یک شرکت آمریکایی متخصص در زمینه طراحی، تکنولوژی و ساخت به نامDimensional Innovations  واقع در کانزاس از یک دستگاه پرینتر سه بعدی بزرگ برای ساخت سازه ای به ارتفاع ۹۳ فوت (۲۸ متر) استفاده کرد. چند روز پیش از این سازه پرینت سه بعدی شده در ورزشگاه جدید لاس وگاس ریدرز (یک تیم لیگ ملی فوتبال (NFL)که قبلاً با نام Oakland Raiders شناخته میشد) رونمایی شد. در حال حاضر مشعل چشمگیر ورزشگاه لاس وگاس ریدرز بلندترین سازه پرینت سه بعدی شده در جهان می باشد.

ساخت مشعل استادیوم لاس و گاس ریدرز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این سازه غول پیکر چاپ سه بعدی شده در واقع یک مشعل یادبود برای بزرگداشت مدیر ۳۹ ساله تیم است. Al Davis یک مربی فوتبال آمریکایی بود که از سال ۱۹۷۲ تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۱، صاحب اصلی و مدیریت کل Oakland Raiders را بر عهده داشت. مشعل چاپ سه بعدی شده یادبود  Al Davis دارای نه طبقه است که در استادیوم تازه ساخته شده Allegiant واقع در شهری به نام پارادایس در ایالت نوادا نصب گردید. طبق گزارشات، طراحی، ساخت و نصب این سازه خیره کننده حدود ۵۰۰۰۰ ساعت طول کشیده است. Justin Wood، مدیر تمرینات ورزشی شرکت Dimensional Innovations گفت: ” Al Davis تأثیر قابل توجه و پایداری در سازمان Raiders دارد، بنابراین ما می دانستیم که درخشش یادبود او در استادیوم جدید در لاس وگاس ضروری است. ساخت این مشعل یک تعهد بزرگ بود و ما می دانستیم که درست انجام شدن آن اهمیت دارد. ما از نتیجه نهایی و ادای احترام به آقای دیویس بسیار خوشحالیم. “

ساخت مشعل استادیوم لاس و گاس ریدرز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت مشعل استادیوم لاس و گاس ریدرز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فرایند پرینت سه بعدی بلندترین سازه جهان

مشعل یادبود چاپ سه بعدی شده شامل ۲۲۵ بلوک می باشد که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی توسعه یافته اند. این قطعات بر روی یک دستگاه چاپگر سه بعدی با ابعاد بزرگ که شرکتDimensional  Innovations  سال گذشته به قیمت ۲/۲ میلیون دلار خریداری کرده بود به صورت سه بعدی چاپ شدند. این شرکت برای انجام پروژه مذکور از کامپوزیت پلی کربنات تقویت شده با الیاف کربن به عنوان ماده پرینت سه بعدی استفاده کرد. در حقیقت برای ساخت همه بلوک ها که هر یک تقریباً ۳۵۰ پوند (۱۵۸٫۸ کیلوگرم) وزن داشتند به بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند (۴۵۳۵۹ کیلوگرم) ماده اولیه نیاز بود.

فرایند پرینت سه بعدی بلندترین سازه جهان

فرایند پرینت سه بعدی بلندترین سازه جهان

Tucker Trotter، مدیر عامل شرکت Dimensional Innovations گفت: “در طول یک سال گذشته تیم ما برای اطمینان از انتقال این شعله نمادین به سازمان Raiders بی وقفه در جهت توسعه، پرینت سه بعدی، ساخت، آزمایش و نصب سازه تلاش کرده است. شکوه مشعل چه از نظر ظاهری و چه از نظر ایدئولوژی، خاطرات Al Davis را برای سالهای سال زنده نگه خواهد داشت و ما افتخار می کنیم که در این امر سهیم بوده ایم. ”  

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf بلندترین سازه پرینت سه بعدی شده جهان

4.9/5 - (40 امتیاز)