امروزه از فناوری های پرینت سه بعدی در تولید مدل های معماری استفاده می شود و تکنولوژی پرینتر سه بعدی با موفقیت جایگزین روش های سنتی و دستی ساخت ماکت های معماری شده است. پرینت سه بعدی ماکت های معماری بسیار پیچیده است و چالش اصلی معماران روش صحیح طراحی مدل ها و بهینه سازی آنها برای پرینت سه بعدی است. در این مقاله علل و مزایای استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت ماکت های معماری مورد بررسی قرار گرفته است.

 

فواید استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت ماکت های معماری

معماری یک حوزه بسیار رقابتی است و معماران برای انجام هر پروژه با رقابت سختی روبرو هستند. در حال حاضر بسیاری از معماران از مدل های مفهومی پرینت سه بعدی شده برای ارائه ایده های خود به مشتریان و سرمایه گذاران استفاده می کنند. تکنولوژی پرینت سه بعدی مزایای بسیاری برای معماران فراهم ساخته است که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم.

نمایش بهتر طرح شما جهت ارائه به مشتریان و سرمایه گذاران

یک مدل پرینت سه بعدی شده طراحی شما را ملموس می کند. بنابراین پرینت سه بعدی مدل پروژه نهایی در مقیاس مناسب می تواند روشی عالی برای تبادل اطلاعات با سایر همکاران جهت ایجاد تغییرات و از همه مهم تر نمایش ایده شما به مشتری ها باشد. یک مدل معماری پرینت سه بعدی شده ماهیت نظری نقشه ها و طرح های فنی را از بین می برد و بهترین روش برای نمایش ایده شماست.

نمایش بهتر طرح شما جهت ارائه به مشتریان و سرمایه گذاران
نمایش بهتر طرح شما جهت ارائه به مشتریان و سرمایه گذاران

کاهش زمان ساخت ماکت

با استفاده از یک پرینتر سه بعدی شما به راحتی می توانید بدون صرف زمان جهت ساخت دستی ماکت، مدل سه بعدی خود را به واقعیت تبدیل کنید. پرینتر سه بعدی فرایند پرینت را به صورت خودکار انجام می دهد و شما در مدت زمان پرینت سه بعدی مدل می توانید زمانتان را صرف انجام دیگر کارهای مهم خود کنید. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به ویژه زمانی که طراحی شما شامل عناصر طراحی پیچیده مانند سطوح خمیده یا نماهای پیچیده می باشد بسیار مفید است. اگر از یک سرویس پرینت سه بعدی آنلاین مانند خدمات پرینتر سه بعدی آیدیزاین استفاده کنید دیگر نیازی به نگرانی در مورد انجام عملیات پس پردازش ندارید.

پس از اعمال قوانین ضروری طراحی برای پرینت سه بعدی، شما حتی می توانید مدل های سه بعدی موجود در در نرم افزار هایی مانند SketchUp را نیز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ایجاد کنید. در واقع نیازی به ایجاد فایل قابل پرینت سه بعدی از ابتدا نیست. صرفه جویی در زمان به معنای صرفه جویی در هزینه است.

کاهش زمان ساخت ماکت
کاهش زمان ساخت ماکت

 

نمایش جزئیات مدل با کیفیت بالا و مواد مختلف

روزهایی که مدل های پرینت سه بعدی خشن به نظر می رسیده اند گذشته است. امروزه پرینتر های سه بعدی حرفه ای مدل های معماری را با سطح عالی از جزئیات و سطوحی بسیار صاف و صیقلی پرینت سه بعدی می کنند. علاوه بر این شما می توانید از طیف گسترده ای از مواد برای پرینت سه بعدی مدل خود استفاده کنید. تکنولوژی پرینت سه بعدی SLS محبوب ترین روش پرینت سه بعدی در بین معماران است. مدل سازان اغلب از رزین خاکستری استفاده می کنند. شما حتی می توانید عناصر پرینت سه بعدی شده رنگی، شفاف یا قطعات فلزی را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید کنید.

نمایش جزئیات مدل با کیفیت بالا و مواد مختلف
نمایش جزئیات مدل با کیفیت بالا و مواد مختلف

امکان ویرایش و ساخت مجدد ماکت در کوتاه ترین زمان

تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شما این امکان را فراهم می سازد تا مدل های خود را به راحتی ویرایش کنید. اگر مشتری درخواست تغییر کرد می توانید فایل سه بعدی مدل را ویرایش و آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و مجدداَ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ماکت را بسازید. اگر به مدل در مقیاس دوم نیاز دارید می توانید دوباره مدل را در مقیاس مورد نیاز پرینت سه بعدی کنید. این مورد از فواید مدل سازی سه بعدی و پرینت سه بعدی است.

امکان ویرایش و ساخت مجدد ماکت در کوتاه ترین زمان
امکان ویرایش و ساخت مجدد ماکت در کوتاه ترین زمان

 

پرینتر سه بعدی آیدیزاین تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی می تواند در  زمینه پرینت سه بعدی مدل های معماری شما را راهنمایی‌کند . همچنین می توانید سفارش های ماکت های معماری را در قسمت سفارش پرینت سه بعدی ثبت کنید.

به این پست امتیاز دهید