بازوی رباتیک راه خود را به عرصه چاپ سه بعدی باز کرده است. در حال حاضر این سیستم یکی از سیستم های حرکتی چاپ سه بعدی درابعاد بزرگ است زیرا حجم ساخت در آن محدودیتی ندارد. بازوی رباتیک می تواند به سادگی حرکت کرده و سطح ساخت را گسترش دهد. علاوه بر این ویژگی، بازوهای روباتیکی دارای ابزارهای بسیار متنوعی هستند. تقریبا هر ابزاری از لیزر تا گیره را می توان به یک بازوی روباتیکی متصل کرد. متاسفانه اکثر بازوهای رباتیکی پرینت سه بعدی، بزرگ و گران هستند.

بازوی رباتیکی چاپ سه بعدی در ابعاد کوچک

بازوی رباتیک با قابلیت چاپ سه بعدی

بازوی رباتیک با قابلیت چاپ سه بعدی

Hexbot اولین بازوی رباتیکی رومیزی نیست، اما اولین بازوی رباتیکی دارای پیوست های ابزار مدولار است که شامل گیره قلم برای نوشتن و نقاشی، یک لیزر برای برش و حکاکی، یک لیوان مکش برای برداشتن و قرار دادن، یک گیره نرم برای گرفتن اشیاء نامنظم و یک اکسترودر برای چاپ سه بعدی می باشد. این تنها چندین قابلیت از یک دستگاه رومیزی است که قیمت آن ۶۵۹ دلار می باشد.

بازوی رباتیک پرینت سه بعدی

بازوی رباتیک پرینت سه بعدی

کیت های ارزان تر برای کسانی که تنها ماژول های خاصی را می خواهند در دسترس قرار دارد. به طور مثال اگر بازوی رباتیکی تنها مجهز به ماژول گیره خودکار باشد ۲۹۹ $ قیمت دارد. این بازوی رباتیکی هم چنین شامل یک ریل لغزنده و یک تسمه نقاله است که هر دو ابعاد دیگری از حرکت را فراهم می کنند که با استفاده از آن پیکربندی های مختلفی امکان پذیر است که تخیل را می تواند اجرا کند. این تیم نشان دادند که Hexbot با سیستم بینایی کامپیوتری OpenMV کار می کند، بنابراین یک بازو می تواند در انتهای تسمه های مختلف نوار نقاله قرار بگیرد، و با جلو و عقب بر روی ریل خود حرکت کرده تا ماژول های پیشرفته مختلف خود را دسته بندی کند.

با استفاده از ماژول قلم، همان تنظیمات می تواند دسته ای از نامه هایی با خط زیبا و پرتره ها را ایجاد کند. ماژول لیزر می تواند قاب های تلفن شخصی را یکی پس از دیگری حکاکی کند. ماژول چاپ سه بعدی میتواند بر روی صفحه کاری که روی نوار تسمه نقاله نصب شده پرینت گرفته (البته با یک Hexbot دیگر) و قطعات را یکی پس از دیگری بدون دخالت انسان تولید کند. همان Hexbot که صفحات را بر روی تسمه نقاله قرار می دهد می تواند به انتها برسد و قطعات چاپ شده را از نوار نقاله جدا کند.

بازوی رباتیک چاپ سه بعدی

بازوی رباتیک چاپ سه بعدی

این تنها ماژول ها نیستند که این بازوی روباتیک را جذاب می کند. این بازو می تواند تا نیم کیلوگرم را تا فاصله ۳۸۰ میلیمتر بالا ببرد و طراحی آن باعث کاهش فاصله بین دنده ها شده و دقت ۰٫۰۵ میلیمتر را تضمین می کند. حرکت نیز فوق العاده نرم و بی صدا است، حتی زمانی که با سرعت ۵۰۰ میلیمتر بر ثانیه در حرکت است. سازندگان ادعا می کنند Hexbot به اندازه کافی کم صدا است که در کنار آن می توان خوابید.

>

کنترل و برنامه نویسی Hexbot همچنین به راحتی با لمس کردن صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی و حرکت بازو با دست امکان پذیز است؛ این بازو مسیر حرکت را به یاد می آورد و حرکت را هموار می کند. یک API برای توسعه دهندگان باتجربه برای ایجاد دستورات سفارشی در Processing، Python و G-code فراهم شده است.

حرکت Hexbot باید پرینت سه بعدی بر روی سطوح زاویه ای را امکان پذیر سازد و اجازه دهد تا با چاپ سه بعدی لایه ها عمود بر جهت تنش، قطعات مقاوم تری تولید شود. Hexbot تنها بازوی روباتیکی (مقرون به صرفه) است که می تواند یک شطرنج سفارشی را چاپ کند.

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf بازوی رباتیک با قابلیت چاپ سه بعدی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید