همزمان با نصب و راه اندازی اولین نمونه” پرینتر سه بعدی با فناوری SLS “، در شانزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس از این محصول رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه پرینتر سه بعدی SLS ایرانی تیوان R230 در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرگزاری مهر، هر ساله اجلاس سالیانه و جشنواره‌ برترین‌های پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود که در آن، علاوه بر رونمایی محصولات فناورانه، از برترین شرکت های پارک نیز تقدیر به عمل می آید.

روز سه شنبه ۶ شهویور ماه ۱۳۹۷ شانزدهمین دوره این اجلاس برگزار شد که در آن از سه محصول دانش‌بنیان که توسط شرکت های فناور عضو پارک فناوری پردیس، توسط حبیب‌الله بیطرف معاون وزیر نفت و علی مرتضی بیرنگ قائم مقام دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه پرینتر سه بعدی SLS ایرانی تیوان R230 در اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس

عکس شانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره‌ برترین‌های پارک فناوری پردیس

محصولات رونمایی شده به شرح زیر است:

۱ـ  پرینتر سه بعدی SLS با نام تجاری تیوان R230، که توسط شرکت دانش بنیان آسال لیزر (پرینتر سه بعدی آیدیزاین) تولید شده، امروز رونمایی شد. این محصول قابلیت تولید قطعات نهایی در تیراژ کم، بدون نیاز به قالب‌سازی را داراست و برای صنایعی که به دلیل تحریم‌ها در تأمین قطعات با مشکل مواجه هستند، قابل کاربرد است. کوچکترین نمونه دستگاه SLS که در آلمان به تولید می‌رسد، حدود ۲۲۰ هزار یورو ارزش دارد، درحالی‌که محصول ایرانی ساخته شده در این شرکت حدود ۱۰۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده است. به گزارش ایسنا با تولید این دستگاه پرینتر سه بعدی SLS ، ایران در میان شش کشور تولیدکننده پرینتر های سه بعدی صنعتی SLS قرار گرفت.

رونمایی از دستگاه پرینتر ۳ بعدی SLS ایرانی تیوان R230 در پارک فناوری پردیس

رونمایی از دستگاه پرینتر سه بعدی SLS ایرانی تیوان R230 در پارک فناوری پردیس

پرینتر ۳ بعدی SLS ایرانی تیوان R230 در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

۲- محصول ضدعفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان (عصب‌کشی) که توسط یک شرکت در حال دانش‌بنیان شدن به تولید رسیده است؛ این محصول به عنوان ضدعفونی‌کننده قوی و کامل عفونت‌های کانال ریشه دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پاکسازی و شستشوی کانال ریشه دندان از بقایای عفونی و میکروارگانیسم‌ها به همراه عصب‌کشی، درمان عفونت‌های دندانی، درمان التهاب‌های غیرقابل التیام در اطراف رأس ریشه دندان، حذف بایوفیلم‌های کهنه و غیرفعال کردن سریع باکتری‌ها از جمله کاربردهای این محصول به شمار می‌رود.

۳ـ سومین محصولی که رونمایی شد، تخلیه اتوماتیک آب مخازن نفتی است که توسط شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده است؛ این محصول در تخلیه اتوماتیک آبِ کفِ مخازن هیدروکربنی کاربرد دارد و تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. عدم تماس حسگرهای به کار گرفته شده با هیدروکربن، نصب و راه‌اندازی سریع، هزینه تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

اخبار شبکه دو سیما درباره این رونمایی را در فیلم زیر مشاهده کنید.

اگر علاقه مند هستید می توانید برای دریافت اطلاعات درباره پرینت سه بعدی به مقاله های پرینتر سه بعدی و سفارش پرینت سه بعدی مراجعه کنید.

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید