اسکوترهای برقی از زمان معرفی در شهرهای بزرگ موضوعی بحث برانگیز بوده اند. نظرات مختلفی در اینباره وجود دارد، به ویژه هنگامی که صحبت از پایداری می شود. در واقع اسکوترهای الکتریکی می توانند زیست سازگار باشند، به ویژه اگر جایگزین اتومبیل یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی شوند. با این حال مطالعه ای توسط آژانس محیط زیست فدرال نشان می دهد که اسکوترهای برقی بیشتر به عنوان جایگزینی برای دوچرخه یا پیاده روی مورد استفاده قرار می گیرند که به نوبه خود تعادل محیط را بدتر می کند. برای کسانی که زیاد طرفدار اسکوترهای برقی نیستند، توسعه اولین اسکوتر برقی پرینت سه بعدی شده دلیلی برای تجدیدنظر در نگرش آنها می باشد.

توسعه نخستین اسکوتر برقی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

روز گذشته یک شرکت تولید کننده اسکوتر به نام Scotsman از اولین اسکوتر برقی پرینت سه بعدی شده در جهان که بطور کامل با استفاده از کامپوزیت های فیبر کربن ترموپلاستیک ساخته شده است، رونمایی کرد. در واقع ساختار یکپارچه این اسکوتر فقط در یک مرحله چاپ سه بعدی تولید می شود که نیاز به اتصال با چسب یا سایر قطعات را حذف می کند، این امر به نوبه خود منجر به پایداری بیشتر اسکوتر می شود. این اسکوتر الکتریکی جدید در سه مدل مختلف به بازار عرضه می شود: Scotsman 500 ، Scotsman 1000 و Scotsman 2000. تفاوت این مدل ها در حداکثر سرعت، خروجی توان و قیمت آن ها می باشد، اما همه این مدل ها دارای خصوصیات ویژه یکسانی هستند که آنها را از اسکوتر های معمولی متفاوت می کند.

توسعه نخستین اسکوتر برقی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
توسعه نخستین اسکوتر برقی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ویژگی های این اسکوترهای برقی پرینت سه بعدی شده

یکی از بزرگترین تفاوت های اسکوتر های برقی پرینت سه بعدی شده با اسکوترهای الکتریکی معمولی روش تولید آنهاست. اسکوترهای شرکت Scotsman از مواد پرینت سه بعدی شده ساخته شده اند که ترکیبی کامل از دوام و چابکی را ارائه می دهند. این اسکوتر ها ۶۱ برابر از نمونه های فولاد محکم تر و در عین حال بسیار سبک هستند. این امر آنها را به گزینه ای مناسب برای کسانی که به یک وسیله حمل و نقل مقاوم در ترافیک های جاده ای نیاز دارند تبدیل کرده است. Josh Morenstein ، طراح در شرکت Scotsman این موضوع را تأیید کرده است: “ما با Scotsman می خواستیم به مسافران در شهرها و همچنین علاقه مندان به الکتروموتور کمک کنیم و اسکوتر الکتریکی را به عنوان گزینه ای با عملکرد بالا برای رفت و آمد در ترافیک و زندگی روزمره در اختیار آنها قرار دهیم. به لطف پرینت سه بعدی با استفاده از مواد کامپوزیت فیبر کربن، ما می توانیم طرح هایی را اجرا کنیم که تولید آن ها با سایر مواد و تکنیک های ساخت امکان پذیر نمی باشند. “

ویژگی های اسکوترهای برقی پرینت سه بعدی شده
ویژگی های اسکوترهای برقی پرینت سه بعدی شده

فرایند پیشرفته پرینت سه بعدی امکانات جدیدی را برای شخصی سازی محصولات فراهم می کند. بنابراین نه تنها قاب، بلکه دسته و سایر قطعات نیز می توانند متناسب با اندازه، وزن و طول بازو یا پا سفارشی سازی شوند. این امر خصوصاً برای افراد کوتاه قد یا بلند قد بسیار سودمند است زیرا اسکوترهای الکتریکی Scotsman را می توان برای افرادی با قد بین ۱۳۷ سانتی متر تا ۲۲۹ سانتی متر تولید کرد. علاوه بر این، امکان سفارشی سازی رنگ و لوازم جانبی این اسکوتر های برقی وجود دارد.

همچنین این اسکوتر الکتریکی پرینت سه بعدی شده امکانات دیگری را نیز به کاربران ارائه می دهند. از یک طرف همه کاربران اسکوتر های Scotsman قادر به نصب یک برنامه مکمل می باشند که دارای GPS داخلی، یک کلید اتوماتیک، اطلاعات مربوط به ترافیک جاده ای و موارد دیگر است. از طرف دیگر این اسکوترهای الکتریکی چاپ سه بعدی شده مجهز به یک سیستم قدرت منحصر به فرد دارای دو محفظه باتری مجزا هستند. این باتری ها که به آنها PowerPacks نیز گفته می شود، می توانند سریع و به راحتی جدا شوند و حتی می توانند به عنوان یک پاوربانک برای شارژ سایر وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر ها مورد استفاده قرار گیرند. Scotsman دو نسخه متفاوت ارائه می دهد: Scotsman PowerPack با ۵۰۰ وات ساعت انرژی و Performance PowerPack با ