در سال‌های اخیر تولیدکنندگان خودرو به منظور افزایش رشدشان به فناوری‌ های جدید روی آورده‌ اند. فعالان اصلی در صنعت خودروسازی برای ایجاد تکرارهای طراحی و بهبود نمونه‌ سازی های مقرون ‌به ‌صرفه از تکنولوژی پرینتر سه بعدی استفاده می کنند. استفاده از پرینت سه بعدی برای ایجاد نوآوری در محصول از طریق سفارشی سازی تنها مورد علاقه خودروسازان سنتی و تولید کنندگان تجهیزات اصلی نیست. سازندگان وسایل نقلیه الکترونیکی و لوکس نیز از این فناوری استفاده می کنند.

 

ساخت قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و رایانش ابری در صنعت خودروسازی

اگرچه مواد پرینت سه بعدی مختلفی در بازار موجود است، اما رایج ترین مواد مورد استفاده در صنعت خودروسازی ترکیبات پیچیده ای از پلیمرها با کارایی بالا، ترموپلاستیک های تقویت شده با فیبر کربن و فلزاتی مانند آلومینیوم می باشند. فناوری پرینت سه بعدی سفارشی ‌سازی و شخصی ‌سازی را آسان ‌تر می ‌کند و امکان توسعه قطعات با هندسه های پیچیده که ساخت آن ها با روش های مرسوم امکان پذیر نیست را فراهم می سازد. همچنین این فناوری یک ابزار ارزشمند در فرآیند توسعه محصول است. از آنجایی که روش ‌های ساخت افزایشی به هیچ ابزاری نیاز ندارند، نمونه ‌های اولیه کاملاً کاربردی را می‌توان در کمتر از یک یا دو روز ساخت که علاوه بر تسریع فرایند تولید امکان تغییر و اطلاح مقرون به صرفه را در مدت زمان کوتاه فراهم می‌کند.

ساخت قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و رایانش ابری در صنعت خودروسازی

ساخت قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و رایانش ابری در صنعت خودروسازی

 

 

معمولاً تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید در مقیاس کم یا تولید بر اساس تقاضا کاربرد دارد و مشتریان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را در مقادیر کم سفارش دهند. این ویژگی چاپ سه بعدی را به گزینه ای عالی برای ساخت قطعات یدکی تبدیل کرده است. شرکت‌ ها می‌ توانند به‌ جای ذخیره قطعات یدکی محصولات منسوخ شده در انبار ها، قطعات جایگزین را در صورت نیاز با هزینه کم چاپ کنند. رایانش ابری یکی دیگر از روش های تکنولوژیکی است که تولید سنتی را مختل کرده است. در اصل، این شکل از کسب ‌وکار خدمات ‌محور امکان به اشتراک گذاشتن امکانات و منابع به‌صورت آنلاین روی یک پلتفرم را فراهم می سازد. محبوبیت خدمات ابری در حال افزایش است زیرا می تواند کل چرخه محصول، از طراحی تا تولید، آزمایش و نگهداری را در بر گیرد. امروزه برخی شرکت ها مانندFast Radius  خدمات تولید ابری را از طراحی تا تولید بر اساس تقاضا ارائه می دهند. این شرکت ها از انواع روش های پرینت سه بعدی شامل SLA، FDM، DLS، SLS و … استفاده می کنند .

 

منبع: https://www.fabbaloo.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf رشد روزافزون تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی

4.9/5 - (38 امتیاز)