هنوز بسیاری از مردم وقتی درباره پرینت سه بعدی فکر می کنند، تصور می کنند لوازم جانبی دم دستی از دستگاه های رومیزی بیرون می آیند. و ممکن است بگویند : “پرینترهای سه بعدی برای نمونه برداری اشیاء کوچک بسیار مناسب هستند، اما هنوز در صنعت ساخت و تولید انقلابی به وجود نیاورده اند!”. حقیقت این است که برخی از بزرگترین اشیاء تک قطعه از پرینترهای سه بعدی  خارج می شوند. یک رقیب پرینت سه بعدی جدید به نام کولوسوس Colossus برای ساخت پرینتر سه بعدی سنگین وزن در نمایشگاه Formnext 2018 حضور بهم رسانید. در ادامه بیشتر بخوانید.

پرینتر سه بعدی بزرگ قابل حمل

بزرگ ترین پرینتر سه بعدی قابل حمل دنیا

بزرگ ترین پرینتر سه بعدی قابل حمل دنیا

کولوسوس یک استارتاپ چند ملیتی در بلژیک است و تیم مهندسی آن یک چاپگر سه بعدی در مقیاس بزرگ با برخی از ویژگی های واقعا قابل توجه ایجاد کرده است. برای مثال، یک سیستم تولید گداختن ذره ای (FGF) می سازد که از فهرست گسترده مواد بازیافت شده و غیر قابل بازیافت مانند rPP و rPLA استفاده می کند. یکی از دلایلی که می تواند بسیاری از مواد را چاپ سه بعدی کند این واقعیت است که اکسترودر می تواند به ۴۰۰ درجه سانتیگراد برسد! اما آنچه که واقعا این دستگاه را از بسته ی نمونه اولیه متمایز میکند، سرعت چاپ سه بعدی ۱۵ کیلوگرم در ساعت است که در آن از بسته بندی کارخانه های کوچک جلوتر میرود. یک رطوبت دهنده برای افزایش کنترل کیفیت در سر قسمت چاپ ساخته شده است و تخته برای انتقال حرارت مطلوب مایع طراحی شده است. این دستگاه به صورت اتفاقی به اندازه یک کانتینر برای حمل نیست،زیرا که از اول طوری طراحی سه بعدی شده است که کاملا قابل انتقال باشد و بهانه های بر اساس تدارکات که کارخانجات برای اینکه پلاستیک هایشان را بازیافت نکنند استفاده می کنند را حذف کرده است. با اندازه ساخت ۳ متر در ۱٫۵ متر، پرینتر سه بعدی شرکت کولوسوس می تواند ماژول های ساختمانی و مبلمان را تولید کند.

فیلیپ مریلت، یکی از موسسین، می گوید: “مشتریان همچنین درخواست راه هایی برای ساخت مبلمان و دیگر اشیاء در سایز بزرگ را از زباله های پلاستیکی کردند، به طوری که ما در بازار دنبال یک پرینتر در مقیاس بزرگ گشتیم و همه چیزهایی که پیدا کردیم یا خیلی آهسته بودند یا خیلی گران و یا نمی توانستند با مواد با درجه حرارت بالا مانند rPET یا CarbonP کار کنند .” از طریق همکاری با میتسوبیشی، ۱۰ ترکیب مختلف مواد را آزمایش کرده اند و کولوسوس اولین پرینتر سه بعدی در این اندازه است که از بازیافت پروفیل های PP و PET استفاده می کند.

پرینت سه بعدی مواد قابل بازیافت

بزرگ ترین پرینتر سه بعدی مواد بازیافت قابل حمل دنیا

بزرگ ترین پرینتر سه بعدی مواد بازیافت قابل حمل دنیا

با یک پروژه، آنها یک کنسرسیوم از شرکت هایی ایجاد کرده اند که می توانند ضایعات پلاستیکی جمع آوری شده از مشتریان را پردازش کنند و آن را به مشتریان در یک پلت فرم با کیفیت بالا برای خدمات پرینت سه بعدی تحویل دهند. این به این معنی است که شرکت هایی مانند دیزنی و Six Flags  که تولید و جمع آوری مقدار زیادی از زباله های پلاستیکی را دارند؛ می توانند این زباله را به مبلمان، ایستگاه ها و مخازن یا حتی سوغاتی تبدیل کنند. و هر پرینتر سه بعدی کولوسوس یک پنجره غول پیکر دارد تا همه بتوانند جادوی پرینت سه بعدی را ببینند. این پنجره یک حرکت هوشمندانه است؛ چرا که کسب و کارها تلاش می کنند تا تلاش های پایداری خود را نشان دهند، و بازیافت مستقیم با یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آید.

نمونه اولیه قبلا در Tomorrowland، Essencia و Abinbev خوب عمل کرده و قصد ادامه سفر را دارند. هر پرینتر سه بعدی  کولوسوس FGF به صورت سفارشی ساخته خواهد شد تا سفارش پرینت سه بعدی خاص خود را بدهند، از گزینه های کفپوش و روشنایی سقف گرفته تا مبادله تخت مایع گرم برای یک تخت الکتریکی، نصب تهویه مطبوع، یا اضافه کردن یک نازل خنک کننده اضافی. آنها گزینه ها را حتی در ظرف طراح قرار می دهند و اندازه پنجره را تنظیم می کنند. تمام پرینتر های سه بعدی Colossus را می توان برای استفاده ثابت یا قابل حمل پیکربندی کرد. نسخه های آینده قابلیت پرینت سه بعدی با چند مواد و خروجی عظیم  در مقیاس ۲۵ کیلوگرم در ساعت ارائه خواهد شد.

در فیلم زیر نصب و راه اندازی بزرگ ترین پرینتر سه بعدی قابل حمل دنیا را مشاهده کنید.

 

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf بزرگ ترین پرینتر سه بعدی قابل حمل دنیا

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید