اخیراً شرکت آمریکایی استخرسازی San Juan Pools اولین استخر اکریلیک توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی خود را معرفی کرده است. این استخر برای اولین بار در بخش آخر برنامه تلویزیونی صبحگاهی فاکس و دوستان در تلویزیون آمریکا به نمایش درامد. این استخر پرینت سه بعدی شده از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

ساخت اولین استخر اکریلیک با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تکنولوژی پرینت سه بعدی با سرعتی بالا به کشف احتمالات جدید ادامه می دهد و توسعه پروژه ها، اشیاء، خانه ها، غذا و بسیاری موارد دیگر را به صورت نوآورانه ممکن می سازد. فناوری پرینت سه بعدی به طور پیوسته به شرکت ها و بنیادها این توانایی را می دهد که تقریباً هر چیزی را به روشی پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست توسعه دهند.San Juan Pools  یک شرکت خانوادگی متعلق به نسل سوم، و اولین شرکتی است که از فایبرگلاس برای  ساخت استخر شنا استفاده کرد. این شرکت که در سال ۱۹۶۳ در سیاتل در واشنگتن تأسیس شده است، از تکنیک های اقتباس شده از ساخت بدنه قایق برای ایجاد استخرها استفاده می کند. از آنجایی که این شرکت برای اطمینان از کیفیت بالای محصولات خود همیشه به دنبال استفاده از فناوری ‌های نوآورانه می باشد، برای تولید آخرین مدل استخر خود به فناوری ساخت افزایشی روی آورده است.

شرکت San Juan Pools به دنبال راهی برای کاهش نیروی کار، زمان و هزینه های تولید برای توسعه جدیدترین استخر خود، با شرکتی در  فلوریدا  که چاپگرهای سه بعدی سفارشی در مقیاس بزرگ ارائه می دهد، تماس گرفت. این شرکت دستگاهی را در اختیار آنها قرار داد که بتواند خواسته هایشان را برآورده کند. مواد پرینت سه بعدی مورد استفاده برای فرآیند چاپ یک رزین وینیل استر مخصوص و فایبرگلاس است. اگرچه این شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری مورد استفاده برای ساخت این استخر و اینکه چه قسمت هایی به طور خاص پرینت سه بعدی شده اند ارائه نکرده است، ما فرض می کنیم که بدنه اصلی استخر با استفاده از فناوری FDM چاپ شده است. این استخر پرینت سه بعدی شده، دارای ابعاد ۱۲ در ۲۵ و عمق ۳ اینچ است. نمای آن دارای یک پنجره شیشه ای اکریلیک به طول ۱۲ اینچ است و در قسمت پشتی یک جکوزی مجزا قرار دارد.

ساخت اولین استخر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت اولین استخر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

استخر پرینت سه بعدی شده سازگار با محیط زیست

امکان چاپ سه بعدی استخرهای فایبر گلاسی که به طور سنتی تولید می شوند برای محیط زیست مفید است. فرآیند تولید سنتی که شبیه به ساخت بدنه قایق های فایبرگلاس است، شامل مواد شیمیایی سمی و مواد غیر قابل بازیافتی است که بر اکوسیستم سیاره سنگینی می کند. مشکل دیگر فرآیند سنتی این است که به تعداد زیادی کارگر نیاز دارد و تکمیل پروژه ماه ها طول می کشد. در مقابل، فناوری پرینت سه بعدی از مواد پایدار استفاده می کند و فرایند ساخت در عرض چند روز بدون نیاز به تعداد زیادی کارگر تکمیل می شود. Skip Bedell، در اولین ارائه عمومی خود در تلویزیون اشاره کرد که این استخر قابل سفارش سازی است و به هر شکلی که مشتری می خواهد قابل ارائه می باشد. قیمت استخرهای San Juan برای کسانی که مایل به خرید یکی از این استخرهای چاپ سه بعدی شده هستند، از حدود ۱۷۰۰۰ دلار تا حدود ۳۸۰۰۰ دلار متغیر است.

منبع: https://www.3dnatives.com

  در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.  

 pdf پرینت سه بعدی اولین استخر

به این پست امتیاز دهید