شما چقدر در مورد اثرات پرینت سه بعدی بر مهندسی مکانیک می دانید؟ خدمات پرینت سه بعدی روز به روز در حال افزایش است. خدماتی که می توانند نحوه تولید و رشته مهندسی مکانیک را تغییر دهند! در ادامه قرار است این موضوع جالب و سرگرم کننده را با شما به اشترک بگذاریم.

در ۱۰ سال گذشته خدمات پرینت سه بعدی در زمینه های دور از انتظاری مانند غذا و مد نفوذ کرده است. مهندسی و تولید سخت افزار، زمینه های قابل پیش بینی بودند که با ظهور پرینتر سه بعدی دست خوش تغییر شدند. در این جا دو مثال برای شما میزنیم که هوش از سرتان می برد و یک مثال به عنوان پاداش که شامل بستنی است. چه کسی گفته مهندسی مکانیک نمی تواند سرگرم کننده باشد؟

آیا می دانستید زمانی که نوبت به هواپیمای بدون سرنشین می رسد، هر چه سبک تر باشد بهتر است؟ هر چه هواپیما سنگین تر باشد تاثیر بیشتری بر سرعت و هزینه پرواز دارد. این قانون برای هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای تجاری صادق است. بنابراین به یاد داشته باشید هواپیمای بدون سرنشین هر چه سبک تر باشد بهتر است.

به همین دلیل SLM Solutions (در آلمان مستقر است) و AeroKinetics (در ایالات متحده مستقر است) به منظور تولید سیستمی به نام “UAS” با هم همکاری می کنند. آنها هنوز در مرحله تولید نمونه اولیه هستند که این مرحله معرکه است زیرا جادو در آن اتفاق می افتد و ما فرصت تماشای آشکار آن را به دست می آوریم.

SLM Solutions از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای تولید نمونه های اولیه و قطعاتی از تیتانیوم و آلومینیوم با امید سبک تر بودن و استحکام بیشتر این قطعات استفاده کرد. آنها با استفاده از پرینت سه بعدی به جای دستگاه CNC  صرفه جویی بیشتری می کنند.

پرینت سه بعدی + مهندسی مکانیک = محصولات بهتر

پرینت سه بعدی قطعه سفارشی فلزی

عکس پرینت سه بعدی قطعه سفارشی

این قطعه نشان داده شده در عکس ممکن است مانند یک نازل معمولی به نظر برسد، اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که به لطف پرینتر سه بعدی این تنها یک قطعه است. این قطعه نازل سوخت هواپیمایی GE است که در گذشته نه چندان دور از ۲۰ بخش مختلف ساخته می شده است. استحکام نسخه پرینت سه بعدی شده ۵ برابر بیشتر و طول عمر آن بیشتر است. به طور کلی فرایند تضمین کیفیت، با جدا کردن و تحلیل مسئله و سپس اصلاح و اجرای آن در نسخه جدید، مسائلی مانند استحکام و دوام را برطرف می کند. پرینت سه بعدی چندین ماه به فرآیند QA سرعت می بخشد. پرینت سه بعدی این کار را با کوتاه کردن زمان بین اصلاح و اجرای آن (بدون در نظر گرفتن زمان مونتاژ) انجام می دهد.

بستنی در بین اکثر مردم طرفدار زیادی دارد. بنابراین فکر کردیم بهتر است شما را با یک داستان درمورد مهندسی معکوس آشنا کنیم. از شرکتی که ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی است، خواسته شد که یک جایگزین برای یک ماشین بستنی تولید کند. به دلیل اینکه قطعه دیگر ساخته نمی شود، مشتری نمی توانست به تولید کننده مراجعه کند. از طریق مجموعه ای از سوالات مشخص شد که قطعه مورد نظر نه تنها نیاز به جایگزینی دارد، بلکه باید دوباره طراحی شود.

پرینت سه بعدی و مهندسی معکوس سفارشی

پرینت سه بعدی و مهندسی معکوس سفارشی

پرینت 3 بعدی و مهندسی معکوس سفارشی

پرینت ۳ بعدی و مهندسی معکوس قطعه

جذابیت ماجرا در این است که تولید دوباره قطعه با پرینت سه بعدی به جای خرید دستگاه جدید نه تنها موجب صرفه جویی در هزینه شد، بلکه قطعه جدید متناسب با نیاز مشتری طراحی و اصلاح شد.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در فیلم زیر می توانید یک نمونه از خدمات پرینت سه بعدی را مشاهده کنید.

 

منبع : https://www.sculpteo.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf اثرات پرینت سه بعدی بر مهندسی مکانیک

 

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید