شرکتInfinite Materials Solutions LLC (Infinite)  یک ماده جدید محلول در آب قابل استفاده به عنوان ساختار های پشتیبان توسعه داده است. این ماده پرینت سه بعدی کهAquaSys General Purpose (AquaSys GP)  نام دارد به گونه ای طراحی شده است که با اکثر پلی استرها از جمله PLA و PETG سازگار باشد. ادعاهای زیادی مبنی بر برتری AquaSys GP نسبت به ماده PVA وجود دارد که از مهم ترین آن ها این است کهAquaSys GP  در هنگام قرار گیری در آب ۲۰٪ سریعتر از سایر مواد پشتیبانی حل می شود.

توسعه یک ماده پرینت سه بعدی جدید به نام AquaSys GP

استفاده از ساختار های پشتیبانی در هنگام پرینت سه بعدی قطعات پیچیده به منظور جلوگیری از خرابی قطعه ضروری است. حذف این ساختار های پس از اتمام فرایند پرینت سه بعدی ممکن است بسیار پیچیده باشد. استفاده از ساپورت ها هزینه های مواد مورد استفاده و عملیات پس پردازش را افزایش می دهد. با این حال، برای کسانی که با پرینتر سه بعدی دو نازله کار می ‌کنند، حذف ساپورت می‌تواند بسیار ساده‌ تر باشد زیرا می‌ توانید مواد پشتیبان را به گونه ای انتخاب کنید که به‌ راحتی قابل حذف باشد. یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده برای ساختار های پشتیبان مادهPVA  است زیرا می توان آن را در آب حل کرد. حال شرکتInfinite  مادهAquaSys GP  را توسعه داده و معتقد است این ماده می‌ تواند به یک استاندارد صنعتی جدید تبدیل شود زیرا بر برخی از معایب کار با PVA غلبه می‌ کند.

توسعه یک ماده پرینت سه بعدی جدید به نام AquaSys GP

توسعه یک ماده پرینت سه بعدی جدید به نام AquaSys GP

 

 

تفاوت های ماده پرینت سه بعدیAquaSys GP  و PVA

ماده قابل پرینت سه بعدیAquaSys GP  همانطور که از نامش پیداست مشابه ماده  PVAبه عنوان یک ماده محلول در آب شناخته می شود. این ویژگی با حذف نیاز به استفاده از مواد شیمیایی،AquaSys GP   را به گزینه ای مناسب برای ساختارهای پشتیبان تبدیل می کند. نکته جالب در مورد AquaSys GP این است که سازنده آن ادعا می کند در مقایسه با سایر مواد پشتیبان ۲۰٪ سریعتر در آب لوله کشی با دمای اتاق حل می شود. به گفته Infinite، این ماده زمان و هزینه پرینت سه بعدی قطعات را کاهش می دهد. این ماده به دلیل سازگاری نه تنها با PLA بلکه با موادی مانند PET و PETG که معمولاً با PVA قابل چاپ سه بعدی نیستند، خود را از PVA متمایز می کند. علاوه بر این،AquaSys GP  را می توان در شرایط رطوبت بالا و چالش برانگیز نیز چاپ کرد، در حالی که یکی از برجسته ترین اشکالات PVA این است که برای پرینت سه بعدی بهینه باید در محیط های بسیار خشک نگهداری شود. به طور کلی، مادهAquaSys  به گونه‌ای طراحی شده است که نظر طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان از افراد مبتدی تا حرفه ‌ای‌ های با تجربه را به خود جلب کند.

قطعه پرینت سه بعدی شده از ماده AquaSys GP قبل و پس از حذف ساپورت

قطعه پرینت سه بعدی شده از ماده AquaSys GP قبل و پس از حذف ساپورت

Jeff Feddersen، مدیر ارشد فروش در Infinite دراینباره گفت: “ما سال‌ هااست که به نظرات مشتریان خود گوش می ‌دهیم و ناامیدی آنها در مورد معایب PVA  را شنیده ‌ایم. ما خوشحالیم که در نهایت AquaSys GP را توسعه داده ایم. ماده پرینت سه بعدی PLA هفتاد درصد از تمام مواد مورد استفاده در بازار مدل ‌سازی پرینت سه بعدی FDM  را شامل می ‌شود، ما واقعاً فکر می‌ کنیم که این ماده همه چیز را تغییر می‌ دهد و به استانداردی تبدیل می ‌شود که همه مواد پشتیبانی دیگر با آن مقایسه شوند”.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf ماده پرینت سه بعدی جایگزین جدید PVA

به این پست امتیاز دهید