در ابتدای سال جاری شرکت آمریکایی Desktop Metal تمایل خود برای در دست گرفتن بازار پرینت سه بعدی رزینی با خرید یکی از شرکت های پیشرو در زمینه پرینت سه بعدی رزین به نام EnvisionTEC اعلام کرد. اخیراً این شرکت آمریکایی با یک شرکت متخصص در زمینه پرینت سه بعدی چوبی به نامForust Corporation اعلام همکاری کرده است. شرکتDesktop Metal  به لطف این مشارکت یک فرایند پرینت سه بعدی جدید به نام Forust برای چاپ سه بعدی قطعات چوبی کاربردی توسعه داده است. این فرایند جدید پرینت مبتنی بر فناوری بایندرجت و ضایعات صنایع چوب (خاک اره و لیگنین) خواهد بود.

توسعه یک فرایند جدید پرینت سه بعدی چوب مبتنی بر فناوری بایندرجت

شرکتDesktop Metal  با استفاده از تکنولوژیForust ، یک روش پرینتر سه بعدی جدید با دوام تر برای معماران، تولید کنندگان و طراحان ارائه داده است. به گفته این سازنده، تشخیص قطعه توسعه یافته با استفاده از فرآیندForust  و قطعات تولید شده با استفاده از روش های معمول غیرممکن است. معماری به نامWilliam McDonough ، که می خواهد انقلابی در استفاده از ضایعات در طراحی ایجاد کند در اینباره توضیح داد: “فناوری Forust به ما امکان می دهد چیزی را که قبلاً ضایعات چوب بوده است را به قطعاتی کاملاً زیبا و مفید تبدیل کنیم. ما با اتصال مجدد سلولز و لیگنین درختان، آنها را به دارایی های برای نسل های فعلی و آینده تبدیل می کنیم.Forust  با فراهم کردن امکان باقی ماندن میلیون ها درخت در جای خود در جنگل ها، در حال راه اندازی یک فناوری کاملاً تکامل یافته برای تکنوسفر است”.

توسعه یک فرایند جدید پرینت سه بعدی چوب مبتنی بر فناوری بایندرجت
توسعه یک فرایند جدید پرینت سه بعدی چوب مبتنی بر فناوری بایندرجت

بازیافت ضایعات چوب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

به گفته سازنده، Forust انعطاف پذیری نامحدودی در طراحی را برای صنایع تولیدی گوناگون از مبلمان و کاربردهای معماری گرفته تا فضای داخلی اتومبیل ارائه می دهد.Forust  بسته به اندازه قطعات می تواند محصولات چوبی را با استفاده از ۲ دستگاه چاپگر سه بعدی مختلف تولید کند. یکی از این دستگاه های پرینتر سه بعدی یک سیستم جدید با حجم چاپ ۱۸۰۰ در ۹۰۰ در ۳۰۰ میلیمتر و مجهز به بازوی رباتیکی می باشد که توسطDesktop Metal  توسعه یافته است. با این حال با توجه به گران بودن این دو چاپگر سه بعدی، این شرکت آمریکایی خدمات پرینت سه بعدی آنلاین را نیز ارائه می دهد.

شرکتDesktop Metal  با این پروژه جدید نشان می دهد که چاپ سه بعدی می تواند به پیشرفت اقتصاد دایره ای کمک کند. کاربران این فناوری با استفاده از خاک اره، لیگنین و تکنولوژی پرینت سه بعدی، قادر به تولید قطعات با اشکال پیچیده و همچنین قابل استفاده مجدد می باشند.  Andrew Jefferyمدیر عامل شرکت Forust در اینباره توضیح داد: “ما می خواهیم برای طراحان ساخت هندسه های پیچیده جدید برای طیف گسترده ای از محصولات و کاربرد ها با استفاده از یک ماده قدیمی را تسهیل کنیم. ما می خواهیم که مشتریان در پایان عمر محصولات چوبی دو گزینه داشته باشند: آن را دور بیندازند که با گذشت زمان مانند هر محصول چوبی تجزیه بیولوژیکی می شود و یا آنرا خرد کرده و با استفاده ازForust  این مواد را برای ساخت مورد استفاده مجدد قرار دهند. “

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf روش جدید پرینت سه بعدی چوب

5/5 - (6 امتیاز)