با اهمیت روزافزون علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)، تکنولوژی پرینتر سه بعدی توجه علاقه مندان بیشتری را به ویژه در مدارس سراسر جهان به خود جلب کرده است. این فناوری با ارائه ایده های بیشتر و خلاقانه تر، آموزش را سرگرم کننده تر می کند. پرینت سه بعدی از جذب دانش آموزان تا افزایش انگیزه و علاقه به یادگیری، نتایج را بهبود می بخشد. نوع مواجهه نسل آینده با این فناوری بی سابقه است. از این رو، نیاز به تغییر نحوه آموزش مفاهیم در مدارس وجود دارد. شما نمی توانید کودک امروز را فقط به نظریه های تئوری محدود کنید. نیاز زمان این است که کودکان و دانش آموزان متن تئوری را خوانده، آن را در کمترین زمان آزمایش کرده و نتایج را یادداشت کند. و سپس به سراغ نظریه دیگری برود.

فناوری پرینت سه بعدی یک فناوری بسیار انعطاف پذیر است. بنابراین، اگر به یک کودک تکنولوژی پرینت سه بعدی آموزش دهید، اساساً بیش از یک موضوع را به او آموزش داده اید. علاوه بر این، جنبه طراحی فناوری پرینت سه بعدی، دانش آموز را به سمت ایجاد خلاقیت سوق می دهد. در واقع این فناوری از کودک می‌خواهد که خارج از چارچوب فکر کند و چیزی متفاوت از آنچه در دسترس است را خلق کند. لیست هفت مزیت اصلی پرینت سه بعدی در آموزش کودکان در زیر آورده شده است.

  • ایجاد ذهن مخترع
  • خلق آثار هنری
  • بهبود مشارکت دانش آموزان
  • افزایش علاقه دانش آموزان به یادگیری
  • تسهیل آموزش STEM
  • حل مشکلات دنیای واقعی

ایجاد ذهن مخترع با پرینت سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی از دانش آموزان می خواهد که مانند سازندگان فکر و پیش بینی کنند. این روش به دانش آموزان کمک می کند به جای خرید یا مصرف کنندگی، به مخترعانی تبدیل شوند که نیازها را شناسایی کرده و راه حل هایی را توسعه می دهند. علاوه بر این، تکنولوژی پرینت سه بعدی یک رشته تحصیلی کامل است که دانش آموزان را از آفرینش مفهوم تا ایجاد محصول، به طور کامل درگیر می کند. آنها با استفاده از این فناوری و توسعه و تکرارها، مفهوم شکست و یادگیری را می آموزند. هنگامی که کودک یک چاپگر سه بعدی دارد و سعی می کند یک طرح بسازد، اگر فراموش کند یک جنبه را در نظر بگیرد، با چالش هایی مواجه خواهد شد که اغلب اوقات پس از اتمام فرایند چاپ سه بعدی قطعه متوجه آن می شود. بنابراین، کودک یاد می گیرید در مورد هر جنبه ای محتاط باشد و تا حد امکان به جنبه های مختلف هر چیزی فکر کند.

ایجاد ذهن مخترع با استفاده از پرینت سه بعدی

ایجاد ذهن مخترع با استفاده از پرینت سه بعدی

خلق آثار هنری با پرینت سه بعدی

جایی که تخیل هست، هنر هم به دنبال آن خواهد آمد. فناوری پرینت سه بعدی کاملاً مبتنی بر طراحی مدل های سه بعدی حاصل از تخیل و تجسم قطعات و نمونه های اولیه کاربردی است. دانش‌ آموزان می ‌توانند با استفاده از این فناوری پیشرفته، به یک طراح و خالق تبدیل شوند.  شما می توانید با مراجعه به مقاله مروری بر بهترین نرم افزار های پرینت سه بعدی، فهرستی از بهترین نرم افزارهای رایگان مدل سازی سه بعدی مناسب مبتدیان را بیابید. معلمان نیز می توانند از این مدل ها برای آشنایی دانش آموزان با فرآیند ایجاد فایل های سه بعدی استفاده کنند. دانش آموزان به لطف آموزش STEM، تشویق می شوند تا موضوعات مختلف را با هم ترکیب کنند و نسبیت را در کاربرد هر یک از آنها بیابند. پرینت سه بعدی علاوه بر تشویق کودکان، خلاقیت آن ها درتولید قطعات و نمونه های اولیه کاربردی را تقویت می کند.

خلق آثار هنری با استفاده از پرینت سه بعدی

خلق آثار هنری با استفاده از پرینت سه بعدی

 

 

بهبود مشارکت دانش آموزان با پرینت سه بعدی

وظیفه اصلی معلمان با کتاب این بود که دانش آموز را وابسته به خود نگه دارند. در واقع کودک کمتر در معرض عملی بودن چیزی که مطالعه می کرد بود. امروزه با افزایش آگاهی درمورد مزایای فناوری پرینت سه بعدی اگر مدارس پرینترهای سه بعدی تهیه کنند، مربیان می توانند به راحتی آنچه را که می خواهند از طریق تئوری به دانش آموزان منتقل کنند را به صورت عملی نشان دهند. این روش تعامل دانش آموز و آموزگار را افزایش داده و فرآیند یادگیری را بهبود می بخشد. در واقع دانش آموزان تعامل و مشارکت بیشتری هم با دیگر دانش آموزان و هم با مربیان خواهند داشت. همچنین مربی می ‌تواند از دانش‌آموزان بخواهد که با یکدیگر یک تیم تشکیل دهند و فرآیند توسعه یک قطعه را تکمیل کنند. این روش علاوه بر آموزش کار تیمی، شناخت و هماهنگی با ذهن های مختلف را امکان پذیر می سازد.

بهبود مشارکت دانش آموزان با استفاده از پرینت سه بعدی

بهبود مشارکت دانش آموزان با استفاده از پرینت سه بعدی

افزایش علاقه دانش آموزان به یادگیری با استفاده از پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی هنوز یک فناوری جدید است که به راحتی در دسترس مصرف کنندگان معمولی نیست. این موضوع فناوری پرینت سه بعدی را برای دانش آموزان جذاب تر می کند. این فناوری یک روش جدید و فوق العاده برای آموزش و ایجاد انگیزه در دانش آموزان است و اشتیاق کلی نسبت به مدرسه و یادگیری را به شدت افزایش می دهد.

افزایش علاقه دانش آموزان به یادگیری با استفاده از پرینت سه بعدی

افزایش علاقه دانش آموزان به یادگیری با استفاده از پرینت سه بعدی

تسهیل آموزش STEM با استفاده از پرینت سه بعدی

STEM رویکردی میان رشته ای برای آموزش چهار رشته اصلی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از سنین ابتدایی به کودکان است. آموزش STEM با فراهم کردن امکان آشنایی دانش آموزان با مفاهیم این چهار رشته اصلی از سنین پایین، رویکرد جدیدی در صنعت آموزش اتخاذ می کند که فراتر از توانایی حفظ کردن، کودکان را ترغیب می کند از خلاقیت، تفکر، دانش و مهارت های خود استفاده کنند. فناوری پرینت سه بعدی می تواند با فراهم کردن فرصتی برای درک مفاهیم پیچیده به دانش آموزان، حس کنجکاوی در موضوعات  STEMرا برانگیزد. در واقع دانش آموزان با آزمایش نظریه ها، می توانند با مواد و مکانیسم های مختلف آشنا شده و با آزمایش تئوری ‌های مختلف، قطعات و نمونه‌ های اولیه کاربردی خاصی را توسعه دهند. در حال حاضر، چاپ سه بعدی در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، هوافضا، جواهرات و تولید بسیار مفید و کاربردی است. کارشناسان پیش ‌بینی کرده اند که در سال ‌های آینده، پرینت سه بعدی تقریباً بخشی از تمام صنایع شامل تولید کالاهای مصرفی، گردشگری، محصولات زندگی روزمره و غیره خواهد شد.

تسهیل آموزش STEM با استفاده از پرینت سه بعدی

تسهیل آموزش STEM با استفاده از پرینت سه بعدی

حل مشکلات دنیای واقعی با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی فناوری است که دانشمندان و مهندسان از آن برای تغییر جهان استفاده می کنند. می توان این فناوری را در اختیار دانش آموزان قرار داد و آنها را با برخی از چالش های پیش روی جامعه امروزی آشنا کرد. هدف اصلی این است که دانش آموزان با بهره گیری از این فناوری، راه حل های جدید برای مسائل گوناگون یافته و از طریق خلاقیت و ارائه اطلاعات به روش های جدید، نوآوری ایجاد کنند. آنها از این طریق همدلی، کار گروهی و حل مسئله را یاد خواهند گرفت. تعجب نکنید اگر دانش اموزان با استفاده از این فناوری پیشرفته راه حل هایی را ارائه کردند که حتی تصورش را هم نمی کردید. به عنوان مثال یکی از دانش آموزان مدرسه سنت استفان در استرالیا با استفاده از پرینت سه بعدی یک مشکل پزشکی را حل کرده است.

حل مشکلات دنیای واقعی با استفاده از پرینت سه بعدی

حل مشکلات دنیای واقعی با استفاده از پرینت سه بعدی

  پرینت سه بعدی یک تکنولوژی شگفت انگیز است که به طور کامل در حال تغییر نحوه کار و آموزش می باشد. این فناوری یک کارخانه کوچک تولیدی و ابزار نمونه سازی را درست در داخل مدرسه برای دانش آموزان فراهم می کند که دانش آموزان می توانند از آن برای به واقعیت تبدیل کردن تصورات خود استفاده کنند. به دانش‌آموزان این فرصت را بدهید تا ببینند چه قطعات شگفت ‌انگیزی را با فناوری چاپ سه بعدی می‌توانند ایجاد کنند. آزمایش ‌های زیادی در این زمینه انجام شده است و طبق گزارش Educator در سال 2017، کالج Marist Ashgrove، Brisbane، Queensland از چاپگرهای سه بعدی برای بهبود آموزش و یادگیری در سراسر محوطه دانشگاه استفاده کرده اند. از آن زمان، بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها و همچنین مدارس شروع به استفاده از این فناوری کرده اند و نتایج شگفت انگیزی به دست آورده اند. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی سبب یادگیری عمیق تر دروس می شود. همچنین این فناوری الهام بخش معلمان در توسعه راه های خلاقانه برای کمک به دانش آموزان است. فناوری پرینت سه بعدی علاوه بر تأثیر گذاری بر دانش آموزان، از آنها می خواهد در شیوه تفکر خود تجدید نظر کنند. به طور کلی، این فناوری رشد آموزش را تضمین می کند و برای دانش آموزان امکان آموختن موضوعات پیچیده تر و بیشتری را با جزئیات پیچیده فراهم می کند.

منبع: https://www.kidsinthehouse.com

https://creatz3d.com.sg/

https://www.makersempire.com/  

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf مزایای پرینت سه بعدی در آموزش کودکان