دنیای وسیع و شگفت انگیز پرینت سه بعدی سبب ایجاد و پیشرفت ایده های دکور بسیار زیبایی شده است. زمانی که شما به دنبال یک لامپ، یک گلدان یا یک قاب عکس هستید، می توانید از طرح های منحصر به فرد بسیاری استفاده و آنها را پرینت سه بعدی کنید.

به عنوان مثال، آخرین باری که من یک خانه خریدم، قبل از پیدا کردن چیزی که ۹۵ درصد از لیست خواسته های مرا برآورده کند، ده ها خانه را مورد بررسی قرار دادم و در هر خانه ای چیزی عالی پیدا کردم! مشکل این بود که من تمام خواسته هایم را در یک خانه می خواستم. این بزرگ ترین مزیت پرینت سه بعدی برای مصرف کننده است که می تواند تمام خواسته های خود را در یک نمونه برآورده کند.

پرینت سه بعدی دکوراسیون منزل

فرض کنید که شما به یک لوستر جدید نیاز دارید. شما چند ساعت از وقت خود را صرف  بررسی وب سایت ها می کنید تا ببینید چه مدل هایی مطابق رنگ و سایزمورد نظر شما موجود می باشد. یکی عالی است، اما رنگش آبی است، این در حالی است که رنگ مورد نظر شما سفید است. دیگری سفید است اما برای فضای شما بسیار بزرگ است.

شما می توانید هر آنچه در ذهنتان است را در رنگ، طراحی، اندازه و مواد گوناگون انتخاب کنید. تنها موردی که انتخاب شما را با محدودیت روبرو می کند بودجه شماست. در اینجا برخی از ایده های استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی درتزئین خانه را آورده ایم:

پرینت سه بعدی لامپ ها و لوسترها

این گروه که از ملزومات خانگی به حساب می آیند در دنیای پرینت سه بعدی فراوان هستند. بسیاری از این طرح ها از طبیعت الهام گرفته شده اند.

 

پرینت سه بعدی گلدان

گلدانها برای نگهداری از گلهای بلند یا گیاهان با شاخه های پر و هر آنچه که برای تزیین خانه به آن نیاز دارید میتوانند با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شوند. شما می توانید از میان تعداد نامحدودی طرح های جدید در دسترس، مدل مورد نظر خود را  به دلخواه سفارش دهید.

 

پرینت سه بعدی قاب عکس

اگر شما می توانید مدلی را در ذهن خود تجسم کنید، با استفاده از این فناوری می توانید آن را تولید کنید. شما می توانید قاب عکس های در اندازه، طرح و رنگ دلخواهتان را پرینت کنید.

پرینت سه بعدی مبلمان

از آنجا که اغلب مبلمان ها نیاز به یک پلت فرم ساخت بزرگ دارند، شما می توانید اندازه و شکل قطعات مبلمان را به منظور مطابقت با محیط داخلی خانه خود طراحی وسپس آن را چاپ کنید.

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

اگر با تخیل خود و براساس نیازتان مدلی در نظر دارید، می توانید ابزار آشپزخانه مفید و منحصر بفردی برای آشپزخانه خود بسازید.

پرینت سه بعدی بازی ها

شما می توانید سرگرمی مورد علاقه خود را با پرینت سه بعدی سفارش دهید. فرض کنید شما در زندگی خود یک فردی دارید که عاشق شطرنج است و به ماهیگیری هم علاقه دارد. شما می توانید یک شطرنج سفارش دهید که قطعات آن به شکل انواع ماهی های مختلف باشد.

پرینت سه بعدی دکور دیوار

این تزئینات می توانند به هر اندازه ی مناسب فضایی از خانه که نیاز به یک منظره چشمگیر یا قطعه هنری دارد، ساخته شوند. گزینه های موجود برای دکور خانه نا محدود می باشد و ما بسیار هیجان زده هستیم که طراحان داخلی بیشتر و بیشتر در حال روی آوردن به تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید قطعات بی نقص هستند.

پرینت سه بعدی مجسمه سازی

با استفاده از پرینت سه بعدی شما می توانید هر مجسمه دل خواه خود را بسازید. این فناوری و همراهی با اسکن سه بعدی شما را قادر می سازد مجسمه خود را نیز تولید کنید. اگر مواد مورد نظر شما مقرون به صرفه نیست، بسیاری از مواد پرینت سه بعدی را می توان رنگ آمیزی کرد. این نسخه تاریخی از پلاستیک ساخته شده است که با رنگ آمیزی برنزی رنگ شده است .

فیلم زیر نمونه ای از کاربرد پرینت سه بعدی در دکوراسیون است.

 

منبع:https://3dprint.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfپرینت سه بعدی دکوراسیون منزل

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید