با استفاده از یک پرینتر سه بعدی به تصاویر دلخواهتان جان دهید و اشیاء شخصی بی نظیری بسازید. در این مقاله ما به شما نحوه پرینت سه بعدی عکس ها را بدون نیاز به هیچ تجربه حرفه ای نشان می دهیم.

به عکس های خود زندگی ببخشید

چگونه یک پرینت سه بعدی از روی عکس دو بعدی بسازیم؟

چه برای ساخت یک هدیه سفارشی و چه برای تولید یک وسیله دکوری خانه، ایجاد پرینت سه بعدی از یک عکس فرصت های زیادی برای پیشرفت جهان اطراف شما ارائه می دهد.

روش های بسیاری برای پرینت سه بعدی عکس ها وجود دارد و نیازی نیست که شما یک هنرمند حرفه ای باشید. همه چیزهایی که شما نیاز دارید عکس ها با رزولوشن بالا و میزان کمی مهارت پرینت سه بعدی و البته زمان است.

ایجاد یک مدل سه بعدی تنها بخش سخت این فرآیند می باشد. شما باید چند ترفند را یاد بگیرید. خوشبختانه، نرم افزارهای بسیار آسانی برای استفاده وجود دارد.

چگونه یک تصویر را به یک مدل سه بعدی تبدیل کنیم

تکنیک های ایجاد مدل های سه بعدی از عکس ها به تعداد عکس ها بستگی دارد. در حالی که یک عکس خوب می باشد، چند عکس یک مدل سه بعدی دقیق تر و با جزئیات بیشتر ارائه می دهد.

برای یک عکس واحد، روش ها عبارتند از:

  • Smoothie 3D، یک پلت فرم آنلاین رایگان
  • ابزار extrude، که در بسیاری از برنامه های CAD یافت می شود
  • یک ابزار AI-powered
  • lithophanes

در ادامه، قبل از روش های تبدیل عکس چندگانه، به هر یک از این چهار روش بالا با جزئیات نگاه خواهیم کرد.

Smoothie 3D

Smoothie 3D یک پلت فرم آنلاین رایگان است که در ایجاد مدل های سه بعدی از یک عکس واحد استفاده می شود. این نرم افزار از یک تصویر برای ایجاد یک مدل دیجیتال آنلاین مشابه آن چه شما در هنگام استفاده از یک اسکن یا photogrammetry (نقشه برداری از راه عکسبرداری هوایی) دریافت می کنید، استفاده می کند.

متاسفانه، اگر شما نیاز به مدل های نامتقارن با مقدار زیادی از جزئیات داشته باشید این نرم افزار مفید نخواهد بود. در حقیقت Smoothie 3D نیاز به کمی “drawing” (در برنامه) برای تبدیل این قطعات به ساختار مدل های سه بعدی دارد. اگر با رابط نرم افزار آشنا باشید، این فرآیند باید زمان کوتاهی طول بکشد.

هنگامی که مرحله مدل سازی شما تمام شد، ممکن است تصمیم بگیرید خودتان آن را چاپ کنید یا طراحی خود را برای یک شرکت خدمات پرینت سه بعدی ارسال کنید.

Smoothie-3D یک راه حل ساده را فراهم می کند و باعث می شود که پرینت سه بعدی عکس تا حد ممکن آسان شود. بهترین بخش این است که هیچ تجربه مدل سازی مورد نیاز نیست و شما هم نیازی به دانلود نرم افزار روی کامپیوتر خود ندارید.

ابزار Extrude

ابزار اکسترود هندسه جدیدی را از سطوح، رئوس و لبه ها ایجاد می کند. این ابزار به شما کمک می کند بر اساس برخی الگوریتم ها محور سوم را از فایل دو بعدی خود (عکس) ایجاد کنید. در نهایت مدل شما دارای حجم شده و هندسه جدیدی تشکیل می شود.

این ابزار بیشتر در نرم افزار طراحی کامپیوتری (CAD) یافت می شود. بنابراین وظیفه شما انتخاب  مناسب ترین نرم افزار CAD (چه یک نرم افزار حرفه ای یا یک نرم افزار ارزان) برای مدل شماست.

ابزارAI-powered

ابزار AI که می تواند عکس چهره را به یک مدل سه بعدی تبدیل کند، در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد. این ابزار نتیجه پژوهش دو دانشگاه در انگلستان بود. براساس The Verge، محققان به سیستم AI نحوه استخراج یک چهره از یک عکس واحد را آموزش دادند.

داشتن توانایی ایجاد چنین مدل های سه بعدی با سهولت می تواند کاربرد های مهمی را در دنیای دیجیتال امروز، از جمله VR فراهم کند. همچنین باعث می شود پرینت سه بعدی عکس بسیار آسان باشد.

