مراسم اسکار ۲۰۱۹ در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ در سالن تئاتر دالبی در هالیوود لس آنجلس برگزار شد. روث کارتر طراح لباس آمریکایی، جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را برای یکی از فیلمهای پرطرفدار سال ۲۰۱۸ خود به نام Black Panther دریافت کرد. در این فیلم کلاه و شنل شخصیت اصلی ملکه راموندا با تکنولوژی چاپ سه بعدی تولید شده است.

لباس پرینت سه بعدی، برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

روث کارتر به منظور نمایش زندگی الهام گرفته از الگوهای آفریقایی در طرح های اولیه خود با جولیا کورنر برای چاپ سه بعدی کلاه و شنل شخصیت اصلی ملکه راموندا همکاری کرد.

لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

کورنر توضیح داد: “براساس نقشه های اولیه طراحی صحنه و لباس توسط روث کارتر، من یک سری الگوی سه بعدی الهام گرفته از آفریقا را توسعه دادم و کلاه پرینت سه بعدی زولو و شنل شانه را به طوری که عناصر مربوطه را در الگوی مورد نظر نمایش دهد طراحی کردم. ساخته نشدن قطعات به صورت دستی و نمایش و ساخت ظاهر تکنولوژیکی قطعات به صورت پارامتری توسط الگوریتم ها در کامپیوتر مهم بود. بنابراین ما از نرم افزار های برنامه نویسی تصویری برای توسعه هندسه های مختلف برای قطعات استفاده کردیم. و در نهایت پیشرفته ترین نسخه طراحی پوشیدنی دیجیتالی که می توانستیم تصور کنیم را توسعه دادیم. ”

طراحی لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

طراحی لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

در واقع کورنر با شرکت بلژیکی Materialize برای ساخت وسایل صحنه همکاری کرد. وی توضیح داد: “تکنولوژی که ما استفاده کردیم فناوری چاپ سه بعدی SLS بود که یک تکنولوژی ساخت افزایشی بر پایه پودر می باشد و بالاترین سطح آزادی در طراحی را بدون نیاز به ساختار های پشتیبانی فراهم می سازد. لوازم صحنه از یک ماده پلی آمید با نام تجاری PA 12  ساخته شده است که امکان تولید قطعات با سطح بالایی از دقت، انعطاف پذیری و استحکام را فراهم می سازد. این ماده همچنین برای تماس با پوست مناسب است که آن را به یک گزینه مناسب برای طراحی مد و لباس تبدیل می کند.”

 

لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS

لباس پرینت سه بعدی شده به روش SLS

کارتر همچنین از کورنر درخواست کرد تا یک لباس برای شرکت در ۲۱مین جایزه طراحان لباس سفارشی و مراسم اسکار طراحی کند. اکسسوری های گردن الهام گرفته از طرح ها و الگوهای آفریقایی و همراه با لباس های ضیافتی توسط Balenciaga از دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت. این طراحی منحصر بفرد به صورت کاملاَ سفارشی برای روث کارتر با استفاده از یک اسکن سه بعدی از سر و شانه او ساخته شد. سپس این طراحی با استفاده از ماده PA 12 و تکنولوژی پرینت سه بعدی SLS  چاپ و پس از آن کرنر برای درخشش بیشتر به صورت دستی آن را با نگین های سواروسکی مزین کرد.

کرنر گفت: “کریستال های سواروسکی جزئیات قطعه را بیشتر به نمایش گذاشت. همچنین این اولین بار بود که فرایند مزین کردن یک قطعه چاپ سه بعدی شده با نگین ها انجام می شد. این فرایند یک ترکیب عالی از مهارت های دیجیتال و سنتی است . من از طبیعت و الگوها و ساختارهای آن الهام گرفته ام. رشد طبیعی و فرآیندهای تولید مصنوعی دارای تعامل باورنکردنی هستند که من آن را جذاب می دانم. قطعا پرینت سه بعدی تنها روش برای خروجی طرح های سه بعدی است که من در کامپیوتر توسعه دادم. الگوها و هندسه های پیچیده اغلب ظرفیت محاسبات ابزارهای من و همچنین شرکت های تولیدی که با آنها کار می کنم را به چالش می کشد. من همیشه به دنبال انجام کارهایی هستم که پیش از آن انجام نشده است و مشتتاق هستم چیز جدیدی خلق کنم. ”

طراحی لباس چاپ سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

طراحی لباس چاپ سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf لباس چاپ سه بعدی شده به روش SLS برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید