بخش حمل و نقل گروه تولیدی شرکت زیمنس در آلمان، یک چاپگر سه بعدی را در مرکز جدید تعمیر و نگهداری دیجیتال خود نصب کرده است. مرکز خدمات ریلی RRX واقع در دورتموند آلمان از فناوری های ساخت افزایشی برای کمک به تعمیر و نگهداری استفاده می کند.

مایک کوکمیک مدیر تولید و خدمات مشتریان شرکت Siemens Mobility گفت: “هر قطار باید چندین بار در سال تعمیر و نگهداری شود. همانطور که می توانید تصور کنید، تمام مشتریان ما می خواهند این فرآیند را تا حد امکان سریع با حداکثر سطح جزئیات، ایمنی و کیفیت انجام دهند. ما همچنین باید کارهای برنامه ریزی نشده یا لحظه آخری را مد نظر قرار دهیم. اگر شما به مدل های مختلف قطار و شرکت هایی که از خدمات ما استفاده می کنند نگاهی بیندازید متوجه نیاز ما به راه حل های سفارشی می شوید. این جایی است که پرینتر سه بعدی امکان تولید سریع و مقرون به صرفه و سفارشی سازی شده قطعات را برای ما فراهم می سازد. ”

استفاده از پرینتر سه بعدی توسط شرکت زیمنس

استفاده از پرینتر سه بعدی توسط شرکت زیمنس

پرینتر سه بعدی در مرکز خدمات ریلی  RRX

با تمرکز بر بهینه سازی سیستم های حمل و نقل جهانی، شرکت زیمنس پیش از این با تولید سفارشی قطعات برای ارائه دهنده خدمات حمل و نقل آلمانی بر روی تکنولوژی چاپ سه بعدی FDM  سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، این بخش با اداره جاده ها و حمل و نقل (RTA) همکاری کرده است تا قطعه های چاپی سه بعدی شده را برای متروی بدون راننده دوبی فراهم کند.

در حال حاضر مرکز خدمات ریلی RRX در نظر دارد حدود یکصد قطار را در این مرکز تعمیر کند. با در نظر گرفتن این توانایی ها، این بخش متوجه شدند که بار دیگر به فناوری های جدید مانند تولید افزودنی برای تجهیز و جایگزینی قطعات یدکی نیاز دارند که به نوبه خود نیاز به فهرست کالاهای فیزیکی موجود را حذف می کند.

Kuczmik اضافه کرد: “با جمع آوری طیف وسیعی از فناوری های دیجیتالی نوآورانه، ما می توانیم به طور قابل توجهی کارایی عملیات ریلی مشتری هایمان را افزایش دهیم. پرینت سه بعدی FDM نقش یکپارچه ای را ایفا می کند و ما را قادر می سازد قطعات یدکی را برای چرخه عمر طولانی تر، با هزینه کم تر و در زمان کوتاهتر نسبت به هر زمان پیش از این تولید کنیم. ”

چاپگرهای سه بعدی در شرکت زیمنس

چاپگرهای سه بعدی در شرکت زیمنس

پیش از تاسیس مرکز خدمات ریلی، زیمنس به روشهای سنتی مانند ریخته گری برای رفع نیاز مشتری برای نگهداری قطار متکی بود. به گفته زیمنس، این فرایند حدود شش هفته طول کشید تا یک قطعه نهایی سفارشی ساخته شود که از لحاظ مالی هم قابل قبول نبود.

با این حال با پرینتر سه بعدی  زمان تولید ۹۵٪ کاهش می یابد و قطعات یدکی تولیدی را می توان در عرض چند ساعت چاپ کرد. طرح های این اجزا نیز می تواند از طریق نمونه سازی سریع بهینه شود. Siemens Mobility از چاپگر سه بعدی و ماده ترموپلاستیک صنعتی ULTEM 9085 برای تولید یک ابزار اتصال مورد استفاده برای تعمیر و نگهداری قطارها (شاسی یا چارچوبی که چرخ دنده را حمل می کند) استفاده کرد. این ابزار برای تولید کنندگان به روش سنتی شکل پیچیده ای دارد.

Kucmik توضیح داد: “توانایی چاپ سه بعدی ابزارهای سفارشی و قطعات یدکی هر زمان که به آنها نیاز داریم بدون در نظر داشتن حداقل کیفیت، زنجیره عرضه ما را تغییر داده است. وابستگی ما به تامین کنندگان ابزارها و هزینه های تولید هر قطعه کاهش یافته و همچنین جریان های درآمد با امکان ایجاد شغل های کم حجم به صورت کم هزینه و کارامد، افزایش می یابد.”

منبع: https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf استفاده از چاپگرهای سه بعدی توسط شرکت زیمنس

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

 

به این پست امتیاز دهید