تکنولوژی پرینتر سه بعدی در سال‌های اخیر تأثیر عمده ‌ای بر صنایعی مانند پزشکی، خودروسازی و هوافضا گذاشته است. آیا می دانستید که فناوری پرینت سه بعدی به نوآوری در هنر نیز کمک قابل توجهی کرده است؟ این واقعیت توسط طراحی به نام Julia Koerner که یکی از آخرین قطعات شیشه ای هنری پرینت سه بعدی شده خود را در ونیز به نمایش گذاشت، تایید شده است. این هنرمند مبتکر که در زمان تولید لباس‌ های پرینت سه بعدی شده برای فیلم ‌های مارول، خود را وقف صنعت مد کرده بود، قصد دارد نشان دهد که فناوری ساخت افزایشی تأثیر عمده ‌ای در هنر، به ویژه در شیشه ‌کاری دارد.

همکاری سواروسکی در توسعه اثر هنری شیشه ای با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

طبیعت، فناوری و نوآوری در مواد، سه واژه کلیدی هستند که قطعه پرینت سه بعدی شده نصب شده در ونیز را کاملاً توصیف می کنند. این چیدمان افسانه‌ای که « Crystal Lamellas» نام دارد، بخشی از جشنواره هفته‌ شیشه ایتالیا بود که از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر برگزار شد. این اثر در یکی از تاریخی ‌ترین اتاق ‌ها در گریتی پالاس در ونیز نصب شد. این قطعه پرینت سه ‌بعدی شده در نتیجه همکاری Julia Koerner با شرکت Swarovski توسعه یافته است.

همکاری سواروسکی در توسعه اثر هنری شیشه ای با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

همکاری سواروسکی در توسعه اثر هنری شیشه ای با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Julia Koerner از ساختارها، رنگ ‌ها و شکل ‌های آبشش‌ ها و لاملاهای قارچ الهام گرفته است. این اشیاء هنری با کمک و پشتیبانی شرکت معروف سواروسکی ساخته شده اند که فناوری چاپ سه بعدی شیشه پیشرفته خود را ارائه کرده است. این باعث شد که فیگورهای الهام گرفته از قارچ در یک پرینت سه بعدی به شکل مارپیچی تولید شوند. اشیاء چاپ سه بعدی شده مشابه آنچه در طبیعت مشاهده می شود بسیار منحصر به فرد هستند، به این معنی که هر قطعه در جزئیات متفاوت به نظر می رسد. این امر حداقل در رنگ این مجسمه ‌های شیشه ‌ای مشهود است، که سواروسکی در آن نقش دارد زیرا این شرکت فناوری رنگ ‌آمیزی خود را برای Julia Koerner توسعه داده است.

اثر هنری شیشه ای پرینت سه بعدی شده

اثر هنری شیشه ای پرینت سه بعدی شده

این قطعات هنری پرینت سه بعدی شده که در ونیز به نمایش گذاشته شده اند، یک پروژه تکمیلی نتیجه همکاریJulia Koerner  و سواروسکی است. هر دو طرف در این پروژه می خواهند به طور خاص بر جنبه پایداری، فناوری های تولیدی نوآورانه و طراحی تمرکز کنند و همانطور که می بینید کاملاً موفق بوده اند.

منبع: https://www.3dnatives.com  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی و نصب اثر هنری شیشه ای با همکاری سواروسکی