فورد GT40 یک اتومبیل اسپرت است که فقط ۱۲۶ نمونه از آن در دهه ۱۹۶۰ طراحی شده است. این خودرو مدتی است که مورد بحث قرار دارد. یکی از علاقه مندان به ماشین های قدیمی به نام Chris Ashton در ایالات متحده، از فناوری اسکن سه بعدی برای تغییر و شخصی سازی خودروی فورد  GT40خود استفاده کرده است. این کلکسیونر توانست اشکال پیچیده و تا حد امکان نزدیک به واقعیت را بسیار سریع تولید کند و امیدوار است که این خودرو در کوتاهترین زمان به جاده بازگردد.

توسعه قطعات یدکی و سفارشی خودرو فورد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

اسکنرهای سه بعدی اغلب برای دیجیتالی کردن اشیا و قطعات قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند و برای کاربران امکان تهیه یک نسخه دیجیتالی را فراهم می کنند. این نسخه را می توان اصلاح و سفارشی سازی کرد و سپس با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی یک مدل فیزیکی توسعه داد. این امر به ویژه در صنعت خودروسازی برای طراحی قطعات یدکی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر قطعات یدکی اتومبیل های قدیمی دیگر تولید نمی شوند، این امر باعث دشواری تعمیر و نگهداری خودرو می شود و هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این حال، کاربر می تواند با استفاده از یک اسکنر سه بعدی به راحتی قطعه اصلی را دیجیتالی کند و پس از بازسازی یک مدل به صورت دیجیتالی، یک مدل فیزیکی با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی توسعه دهد.

توسعه قطعات یدکی و سفارشی خودرو فورد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
توسعه قطعات یدکی و سفارشی خودرو فورد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فرایند سفارشی سازی خودرو  Ford GT40با استفاده از اسکن سه بعدی

Chris Ashton علاقه زیادی به اتومبیل داشت و توانست این اشتیاق را با تجارت خود ترکیب کند. Ruffian Cars شرکتی در کالیفرنیا است که اتومبیل های اسپرت را تولید و اصلاح می کند. این شرکت چند سالی است که از فناوری پرینت سه بعدی برای بازسازی قطعات استفاده می کند. در فرایند مورد استفاده این شرکت، برای اینکه یک مدل تا حد ممکن مشابه نسخه اصلی باشد به تکرارهای زیادی نیاز بود. به همین دلیل شرکتRuffian Cars  با هدف تولید مجدد قطعات خودرو از اسکنرهای سه بعدی Artec Space Spider  و Artec Eva  استفاده کرد.

Chris Ashton توضیح داد: “قبلاً لازم بود که من گلگیر ها را از فوم یا خاک رس بسازم و کل ماشین را به یک مغازه ببرم تا قالبها ساخته شوند (یا خودم این کار را انجام دهم که کثیف کننده و شامل مواد شیمیایی بسیاری بود) و من مجبور بودم این کار را دو بار انجام دهم زیرا شما در دنیای واقعی نمی توانید قطعه را معکوس کنید. مزیت بزرگ در اینجا این است که فلاپ دور گلگیر به صورت دیجیتالی با استفاده از یک اسکن مقیاسی از ماشین واقعی ساخته شده می شوند، بنابراین ما می دانیم که آنها کاملاً متناسب می باشند و دو طرف چپ و راست دقیقاً با یکدیگر متقارن هستند”.

فرایند سفارشی سازی خودرو Ford GT40با استفاده از اسکن سه بعدی
فرایند سفارشی سازی خودرو Ford GT40با استفاده از اسکن سه بعدی

طبق گفته Chris Ashton، از اسکنر Artec Eva برای اسکن کل خودرو استفاده شده است. این در حالی است که برای اسکن قطعات کوچکتر و بزرگنمایی اجزای سازنده به منظور سازگاری با سایر اجزا از اسکنر سه بعدی  Spider Spaceاستفاده شده است. این اسکنر به ویژه برای کاربرد هایی که نیاز به جزئیات و دقت بسیار خوبی دارند مناسب است. سپس این شرکت می تواند تمام داده های به دست آمده را با استفاده از نرم افزار سه بعدی بازیابی کرده و قرارگیری قطعات درون یکدیگر را در زمان واقعی مشاهده کند. وی افزود: “از آنجا که داده های اسکن ها در مقیاس دنیای واقعی وارد کامپیوتر می شوند، من می توانم قطعات جدید خود را در کنار آن ها مدلسازی و بدون هیچ گونه مقیاس بندی پرینت کنم. این کار در مقایسه با آنچه من قبلاً انجام می دادم که شامل اندازه گیری، ساخت و امید به سازگاری آنها بود، پیشرفت بزرگی است. ” استفاده از اسکن سه بعدی فرایند چاپ سه بعدی را راحت تر و دقیق تر می کند.

کارChris Ashton  به تولید مجدد قطعات اتومبیل فورد GT40 محدود نمی شود. عملیات سفارشی سازی برای سگک های کمربند ایمنی، روی گلگیرها و سپر های کناری نیز انجام می شود. او در ماه نوامبر سال جاری از خودرو فورد GT40 خود در نمایشگاه  SEMA 2021که خودروسازان محصولات خود را به نمایش می گذارند رونمایی خواهد کرد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf شخصی سازی خودرو فورد با اسکن سه بعدی

4.9/5 - (40 امتیاز)