یک دستگاه چاپگر سه بعدی ارسال می شود. سپس نازل چاپگر سه بعدی ملات ماسه ای و آب دریا را برای ساخت سازه از پایین به بالا تزریق می کند.”

 

چاپ سه بعدی یک تفریحگاه لوکس در ساحل موزامبیک
چاپ سه بعدی یک تفریحگاه لوکس در ساحل موزامبیک

وقتی صحبت از نحوه استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی می شود، اطلاعات پراکنده است. استفاده از مواد پایدار همراه با کاهش زباله ها و انتشارات گازهای گلخانه ای این روش را از نظر تئوری با محیط زیست سازگار می سازد. این فناوری چاپ سه بعدی شن و ماسه بطور ویژه با سبک کاه پوش کردن خانه های موزامبیک، نجاری و نساجی ترکیب می شود.

در تلاش برای رقابت با دیگر مناطق اکو توریستی در سراسر جهان مانند El Mangroove  در کاستاریکا و The Resort در Isla Palenque در پاناما، سایر عناصر موجود در محل با ایجاد حداقل زباله ساخته می شوند تا از ایجاد تعامل عمیق با طبیعت اطمینان حاصل شود..  Flohrبه Traveler توضیح داد: “ما از طراحی نه به عنوان یک سبک بلکه به عنوان یک ابزار استفاده کرده ایم.”

چاپ سه بعدی یک تفریحگاه لوکس
چاپ سه بعدی یک تفریحگاه لوکس

ساخت این مکان تفریحی قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد و انتظار می رود که هزینه اقامت بازدید کنندگان حداقل ۸۱۲۴ دلار به ازای هر شب باشد.

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 
به این پست امتیاز دهید