همیشه شنیده ایم که در آینده امکان پرواز وجود دارد. امروز، این آینده فرا رسیده است. این دستاورد به لطف تلاش های یک شرکت برجسته به نام Gravity Industries و البته تکنولوژی پرینتر سه بعدی میسر گشته است. هر شخص علاقه مندی با استفاده از آموزش ها و تجربیاتی که این شرکت ارائه می دهد، می تواند پرواز کند. شرکت Gravity Industries به منظور توسعه این جلیقه که امکان پرواز را فراهم می کند، آزمایش های متعددی را با تمام فناوری های پرینت سه بعدی انجام داده است.

 

ساخت جلیقه پرواز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

در سال 2016، Richard Browning تصمیم گرفت از افزایش نیروی محرکه بدن انسان و فقط برای لذت بردن از این چالش و بررسی اینکه آیا تعادل طبیعی و سیستم کنترل انسان می تواند برای کنترل رانش نصب شده بر روی اندام ها مورد استفاده قرار گیرد بهره برد. وی با تلاش و انجام مراحل ساخت و تکرار، نصب موتورها روی پاها، پشت و بازوها، به طراحی یک جلیقه با قابلیت پرواز دست یافت. Sam Rogers طراح اصلی گفت: “من روی برخی از اولین موتورهای موشک مسی پرینت سه بعدی شده برای شاتل های فضایی کار کرده ام، محفظه های احتراق و پمپ های توربو را به گونه ای طراحی کرده ام تا به طور بهینه برای پرینت سه بعدی فلزات مناسب باشند. این تجربه باعث شد تا در مراحل اولیه Gravity به آن ها بپیوندم، جایی که از فناوری پرینت سه بعدی برای توسعه این جلیقه استفاده شد.

ساخت جلیقه پرواز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت جلیقه پرواز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

  این جلیقه تقریباً به طور کامل با استفاده از فناوری های پرینت سه بعدیSLS  و DMLS و مواد پلی پروپیلن، نایلون و آلومینیوم چاپ شده است. این تیم همه تکنیک های پرینت سه ‌بعدی موجود را آزمایش کردند، و فناوری SLS  به دلیل انعطاف‌ پذیری در طراحی، ایجاد سطح صیقلی و استحکام، یک برنده آشکار بود.

چاپ سه بعدی برای این تیم امکان طراحی راحت، اصلاح و بهبود نمونه اولیه و ساخت مجدد سریع محصول را در عین رعایت اصول زیبایی شناسی و همچنین ساختارهای داخلی انعطاف پذیر فوق العاده فراهم کرده است. همچنین آن ها توانستند این تجهیز را با مونتاژ بهینه طراحی کرده و تعداد فرآیندهای دستی برای ساخت هر جلیقه را کاهش دهند. این تیم همچنین دوره های آموزشی پرواز را برای کسانی که می خواهند به تنهایی پرواز را یاد بگیرند برگزار می کنند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرواز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی