بارها و بارها شاهد بوده ایم که بازار پرینت سه بعدی به سرعت در حال صنعتی شدن است. با این حال، کاربردهای صنعتی تنها راه استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی نیستند. یک شرکت کانادایی به نام Little  You  با توجه به این موضوع، برای کودکان امکان ساخت اسباب بازی های کاملاً سفارشی و پرینت سه بعدی شده را مستقیماً از طریق وب سایت خود فراهم کرده است. این شرکت با استفاده از انواع دستگاه های پرینتر سه بعدی material jetting که به لطف امکان تولید قطعات نهایی زیبا و توانایی ترکیب رنگ ‌ها و مواد اغلب برای پروژه ‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به هر کودکی اجازه می‌دهد تا از مزایای فناوری پرینت سه ‌بعدی استفاده کنند.

 

ساخت اسباب بازی های سفارشی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

وب سایتLittle You  یک پلتفرم دیجیتالی است که برای کودکان ۶ تا ۱۸ ساله این شانس را فراهم کرده است تا با استفاده از آخرین فناوری وب و پرینت سه بعدی، شخصیت های سفارشی طراحی و ایجاد کنند. کودکان با طراحی هر جنبه ای از ظاهر، می توانند شخصیت های سه بعدی مورد نظرشان را سفارشی سازی کنند. کاربران می توانند لباس های مختلف را برای طراحی فیگورهای سه بعدی خود انتخاب و اضافه کنند، همچنین آزادی در تغییر رنگ، اندازه و محل قرار گیری لوازم جانبی از دیگر قابلیت های این پلتفرم است. شرکتLittle You  مدل های سه بعدی را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به واقعیت تبدیل می کند. پرینترهای سه بعدی در دفتر این شرکت در انتاریو قرار دارند و محصولات به مشتریان در هر نقطه از جهان تحویل داده می شوند. این شرکت با استفاده از پرینترهای سه بعدی صنعتی، تضمین می کند که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان تحویل دهد. با این حال، وب سایت این شرکت گزینه ای برای خرید و دانلود مدل های سه بعدی در وب سایت خود در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند آن ها را دانلود و در خانه چاپ کنند.

ساخت اسباب بازی های سفارشی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت اسباب بازی های سفارشی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

نرم ‌افزار سفارشی ‌سازی شرکت Little You برای کودکان امکان طراحی شخصیت ‌های سه ‌بعدی شامل کل ظاهر، رنگ، اندازه و شخصیت به همراه اندازه، موقعیت یا رنگ لوازم جانبی مطابق سلیقه را فراهم می کند. مشتریان باید قبل از پرداخت نهایی، نوع مواد پرینت سه بعدی را برای شخصیت های سه بعدی انتخاب کنند. گزینه های مواد قابل چاپ سه بعدی عبارتند از:

  • ماسه سنگ تمام رنگی
  • الیاف شیشه تمام رنگی یا یک ترموپلاستیک صنعتی
  • رزین های اکریلیک تمام رنگی که با استفاده از فناوری جوهر افشان قابل پخت با اشعه ماوراء بنفش

پس از اینکه کودک طرح نهایی شخصیت خود را در وب سایت ثبت کرد، برای ساخت مدل های سه بعدی از چاپگر سه بعدی استفاده می شود. فیگورهای سه بعدی روی مواد انتخاب شده چاپ می شوند. نتیجه نهایی یا کاراکتر نهایی یک کپی از طرح ارسال شده در وب سایت خواهد بود. سپس محصول نهایی به مشتریان در سراسر جهان تحویل داده می شود.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی اسباب بازی های سفارشی

4.9/5 - (38 امتیاز)