اخیراً یک شرکت نوپا به نام PrintFoam که توسط فارغ‌ التحصیلان MIT تأسیس شده است، از توسعه اولین دستگاه پرینتر سه بعدی فوم ‌های رزینی در مقیاس صنعتی خبر داد. در میان تمام مواد پرینت سه بعدی موجود در بازار، فوم های قابل پرینت سه بعدی هنوز برای اکثر تولیدکنندگان فعال در زمینه ساخت افزایشی ناشناخته باقی مانده اند. با این حال در دنیای امروز، نیاز به مواد با ساختاری سبک بیش از هر زمان دیگری است. داشتن ماده ‌ای با وزن کمتری نسبت به مواد سنتی، در صنایعی مانند هوافضا یا توسعه خانه ‌ها و مبلمان های پرینت سه‌ بعدی شده، به ‌طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است. Mathew Pearlson، مدیر و یکی از بنیانگذاران شرکت  Print Foamبا تمرکز بر یافتن راهی برای تأمین این تقاضا، اکنون اولین دستگاه پرینتر سه بعدی فوم در مقیاس صنعتی را توسعه داده است.

توسعه یک دستگاه جدید با قابلیت پرینت سه بعدی فوم رزینی

شرکتPrintFoam  از زمان تأسیس خود، راه درازی را پیموده است. Mathew Pearlson در ابتدا و پس از حضور در آزمایشگاه هوانوردی و محیط زیست MIT که در آنجا تحقیقاتی در مورد تجدید سوخت جت انجام داد، ایده ایجاد فوم های قابل پرینت سه بعدی را مطرح کرد. او به سرعت متوجه شد که این موفقیت زیست محیطی بیشتر به وزن سبک بستگی دارد تا تغییر منبع سوخت. Pearlson با در نظر گرفتن این موضوع، به بررسی اصلاح فرآیند پرینتر سه بعدی SLA برای پرینت با فوم پرداخت. چندی بعد، وی این مفهوم را برای چاپ فوم مورد آزمایش قرار داد و سپس آن را روی یک دستگاه رومیزی صنعتی SLA کامل کرد. Mathew Pearlson توضیح داد: “با استفاده از ترکیبی از تکنیک ‌های جدید الگوبرداری نوری، همراه با کنار گذاشتن فرآیند چاپ استاندارد vat، متوجه شدیم که می ‌توان ورق‌ های به فوم پرینت سه ‌بعدی شده را در عرض چند دقیقه تولید کرد”.

توسعه یک دستگاه جدید با قابلیت پرینت سه بعدی فوم رزینی

توسعه یک دستگاه جدید با قابلیت پرینت سه بعدی فوم رزینی

 

  رزین های منحصر به فرد PrintFoams چند سالی است که در بازار وجود دارند و بهبود شگفت انگیز عملکرد و همچنین افزایش سرعت تولید را در بسیاری از کاربردها نشان داده اند. اگرچه پس از مدتی، سایر شرکت های پرینت سه بعدی متوجه مزایای آن شدند، اما پلتفرم های بزرگ پرینت سه بعدی نتوانسته اند این فناوری منحصر به فرد را در بازارهای جدید معرفی کنند. دکترDavid Walker ، یکی از بنیانگذاران Azul 3D در مورد این موضوع گفت: “همه فعالان در این زمینه تلاش می کنند تا رفتار فوم های سنتی را با استفاده از شبکه های پلاستیکی تولید شده توسط مدل های محاسباتی تقلید کنند. این مدل ‌ها به مهندسان می‌ گویند که شبکه ‌هایی با پایه ‌های کوچک ‌تر و سلول ‌های واحد کوچک ‌تر تولید کنند. در اصل، کامپیوتر سر مهندس فریاد می ‌زند که کاری که انجام می ‌دهند را متوقف کرده و از یک فوم برای این کاربرد استفاده کنند”.

آزمایشگاه MIT

آزمایشگاه MIT

این چاپگر سه بعدی تخصصی که از فوم های رزینی استفاده می کند در حال حاضر برای رفع نیازهای مشتریان خود طراحی می شود. تولید، بر مقیاس و سرعت نسخه نهایی راه اندازی شده این دستگاه متمرکز است. در حال حاضر، این شرکت در حال کار با مشتریان برای کشف جزئیات خاصی است که چاپگر سه بعدی را برای استفاده بعدی در صنعت تولید ساخت افزایشی اصلاح کند.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینتر سه بعدی فوم رزینی

به این پست امتیاز دهید