 

 

لیتوفان

یک لیتوفان یک تصویر “حک شده” در یک ماده نیمه شفاف است که در آن یک نور از پشت تابیده شده و محتوای آن را نشان می دهد. این تکنولوژی از اوایل دهه ۱۸۰۰ موجود بوده است، هرچند همیشه آنها را پرینت سه بعدی نکرده اند.

مناطق ضخیم تر از عبور نور جلوگیری کرده و تیره تر ظاهر می شوند، در حالی که مناطق نازک روشن تر به نظر می رسند.

برای ایجاد یک لیتوفان ابتدا باید یک مدل سه بعدی از عکس خود ایجاد کنید. برخی از ابزارهایی که می توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

  • Image to Lithophane (رایگان و به آسانی قابل دسترسی است)
  • PhotoToMesh
  • Cura (نسخه ۱۱/۱۳ و بالاتر)

ابتدا فایل STL خود را درون برنامه اسلایسر بارگذاری کنید تا آن را به لایه هایی که پرینتر سه بعدی  شما را هدایت می کند، برش دهد. سپس عملیات چاپ را آغاز کنید.

Formlabs یک پرینتر سه بعدی SLA (استریو لیتوگرافی) با وضوح بالاتر از پرینترهای معمول FDM را توصیه می کند. استدلال آنها این است که پرینترهای سه بعدی FDM لایه های ضخیم تولید می کنند که بر روی ظاهر تصویر شما تأثیر می گذارد.

عکس های چندگانه

چندین گزینه در هنگام استفاده از عکس های چندگانه وجود دارد. اول از همه این است که به راحتی از برخی از ابزارهایی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنند. با این حال اگر شما علاقه مند به ایجاد یک مدل دقیق تر هستید، شما می توانید از خدمات یک طراح سه بعدی استفاده کنید و یا نرم افزارهایی مانند Zbrush را آموزش ببینید.

در نهایت گزینه ای از photogrammetry وجود دارد که شامل گرفتن چند عکس از موضوع شما و جمع آوری مجموعه ای از نقاط از تصویر در فضا است. اگر این روش را انتخاب می کنید، مطمئن باشید که تصاویر زیادی از شی خود را از تمام زاویه های که ممکن است تهیه کنید. سپس عکس های خود را در نرم افزار photogrammetry آپلود کنید تا یک فایل سه بعدی قابل چاپ تولید شود.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک رندر عالی از مدل سه بعدی خود داشته باشید، شما نیاز به تصاویر با کیفیت بالا دارید. پرینت سه بعدی از عکس تا حد زیادی به کیفیت تصاویر شما بستگی دارد.

 بهینه سازی تصاویر شما

برای بهینه سازی تصاویر خود، به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک دوربین دیجیتال با وضوح بالا: شما نیاز به فایل های دیجیتالی با کیفیت بسیار بالا دارید.
  • یک وسیله برای روشنایی: نور مناسب کلید بهبود عکس شماست.
  • سه پایه: شما می خواهید که شخص و دوربین خود را تا آنجا که ممکن است ثابت نگه دارد.

مواردی که هنگام عکسبرداری باید به آن توجه کنید:

  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور
  • نور متعادل

برخی از برنامه های ویرایش عکس که می می توانید از آن استفاده کنید:

  • iPhoto
  • Adobe Lightroom
  • Adobe Bridge

 مدلسازی سه بعدی

در صورت امکان ۳۰ تا ۴۰ تصویر از زوایای مختلف گرفته و قبل از ارسال آنها به نرم افزار photogrammetry از کیفیت بالای آن ها اطمینان حاصل کنید. در اینجا چند ابزار نمونه نام می بریم:

اسکن سه بعدی از طریق برخی از الگوریتم ها اتفاق می افتد. ابتدا شما نیاز به یک مجموعه خوب از عکس ها دارید، بیشتر کارها به نرم افزار واگذار می شوند.

بازبینی مدل

باید سریعاَ هر گونه مسئله مربوط به مدل خود را به راحتی مشاهده کنید. با این وجود، زاویه دید خود را تغییر دهید زیرا تشخیص برخی از نقص ها در نگاه اول دشوار است. جزئیات ساختاری باید بسیار باشد.

برخی از معایب را شما می توانید با استفاده از ابزار sculping و smoothing اصلاح کنید. اما اگر احساس می کنید مدل شما با شی اصلی بسیار متفاوت است، ممکن است لازم باشد مجموعه ای جدید از عکس ها را تهیه کنید. فقط به یاد داشته باشید، هر چه دقت عکس های شما بالاتر باشد مدل سه بعدی بهتری دریافت خواهید کرد.

در فیلم زیر می توانید یک نمونه از تبدیل عکس دو بعدی به سه بعدی را مشاهده کنید.

 

منبع : https://3dprint.com//

https://all3dp.com//

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی از روی عکس دو بعدی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید