Chevron، دومین شرکت بزرگ نفتی در ایالات متحده و ششمین شرکت بزرگ در جهان، برای حل مشکلات زنجیره تأمین خود به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آورده است. این شرکت آمریکایی برای انجام این کار، از خدمات یک شرکت متخصص در زمینه ساخت ابزارهای تولیدی به نامLincoln Electric  استفاده کرد. شرکت Lincoln Electric علاوه بر ارائه راه حل های جوشکاری و برش پلاسما، یکی از بزرگترین دستگاه های پرینت سه بعدی فلز در جهان را دارد. این دو شرکت توانستند با همکاری یکدیگر نیازهای تولید بر اساس تقاضای Chevron را برآورده کنند.

 

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت حل مشکلات زنجیره تأمین

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت بزرگی چون Chevron تصادفی نیست. طبق بیانیه مطبوعاتی، تاخیر در زنجیره تأمین یکی از پالایشگاه های این شرکت را در معرض خطر قرار داده است. اما این شرکت به لطف انعطاف پذیری فناوری پرینت سه بعدی توانست قطعات جایگزین را به سرعت طراحی کند. این مجموعه شامل هشت قطعه بود که هر کدام به طور متوسط ​​حدود ۹/۰ متر طول و بیش از ۲۲۶ کیلوگرم وزن داشتند و طی ۳۰ روز از یک آلیاژ نیکل طراحی شدند.Robert Rettew ، مهندس مواد، در مورد مزایایی که تکنولوژی پرینت سه بعدی برای این شرکت به ارمغان آورده است توضیح داد: “برنامه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ما به دلیل مشکلات زنجیره تأمین فعلی در خطر بود. ما متوجه شدیم که این تنگنای عرضه می تواند بر عملیات ما تأثیر بگذارد. ما با شرکت Lincoln Electric کار کردیم تا بررسی کنیم چگونه قطعات می‌ توانند سریع ‌تر تولید شوند تا بتوانیم عملیات را طبق برنامه ‌ریزی پیش ببریم”.

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت حل مشکلات زنجیره تأمین

توسعه قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت حل مشکلات زنجیره تأمین

فناوری پرینت سه بعدی و تولید براساس تقاضا

فناوری چاپ سه بعدی از زمان شروع همه‌ گیری بیماری کرونا ثابت کرده است که می تواند بسیاری از نیازهای تولیدی را برآورده ‌کند. این تکنولوژی سریعتر از روش های معمولی تولید، امکان ساخت محلی را نیز ارائه می دهد. در هنگامی که تکنیک ‌های سنتی برخی کشور ها به ‌ویژه از نظر مواد به کمک کشور های دیگر نیاز دارند، فناوری‌ های سه ‌بعدی انعطاف‌ پذیری بیشتری را فراهم می ‌کنند. شرکت Lincoln Electric توانست در این زمینه یک روش ساخت افزایشی برای توسعه قطعات فلزی با طول تا ۱/۲ متر و وزن بیش از ۲۲۶۵ کیلوگرم را از پایگاه خود در اوهایو به شرکت Chevron ارائه دهد. Christopher L. Mapes ، رئیس و مدیر عامل شرکت Lincoln Electric گفت: “ما از همکاری با Chevron خرسندیم و ارزش تولید به موقع با استفاده از ساخت افزایشی و توانایی آن در جلوگیری از خرابی تأسیسات را به نمایش می گذاریم. پرینت سه بعدی فلزی راه حلی است که برای قطعات فلزی، قالب ها، ابزارآلات و نمونه های اولیه بازی را برای بازارهایی از جمله تولید صنعتی، انرژی و هوافضا تغییر می دهد. هنگامی که سرعت عرضه به بازار، انعطاف ‌پذیری در طراحی و کاهش هزینه‌ ها اولویت دارند، فناوری پرینت سه بعدی ما پاسخ نهایی را ارائه می دهد”.

 

منبع: www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی قطعات و حل مشکلات زنجیره تأمین صنعت نفت و گاز

3.5/5 - (2 امتیاز)