تأثیر رو به رشد تکنولوژی پرینتر سه بعدی در چند سال گذشته به خوبی به اثبات رسیده است. در واقع، در طول همه‌ گیری بیماری کرونا نه تنها پرینت سه بعدی نقش مهمی در رفع آسیب ‌پذیری ‌ها در زنجیره ‌های تأمین به‌ ویژه در بخش پزشکی ایفا کرد، بلکه کمتر از سایر صنایع آسیب دید. اکنون به نظر می رسد که حتی دولت آمریکا نیز به اهمیت این فناوری پی برده است. دولت بایدن برای راه اندازیAditive Manufacturing Forward (AM Forward)، به GE Aviation، Honeywell، Lockheed Martin، Raytheon و Siemens Energy پیوست تا شرکت های سراسر ایالات متحده را به استفاده از فناوری های پرینت سه بعدی تشویق کند.

 

طرح AM Forward جهت ترویج پذیرش فناوری پرینت سه بعدی در آمریکا

فناوری ساخت افزایشی که اغلب با عنوان پرینت سه بعدی شناخته می شود، در واقع مجموعه ای از فناوری ها است که برای ساخت قطعات به طور مستقیم از مدل های دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. در این فناوری می توان از انواع مواد از جمله پلاستیک و فلز استفاده کرد. این فناوری برخی از محدودیت ‌هایی را که معمولاً طراحان قطعات با آن مواجه هستند را حذف می‌ کند و در مرحله بعد از فرآیندهای تولید معمولی مانند ماشین ‌کاری، ریخته ‌گری یا سایر فرآیندهای شکل‌ دهی استفاده می‌ شود. تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخت قطعات با سوراخ ها یا کانال های منحنی شکل که ساختن آنها با ماشین کاری معمولی غیرممکن است را امکان پذیر می کند. تولیدکنندگان بزرگی مانند GE Aviation این فناوری را پذیرفته ‌اند و از آن برای تولید نازل ‌های سوخت برای موتورهایLEAP  و پره‌ های توربین فشار پایین استفاده کرده اند. برخی از شرکت ها ساخت افزایشی را برای تولید قطعات ریخته گری مورد استفاده قرار می دهند، اما بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​در پذیرش آن کند بوده اند که اغلب به دلیل عدم اطمینان در مورد تقاضای مشتری است.

بسیاری از اهداف دولت بایدن بر بهبود اقتصاد متمرکز است. به عنوان مثال، احتمالاً در مورد طرح بازسازی بهتر آمریکا شنیده ‌اید که برای کمک به بازسازی طبقه متوسط ​​در کشور طراحی شده است. طرح AM Forward نیز در ادامه این اهداف است که به طور خاص بر کاهش هزینه های قشر کارگر و همچنین کاهش کسری بودجه فدرال تمرکز دارد. کاخ سفید با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: ” AM Forwardبا بهبود رقابت ‌پذیری تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​آمریکایی، ایجاد و حفظ مشاغل تولیدی پردرآمد و بهبود انعطاف ‌پذیری زنجیره تأمین، به کاهش هزینه ‌ها برای خانواده‌ های آمریکایی کمک می ‌کند”.

طرح AM Forward برای افزایش پذیرش فناوری پرینت سه بعدی در آمریکا

طرح AM Forward برای افزایش پذیرش فناوری پرینت سه بعدی در آمریکا

 

 

در اصل،AM Forward  یک طرح برای گسترش استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی توسط تأمین کنندگان کوچک و متوسط ​​آمریکایی است. این کار با کمک برخی از شرکت ‌های معروف آمریکایی از جمله GE Aviation، Honeywell، Lockheed Martin، Raytheon وSiemens Energy  که اولین پذیرندگان فناوری های ساخت افزایشی بوده اند انجام خواهد شد. هر پنج شرکت متعهد به الزامات عمومی مختلف از جمله خرید قطعات تولید شده به روش افزایشی از تأمین کنندگان کوچکتر در ایالات متحده، آموزش کارگران تأمین کنندگان خود در مورد فناوری های جدید ساخت افزایشی، ارائه کمک های فنی دقیق برای حمایت از تأمین کنندگان در پذیرش قابلیت های جدید و مشارکت در توسعه استانداردهای مشترک و صدور گواهینامه برای محصولات پرینت سه بعدی شده می باشند.

تنها این شرکت های بزرگ نیستند که متعهد به اقداماتی برای حمایت از این طرح می باشند. دولت بایدن قبلاً مجموعه ای از برنامه های فدرال را شناسایی کرده است که می توانند برای حمایت از پذیرش تکنولوژی پرینت سه بعدی در کشور مورد استفاده قرار گیرند که بیشتر بر کمک به غلبه بر برخی موانع شناخته شده برای پذیرش فناوری ساخت افزایش  مانند هزینه های راه اندازی و آموزش محدود، متمرکز هستند. دولت برای دستیابی به این هدف، متعهد به اقداماتی مانند فراهم کردن دسترسی به سرمایه برای نصب تجهیزات پرینت سه بعدی برای تولیدکنندگان SME، ارائه کمک ‌های فنی برای استفاده کامل از پرینترهای سه بعدی، سرمایه‌گذاری روی نیروی کار برای آموزش بهتر و تنظیم استانداردهای صنعتی است.

بنابراین طرح AM Forward به دنبال ترویج پذیرش فناوری پرینت سه بعدی در سراسر ایالات متحده مطرح شده است. دولت بایدن تأیید کرد که فناوری چاپ سه بعدی می تواند در توسعه زنجیره های تأمین ایمن تر و انعطاف پذیرتر به کشور کمک کند. از مزایای دیگر طرح AM Forward می توان به ارائه راه حلی برای دولت جهت دستیابی به تعدادی از اهداف مطرح شده شامل داشتن زنجیره تأمین قابل اعتماد تر و نوآورانه تر، رشد صنایع در آینده و افزایش اختراع و ساخت با سرمایه گذاری در اکوسیستم های تولید منطقه ای شاره کرد.

منبع: https://www.3dnatives.com

https://www.forbes.com            

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf اقدامات دولت بایدن برای ترویج پذیرش فناوری پرینت سه بعدی

به این پست امتیاز دهید