هنگامی که پسر ۱۱ ساله استرلینگ بکوس، زاندر، در یک بازی ویدیویی با یک ماشین لامبورگینی Aventador بازی می کرد، این پدر و پسر عاشق این مدل ماشین لامبورگینی شدند. تنها مانع بکوس و پسرش قیمت ۶۳۹،۶۷۰ دلاری ماشین لامبورگینی بود. خوشبختانه، بکوس درمورد چاپ سه بعدی تجربه داشت. و تصمیم گرفتند با کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی این ماشین را تولید کنند!

در حال حاضر این پدر و پسر یک سال و چهار ماه است که بر روی این پروژه کار کرده و سعی می کنند هر روز یک ساعت برای ساخت این ماشین وقت بگذارند. آنها از پرینتر های سه بعدی برای انجام این کار استفاده کردند.

بکوس گفت: “من از سن ۱۲ سالگی به تکنولوژی های جدید علاقه داشتم. حدود ۷ سال پیش تکنولوژی های مختلف چاپ سه بعدی را در محل کار امتحان کردم. طولی نکشید که تنظیمات و پیکربندی چاپ سه بعدی را نوشتم. من عاشق ساختن اشیاء جدید هستم، و اتومبیل ها به نظر من هنر متحرک هستند.”

با وجود اینکه سن زاندر کمتر از ۱۳ سال است، اما استرلینگ توضیح می دهد که نظر وی در انتخاب هایی که باید انجام شود، یکی از لذت بخش ترین جنبه های ساخت ماشین لامبورگینی است. به عنوان مثال، زاندر در انجام فرآیند vacuum infusion و انتخاب طراحی به پدرش کمک کرده است.

بکوس گفت: ” این یک تعهد است. من سعی می کنم دیگران را به این کار علاقه مند کنم، اما آنها به اشتیاق و کمی پول نیاز دارند. در نهایت، من می خواهم بچه ها به STEAM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) علاقه مند شوند و این یک پلت فرم عالی برای این هدف است زیرا تمامی این رشته ها در پروژه ای همانند این نقش دارند.”

آیا شما می توانید لامبورگینی آونتادور خود را بسازید؟

برای این پروژه، بکوس از مدل های سه بعدی این ماشین که به صورت آنلاین در دسترس می باشند استفاده کرد و سپس از نرم افزار SoildWorks جهت آماده سازی فایل ها برای چاپگر سه بعدی کمک گرفت.

او برای پانل های بدنه از فیلامنت PLA به دلیل داشتن ثبات ابعاد استفاده کرد. هم چنین برای پرینت سه بعدی چراغ های جلو و عقب فیلامنت های ASA، ABS و PETG را مورد استفاده قرار داد. وی برای پرینت سه بعدی هر یک از قطعات داخلی که نیاز به استحکام بالا داشتند از نایلون فیبر کربن استفاده کرد. با این حال فرایند ساخت بدون لحظات چالش انگیز نبوده است.

بکوس گفت: “فرایند کپسوله سازی (encapsulation) فیبر کربن به دانش بسیار بالایی نیاز داشت. از آن جایی که من عاشق یادگیری هستم، فکر نمی کنم که کاری را باید به طور متفاوتی انجام دهم و یادگیری بهترین بخش از میان کارهایی که باید انجام دهم است.”

اگر شما می خواهید یک ماشین لامبورگینی Aventador بسازید، استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی یک گزینه مقرون به صرفه است زیرا طبق گفته بکوس اگر تعداد ساعت های مورد نیاز جهت ساخت در نظر گرفته نشود، هزینه نسخه پرینت سه بعدی شده تنها ۲۰۰۰۰ دلار می باشد.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfساخت لامبورگینی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

3.7/5 - (6 امتیاز)