یک استودیوی تحقیق و طراحی به نام New Raw یک آزمایشگاه با نام  Zero Wasteدر شهر تسالونیکی در یونان راه اندازی کرده است که در آن ساکنان می توانند زباله های پلاستیکی خود را به مبلمان های رنگی پرینت سه بعدی شده شهری بازیافت کنند.

تولید مبل های پرینت سه بعدی شده با استفاده از ضایعات پلاستیکی

ساکنان جزایر تسالونیکی در یونان، در پروژه ای به نام Print Your City این شانس را دارند که ضایعات پلاستیکی خود را به مبلمان شهری پرینت سه بعدی شده کاربردی  تبدیل کنند.

این شرکت مردم محلی را تشویق می کنند که ضایعات خانگی خود را جمع آوری کنند، آن را به آزمایشگاه منتقل کرده و فرایند بازیافت را مشاهده نمایند. محصول نهایی، نیمکت های شیک و راحت است.

پانوس ساکاس وفوتینی ستایکی، بنیانگذاران شرکت The New Raw گفتند: “یک نقص طراحی در استفاده از پلاستیک ها وجود دارد. اغلب وسایل پلاستیکی به گونه ای طراحی می شوند تا برای همیشه باقی بمانند، این در حالی است که اغلب ما از آن ها تنها یک بار استفاده می کنیم و سپس آن را دور می ریزیم. ما در پروژه Print Your City تلاش می کنیم راهی بهتر برای استفاده از پلاستیک در برنامه های کاربردی با ارزش و طولانی مدت نشان دهیم. “

برای تحقق یافتن این کار، آزمایشگاه ما دارای امکانات بازیافت در محل است. ابتدا با استفاده از زباله ها ورقه های پلاستیکی ایجاد می شوند و سپس یک بازوی رباتیکی این ورقه ها را پرینت سه بعدی می کند. هدف اصلی این پروژه کاهش تدریجی چرخه بازیافت ضایعات پلاستیکی و بهبود فضاهای عمومی می باشد.

آزمایشگاه The Zero Waste Lab بخشی از برنامه ی آینده بازیافت زباله های شرکت کوکاکولا در یونان است. آنها امیدوارند که تا پایان پروژه، چهار تن از پلاستیک های زائد خود را به مبلمان های شهری جذاب تبدیل کنند.

پرینت سه بعدی مبل با استفاده از ضایعات پلاستیکی
پرینت سه بعدی مبل با استفاده از ضایعات پلاستیکی

در کنار بازیافت ضایعات ولاستیکی و تولید مبلمان های پرینت سه بعدی شده، مردم محلی می توانند همه چیز در مورد روند بازیافت و اقتصاد دورانی را یاد بگیرند.

تولید هر محصول با پرینتر سه بعدی در حدود ۱۲ ساعت طول می کشد و برای ساخت آن از ۲۲۰ پوند پلاستیک ضایعاتی استفاده می شود.

این شرکت در یک نشریه مطبوعاتی اعلام کرد: “شهروندان می توانند طرح های خود را با استفاده از هر شی منحصر بفردی با توجه به نیازهای خود شکل دهند. آن ها می توانند فضای عمومی قطعه خود و همچنین شکل و رنگ آن را انتخاب کرده و در نتیجه یک محیط سالم و سازگار با طبیعت را در شهر ترویج دهند. هر یک از این نیمکت ها می توانند مزین به یک ظرف غذای سگ، گلدان، کتابخانه و یا مکانی برای وصل کردن دوچرخه ها باشند. علاوه بر همه این ها، هندسه این مبل ها با انحنای ارگونومیک بدن  به منظور ایجاد یک حالت ریلکس در نشستن تطبیق داده شده است. “

آنها همچنین می توانند نمونه اولیه نیمکت ها را به گونه ای تنظیم کنند که یک طرح رنگارنگ سفارشی سازی شده برای استفاده شهری تحویل بگیرند. از دسامبر ۲۰۱۸، بیش از ۳۰۰۰ طرح ارائه و مورد تایید قرار گرفته است. قرار است نخستین طرح های پرینت سه بعدی شده این شرکت در پارکی در مرکز شهر به نام هانت پارک قرار داده شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات پرینت سه بعدی در زمینه تولید مبل با استفاده از ضایعات پلاستیکی ویدیو زیر را حتما مشاهده کنید.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی مبل با استفاده از ضایعات پلاستیکی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید