شما به تازگی یک چاپگر سه بعدی جدید خریده اید و به این فکر می کنید که چگونه می توانید سرمایه گذاری جدید خود را برای اطرافیانتان توجیه کنید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید با درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را تجربه کنید. به طور مثال شما می توانید محصولات مرتبط با پرینت سه بعدی را به فروش برسانید یا با طرح های سه بعدی درآمد کسب کنید یا شخصا از درآمد پرینترهای سه بعدی خود با دریافت سفارش و تحویل استفاده کنید. اما ابتدا به این سوالات پاسخ دهیم کسب وکار با پرینترهای سه بعدی چگونه است و بازار کار پرینترهای سه بعدی چقدر سود دارد؟

روش های مختلف درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

کسب درامد با پرینترهای سه بعدی بستگی به خدمات قابل ارائه شما دارد. اگر برای یک مصرف کننده عمومی چاپ سه بعدی انجام می دهید، ممکن است با توجه به کاربرد شخصی محصول مورد نظر حاشیه سود شما زیاد نباشد. مصرف کنندگان کالاهای ارزان را دوست دارند. شما به سختی می توانید هزینه های نیروی کار و مواد اولیه مورد نیاز برای تکمیل تنها یک محصول را پوشش دهید. اما اگر به مشتریانی خدمات می ‌دهید که پرینت سه بعدی مشکلات پرهزینه‌ آن ها را حل می‌ کند (مانند صنایع و کارخانه ها مخصوصا صنایع حساس و تحریم شده)، متقاضیان مایلند برای حل آن مشکل هزینه بسیار بیشتری به شما بپردازند. مثال های زیر را در نظر بگیرید:

  • سناریوی الف: شخصی به دنبال پرینت سه بعدی دستگیره دری می باشد که شکسته است.
  • سناریو ب: شخصی به دنبال پرینت سه بعدی نمونه اولیه محصولی است که قصد دارد آن را بفروشد.

بسیاری از افراد درخواست کننده در سناریوی اول، به دنبال دریافت قیمت برای پرینت سه بعدی یک قطعه گم شده یا خراب شده هستند و بسیاری از آنها از اینکه پرینت سه بعدی چقدر گران است و چرا نمی تواند به اندازه محصولات آماده ارزان باشد متعجب می شوند. ما چند راه برای کسب درآمد از پرینترهای سه بعدی فهرست کرده ایم. توجه داشته باشید اینها تنها روشها و مسیرهای کسب و کار با پرینترهای سه بعدی نیستند و شما می توانید در این بازار کار پرینترهای سه بعدی انواع روش ها را امتحان کنید.

 

کسب درآمد با پرینترهای سه بعدی

 

1- ارائه خدمات پرینت سه بعدی تخصصی برای کسب درآمد پرینترهای سه بعدی

این روش درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی به یافتن جایگاهی برای کار آسان و در عین حال سودآور بستگی دارد. در زیر چند مورد از تولید کنندگانی که می توانید خدمات پرینت سه بعدی خود را به آنها ارائه دهید آورده شده است.

  • فروشندگان مجسمه های رومیزی
  • طراحان اسباب بازی
  • طراحان جواهرات
  • شرکت های معماری
  • خدمات نمونه سازی شرکت های مهندسی مخصوصا با پرینت سه بعدی فلزی که بازار بسیار خوبی در میان مهندسان دارد 
  •  

مزایا و معایب کسب درآمد با پرینترهای سه بعدی به صورت تخصصی

 

2- راه اندازی یک کسب و کار با پرینترهای سه بعدی به صورت محلی

ما با گفتن این نکته شروع می کنیم که راه اندازی یک کسب و کار پرینت سه بعدی که در اولین قدم مستلزم خرید دستگاه پرینتر سه بعدی است، سخت ترین کار در بین تمام ایده های دیگر این لیست است. بسیاری از شرکت های پرینت سه بعدی به دلیل عدم توانایی در به دست آوردن سود پایدار از چرخه حذف شده اند. میزان کاری که باید برای توسعه محصولات سفارشی انجام دهید بسیار زیاد است. اگر یک سیستم خودکار را انتخاب نکنید، در نهایت باید مراحل زیادی را برای توسعه قطعه انجام دهید. سود واقعی در ارائه خدمات پرینت سه بعدی، به خصوص اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید، این است که بتوانید خود را از تبدیل شدن به یک کالا متمایز کنید.

بهتر است به چیزی بیش از یک ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی فکر کنید. عجیب به نظر می رسد، اما واقعیت این است. به طور مثال، اگر شرکتی درخواست کرد یک قطعه از طلا را پرینت سه بعدی کنید، می توانید به آنها پیشنهاد دهید که شما قطعه را پرینت سه بعدی کرده و آنها قطعه را به یک مغازه آبکاری فلزی ببرند یا خودتان این کار را انجام دهید. مشتریانی که بیشتر به زمان و نتایج خود اهمیت می‌دهند، مایلند هزینه بیشتری بابت دریافت خدمت مورد انتظارشان به شما بپردازند. بنابراین در مثال قبل می توانید با یک شرکت محلی آبکاری فلزات همکاری کرده و بعداً شروع به ارائه خدمات آبکاری فلز برای قطعات پرینت سه بعدی شده کنید. خدمات اسکن سه بعدی و چاپ سه بعدی در کنار هم، روشی عالی برای افزایش درآمد شما است. اگرچه این امر مستلزم خرید یک اسکن سه بعدی می باشد، اما گزینه خوبی در هنگام افزایش شانس شما برای دریافت مشتری است.

 

3- طراحی و فروش طرح های سه بعدی در بازار کار پرینترهای سه بعدی

کسب درآمد با پرینترهای سه بعدی تنها به کارکردن پرینتر سه بعدی شما در 24 ساعت شبانه روز محدود نمی شود. شما می توانید از فروش مدل های سه بعدی نیز درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را تجربه کنید یا در یک مرحله جلوتر، با یک دستگاه اسکن سه بعدی به کار تولید طرح سه بعدی از قطعات مشغول شوید. اگر مهارت طراحی نداشته باشید، ممکن است این کار سخت باشد. در این صورت می توانید از تخصص یک طراح سه بعدی یا سایت های مدل های سه بعدی استفاده کنید.

4- راه اندازی یک سایت یا صفحه در فضای مجازی برای درامدزایی با پرینترهای سه بعدی

همه میدانند که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. تولید محتوا نیاز به زمان، تلاش و پشتکار دارد. با توجه به تعداد زیاد سایت ها و صفحه های مربوط به پرینت سه بعدی که همه با هدف کسب درآمد با پرینترهای سه بعدی تاسیس شده اند، ممکن است این کار سخت باشد. اما راهی که پیشتر رفته شده باز هم میتواند طی شود. پس این روش کسب و کار با پرینترهای سه بعدی را فراموش نکنید.

5- فروش آنلاین دوره های آموزش پرینت سه بعدی و حتی آموزش درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

اگر به مهارت های پرینت سه بعدی خود به اندازه کافی اعتماد داشته و در آموزش به دیگران مهارت دارید، پس فروش دوره آنلاین آموزش پرینت سه بعدی می تواند روش خوبی برای کسب درامد با پرینترهای سه بعدی باشد. سوال اینجاست که چه چیزی را باید آموزش دهید؟ شما باید مشکلی را شناسایی کنید که افراد برای حل آن حاضر به پرداخت پول باشند. لزومی ندارد حتما آموزش شما با عنوان “چگونه با یک چاپگر سه بعدی کار کنیم” باشد، بلکه می تواند یک دوره آموزشی در مورد “چگونگی راه اندازی یک تجارت پرینت سه بعدی سودآور” باشد. با این استراتژی، مشتریانی را جذب خواهید کرد که مایل به پرداخت پول برای کسب درآمد بیشتر هستند.


همچنین میتوانید اطلاعات بیشتری از این ویدئو در مورد روشهای درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی به دست بیاورید:

 

 

 

به طور خلاصه، شما با روشهای مختلفی می توانید درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را تجربه کنید که در اینجا تنها به چند نمونه پرداختیم و باقی موارد را می توانید با تخیل و ابتکار خودتان به دست بیاورید یا از منابع خارجی مثل این راهنمای کسب درآمد از پرینتر سه بعدی استفاده کنید. فراموش نکنید برداشتن قدم اول از همه چیز مهمتر است و بیشتر افرادی که کاری انجام نمیدهند، قدم اول را برنمیدارند!

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf چگونه با پرینتر سه بعدی درآمد کسب کنیم؟

به این پست امتیاز دهید