پیش بینی آب و هوا منافع زیادی هم از لحاظ ارزش اقتصادی و هم ایمنی عمومی برای جامعه به ارمغان آورده است. خروجی چنین الگوریتم های پیش بینی می تواند برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری گروه های گوناگون مانند کشاورزان، خطوط هوایی و کسانی که مسئول امنیت عمومی هستند، مورد استفاده قرار گیرد. در برخی موارد تعداد قابل توجهی از متغیرهای مورد نیاز برای پیش بینی آب و هوا، با شرایط و عوامل تعیین کیفیت قطعه فلزی تولید شده با تکنولوژی ساخت افزایشی یا پرینتر سه بعدی قابل مقایسه است. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

تولید نرم افزار جهت بهبود فرآیندهای پرینت سه بعدی فلزات

در طول فرآیند پیچیده چاپ در دمای بالا، محفظه ساخت یک سیستم پرینت سه بعدی فلزی درمعرض انفجار انرژی شدید قرار می گیرد. سنجش مقیاس محفظه ساخت یک پازل مهندسی است که هنوز هم به طور کامل حل نشده است. با در نظر داشتن این موضوع در ذهن، آزمایشگاه های ملی و سایر موسسات علمی از طیف وسیعی از ابزارها از جمله مدل های مبتنی بر فیزیک و سیستم های تصویربرداری پیشرفته برای درک بهتر زنجیره فرآیند پرینت سه بعدی استفاده می کنند.

شرکت های تولید نرم افزارهای پرینت سه بعدی ، شبیه سازی برای فرایند پرینت سه بعدی فلز تولید کرده اند.

همکاری بین دو شرکت Materialize و Simufact، پیشرو در زمینه تولید نرم افزار در پرینت سه بعدی ابتدا در سال ۲۰۱۷ اعلام شد. این هفته در نمایشگاه TCT، جزئیات بیشتر در مورد چگونگی برنامه ریزی Materialize و Simufact برای بهبود بهره وری و کارایی پرینت سه بعدی فلز منتشر شده است.

نرم افزار simufact برای پرینت ۳ بعدی فلزات

کاربران Magic 3D Print Suite در حال حاضر به یک ماژول شبیه سازی جدید دسترسی پیدا کرده اند که یک نسخه OEM از Simufact Additive Solver است.

استفان متات، معاون رئیس و مدیر کل بخش نرم افزار شرکت Materialize گفت: “همانطور که شرکت های بیشتری پرینت سه بعدی را به عنوان یک تکنولوژی تولید جایگزین می پذیرند، دفاتر خدماتی در یک محیط رقابتی ارزان تر از همیشه عمل می کنند. در نتیجه این شرکت ها به دنبال راه هایی برای افزایش بهره برداری، بهبود عملکرد و کاهش هزینه های کلی هستند. نرم افزار و به ویژه نرم افزارهای شبیه سازی، به کاهش هزینه های اولیه کمک می کند. مجموعه نرم افزار ما امکان دسترسی بیشتر به قابلیت های شبیه سازی را فراهم کرده و به افزایش بهره وری و کارایی کمک می کند. ”

خدمات پرینت سه بعدی در حیطه های مختلفی راه یافته است. فرایند پرینت سه بعدی فلز شامل متغیرهای بسیاری بوده و به طور معمول مشاهده می شود که در طول فراگیری یک سیستم جدید، در زمان کنترل تنظیمات یک بستر مورد نیاز است. اگر این قطعه تولید شده به روش پرینت سه بعدی با یک حجم معقول در نظر گرفته شود ممکن است این فرآیند آزمایش و خطا معقول باشد. با این حال هر پرینت شکست خورده برای اجزای مورد نیاز در یک دسته، سود شرکت را کاهش می دهد. Tellingly، Materialize دارای یکی از بزرگترین پایه های نصب شده تجهیزات پرینت سه بعدی صنعتی است و بیشتر با مزایای شبیه سازی آگاه است.

Materialize می گوید: “یک فرایند معمولی CAD و چاپ واقعی شامل هزینه های ماشین و مواد، بیش از ۷۵ درصد از کل هزینه ها را تشکیل می دهد. در نتیجه اجرای چند تست چاپ و خراب شدن یا نامناسب بودن قطعه چاپ شده بسیار پر هزینه است. این به ویژه برای پرینت سه بعدی فلزی، تولید قطعات با ارزش و قطعات فلزی سفارشی سازی شده با هندسه های پیچیده مناسب است. به طور متوسط ​​۱۵ درصد از این قطعات فلزی خراب است. ”

نسخه ۴ نرم افزار Simufact Additive به زودی عرضه می شود.

تولید نرم افزار جهت بهبود فرآیندهای پرینت سه بعدی فلزات

Simufact نیز در حال توسعه قابلیت ها و توان نرم افزار Simufact Additive خود می باشد. در حالی که جزئیات کامل تا ماه نوامبر در دسترس نخواهد بود. دکتر گابریل مک باین، مدیر ارشد محصولات Simufact گفت: “نسخه ۴ این نرم افزار اهداف ما را برای تولید بهترین پکیج شبیه سازی فرایند با در نظر گرفتن سرعت، دقت، کارایی و قابلیت استفاده ارائه می دهد.”

دکتر پاتریک ممرت، مدیر تولید بخش پرینت سه بعدی در Simufact توضیح داد: “نسخه ۴ نرم افزار Simufact Additive یک ابزار شبیه سازی اختصاصی برای کاربردهای پرینت سه بعدی می باشد. این نرم افزار به آماده سازی ساخت، شبیه سازی تولید و مراحل پس پردازش شامل عملیات حرارتی، برش ورق پایه، برداشتن ساختارهای پشتیبانی و پرس ایزواستاتیک گرم (HIP) کمک می کند. این نرم افزار در شناسایی بهترین جهت گیری، جبران تخریب قطعه نهایی زیر آستانه معینی به طور کامل و خودکار، بهینه سازی خودکار ساختارهای پشتیبانی و پیش بینی مسائل مربوط به تولید مانند ترک ها، خطوط کوچک و تماس های مجاور به کاربر کمک می کند. همچنین محاسبه محدوده دما برای قطعات چندگانه بر روی صفحه پایه شامل پیش گرمایش صفحه کار را ممکن می سازد.”

همانطور که قبلا گزارش شده است، Simufact با سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) در زمینه راه حل های شبیه سازی پرینت سه بعدی فلزی کار می کند و ارتباط مداوم با Materialize یک نشانه مثبت از نقش مهم نرم افزار در صنعت ساخت افزایشی می باشد.

فیلم نرم افزار پرینت سه بعدی فلزات را حتما مشاهده کنید.

 

منبع: https://3dprintingindustry.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf نرم افزار پرینت سه بعدی فلزات

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید