تکنولوژی پرینتر سه بعدی نقش مهمی در صنعت هوافضا و به ویژه در سفرهای فضایی ایفا می کند. در حال حاضر از این تکنولوژی در مأموریت های مریخ و ماه استفاده می شود. شرکت های Impulse Space و Relativity Space  از اولین ماموریت تجاری به مریخ خبر داده اند که در آن از موشک پرینت سه بعدی شده شرکت Relativity که Terran R نام دارد برای تحویل Mars Cruise Vehicle و Mars Lander استفاده خواهد شد. دو شرکت امیدوارند این مشارکت به پیشبرد سریع هدف مشترک آنها برای وجود چند سیاره قابل سکونت برای بشریت کمک کند.

   

ساخت موشک برای اولین مأموریت تجاری به مریخ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکتRelativity Space  یکی از شرکت های پیشرو در استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای سفرهای فضایی است. این گروه به ویژه برای توسعه Terran R، که اولین موشک کاملاً پرینت سه بعدی شده در جهان است شناخته شده اند. اگرچه انتظار نمی ‌رود Terran R تا سال ۲۰۲۴ از Cape Canaveral فلوریدا پرتاب شود، برادر جوانتر و نیمه پرینت سه بعدی شده آن، Terra 1، در حال آزمایش در ایستگاه نیروی فضاییCape Canaveral است. این شرکت به شدت به استفاده از پرینت سه بعدی به عنوان راهی برای ساخت موشک‌ های نوآورانه ‌تر و بهینه سازی ‌شده ‌تر که امکان سفرهای فضایی کم‌ هزینه تر را فراهم می سازد اعتقاد دارد.

ساخت موشک برای اولین مأموریت تجاری به مریخ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت موشک برای اولین مأموریت تجاری به مریخ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

همکاری بین Impulse و Relativity یک همکاری منطقی است. این دو شرکت امیدوارند با همکاری یکدیگر، بر مشکلات فرود بر روی مریخ غلبه کرده و همچنین امکان تحقیق و توسعه در مریخ را فراهم کنند. این مأموریت اولین پرواز تجاری به مریخ خواهد بود که یک گام بزرگ رو به جلو برای صنعت محسوب می شود، هرچند باید توجه داشت که پرتاب های تجاری از طریق شرکت هایی مانند SpaceX برای سفر به ماه در حال انجام است. ایده وجود چند سیاره قابل سکونت از زمانی که بشریت در دهه ۶۰ به پرواز فضایی دست یافت، وجود داشته است. چه از طریق گمانه زنی در مورد اینکه آیا گونه های دیگر ممکن است در جای دیگری در کهکشان زنده باشند یا آیا ممکن است انسان ها در سیاره ای دیگر زندگی کنند، ما به عنوان یک گونه دائماً مجذوب ایده استعمار فضایی هستیم. این ایده تا حدودی به لطف فناوری چاپ سه بعدی به تحقق نزدیک شده است.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که روش ‌های سنتی ساخت موشک ‌ها ارجحیت دارند، اما تنها فناوری پرینت سه بعدی دارای مزایایی است که این موفقیت چشمگیر را ممکن می‌ سازد. طرح موشک برای سفر به مریخ پیچیده تر است. هرچه طراحی پیچیده ‌تر باشد، ساخت آن با استفاده از روش‌ های سنتی سخت ‌تر است، در حالی که پرینت سه بعدی اغلب برای توسعه قطعات بهینه ‌تر و پیچیده ‌تر از نظر هندسی مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماند تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید موشک ‌های ارزان‌ تر را سریع ‌تر و کار آمدتر می کند، که هر دو عامل کلیدی در سفر فضایی هستند.

Tim Ellis، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Relativity گفت: “ما معتقدیم ساختن آینده ای چند سیاره ای تنها زمانی امکان پذیر است که ده ها تا صدها شرکت را تشویق کنیم تا برای رسیدن به یک هدف منحصر به فرد تلاش کنند. این یک چالش بزرگ است، اما امکان تجربه زندگی در دو سیاره را گسترش خواهد داد.”

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf اولین موشک کاملاً پرینت سه بعدی شده

به این پست امتیاز دهید