پرینتر سه بعدی ماربین 750

پرینتر سه بعدی ماربین 750 یک پرینتر سه بعدی با فناوری FFF (FDM محفظه باز) می باشد که برای تولید نمونه و پروتوتایپ برپایه سه متریال PLA ، PETG و TPU تنظیم شده است.

این دستگاه با معیارهای سختگیرانه و برای استفاده صنعتی طراحی و ساخته شده است. بدین منظور بدنه محکم آن کمک می کند تا بتواند سرعت تولیدی تا 30% بیشتر از نمونه های مشابه داشته باشد و در عین حال به خاطر لرزش بدنه ، کیفیت پرینت کاهش نیابد.

از دیگر ویژگی های ماربین 750 میز CNC مهندسی ساز می باشد و هر مخاطبی که صدای حرکت دستگاه را بشنود به حرکت نرم و استاندارد آن واقف می شود.

مشخصات فنی دستگاه

عکس‌های دستگاه
نمونه کارهای دستگاه

دستگاه پرینت سه بعدی FDM محفظه باز ماربین 750

پرینتر سه بعدی ماربین 750 یک پرینتر سه بعدی با فناوری FFF ) FDM محفظه باز( می باشد که برای تولید نمونه و پروتوتایپ برپایه سه متریال PLA ، PETG و TPU تنظیم شده است.

این دستگاه با معیارهای سختگیرانه و برای استفاده صنعتی طراحی و ساخته شده است. بدین منظور بدنه محکم آن کمک می کند تا بتواند سرعت تولیدی تا 30% بیشتر از نمونه های مشابه داشته باشد و در عین حال به خاطر لرزش بدنه ، کیفیت پرینت کاهش نیابد.

از دیگر ویژگی های ماربین 750 میز  CNC مهندسی ساز می باشد و هر مخاطبی که صدای حرکت دستگاه را بشنود به حرکت نرم و استاندارد آن واقف می شود.

دستگاه ماربین 750 یک دستگاه پرینتر سه بعدی FDM   محفظه باز با ابعاد میز 75 در 75 است،که میتوان قطعه را با همین ابعاد تولید کند، با دیدگاه صنعتی طراحی شده است و به خاطر ابعاد بزرگش امکان استفاده‌ی روی میز ندارد.

مشابه سایر اعضای خانواده ماربین ساختار کاملا صنعتی، شاسی مستحکم، هدایت کننده بر محور ضد دارای بال اسکرو است . هیت بد طراحی  تخصصی شرکت باعث شده که بتواند قطعات تا ابعاد 75 در 75 سانتی متر ، بدون تاب و بلند شدن از روی بد بزند.(گرما متناسب) بخاطر اینکه خلاف پرینترهای مرسوم بازار از بدهای سیلیکونی- آلومینیومی استفاده نشده است .

در بدنه های سیلیکونی- آلومینیومی هیتر در وسط قرار میگیرد و به خاطر رسانایی‌ سطح سیلیکون یا آلومینیوم سایر بخشهای بد هم گرم میشوند، اما داخل لبه‌ها در ابعاد بزرگ عملا ما گرمایش یکسانی نداریم و این میتواند باعث بشود قطعه از روی بد بلند شود.

 اما دستگاه‌های خانواده‌ی ماربین به خاطر اینکه از هیترهای AC صنعتی استفاده می‌کنند و مکانیزم متفاوتی دارند، به جای یک هیتر در وسط کار، ما از هیترهای پهن به اصطلاح مساحت صفحه استفاده کردیم و این باعث میشود که کناره‌های این 75 سانتی متر هم مشابه مرکز کاملا گرم با دمای تقریبا یکسانی باشند.

هد دوال درایو دستگاه ، میتواند گیر کردن و پاره شدن فیلامنت به حداقل برسد و این پتانسیل ، سرعت‌های بالاتر پرینت را به ارمغان بیاورد. تابلو برق صنعتی، استفاده از بدنه‌ی کاملا مستحکم که جلوگیری می‌کند، از به هم ریختگی تقابل محورها از ویژگی های این دستگاه است.

 همه این موارد باعث شده که دستگاه کاملا برای کار مداوم و بدون استراحت مناسب باشد.