یک شرکت هواپیمایی هلندی به نام KLM  با هدف معرفی یک مدل پایدار جدید اجزا و ابزار چاپ، از تکنولوژی پرینت سه بعدی بهره گرفت. این شرکت نخستین شرکت هواپیمایی در جهان است که برای تولید ابزار تعمیر ناوگان خود بطری های پلاستیکی را بازیافت می کند. آنها بطری های پلاستیکی را در پرواز خود به شرکت بازیافتی Morssinkhof Rymoplast تحویل می دهند و در بازگشت شرکت هواپیماییKLM  گلوله های پلاستیکی با کیفیتی را برای استفاده درعملیات های خود دریافت می کند.

مدل شرکت KLM نه تنها ارزان تر و با محیط زیست سازگارتر است بلکه سرعت آن نیز بالاتر می باشد. این شرکت هواپیمایی گفته است که با استفاده از پرینتر سه بعدی، سرعت تولید و زمان تعمیر را بهبود می بخشند. روش های دیگری نیز وجود دارد که در آن از فناوری های پرینت سه بعدی استفاده می شود، مانند تعویض نوار با پوشش پرینت سه بعدی شده در هنگام انجام بررسی های تعمیر و نگهداری تیغه های توربین. آنها همچنین درپوش هایی برای پوشاندن سوراخ های حاشیه چرخ های بوئینگ ۷۳۷ توسعه دادند.

 

شرکت KLM به طور متوسط ​ به ۱٫۵ کیلوگرم رشته فیلامنت در روز برای پرینترهای سه بعدی خود نیاز دارد. شرکت هواپیمایی KLM با همکاری با شرکت بازیافتMorssinkhof Rymoplast  و شرکت Reflow  برای تامین فیلامنت ها، توانست هزینه فیلامنت های مورد نیازش را تا ۷۰٪ کاهش دهد. هم اکنون شرکت KLM 17 یورو به ازای هر کیلو گرم فیلامنت می پردازد و روزانه ۶۴٫۵۰ یورو در هزینه هایش صرفه جویی می کند. چنین مدل پرینت سه بعدی برای شرکت های هواپیمایی سودمند خواهد بود. به نظر می رسد شرکت های هواپیمایی به مزایای استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در این صنعت آگاه شده اند.

پرینت سه بعدی و تولید قطعات پایدار هواپیمایی

شرکت های هواپیمایی دیگری نیز به دنبال استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و برداشتن گام های بلند برای ایجاد استانداردهای سازگار در تولید قطعات با کیفیت تر هستند. انجمن استانداردهای مهندسی جهانیSAE  نخستین مشخصات پلیمرهای ساخت افزایشی مورد استفاده در بخش هوافضا را منتشر کرده است. این مشخصات جدید بطور خاص مستلزم استفاده از تکنولوژی های پرینت سه بعدی FFF / FDM  و مواد مرتبط با این فناوری ها می باشد. این مشخصات در صورت درخواست شرکت های هواپیمایی که به دنبال استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید قطعات پلاستیکی کابین هستند در اختیار آن ها قرار داده می شود.

این سازمان معتقد است که معرفی این استانداردها به ترویج استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در تولید قطعات کابین هواپیما کمک خواهد کرد. انجمن بین المللی SAE اطلاعات گسترده ای درباره استفاده از فلز در صنایع هوا و فضایی منتشر کرده است که شامل استاندارد های تکنولوژی LPBF در بین سایر فناوری ها می باشد. تاکنون کمیته AMS-AM نه مشخصه برای فرایند پرینت سه بعدی فلزی منتشر کرده است.

پل جوناس، مدیر برنامه و توسعه تکنولوژی در NIAR و AMS-AM-Pگفت: “هم کاربران فناوری های پرینت سه بعدی و هم تولید کنندگان این تکنولوژی از اجرای استانداردهای AMS-AM سود خواهند برد. این استانداردها به معرفی یک مجموعه ثابت از مواد و محدودیت های فرآیند کمک می کنند”.

 

مشخصات AMS-AM-P

مشخصات جدید AMS-AM-P برای پلیمرها، AMS7100: FFF و AMS7101: FFF می باشد. مشخصه نخست کنترل های ضروری و الزامات را برای تولید مکرر قطعات با فناوری FDM برند Stratasys و سایر فرآیندهای تزریق مواد مشخص می کند. مشخصات AMS7101  اطلاعات فنی، دستورالعمل های تولید و الزامات اسناد را برای تولید کنندگان مواد تشریح می کند.

منبع: https://3dprinting.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید قطعات کابین هواپیما

به این پست امتیاز دهید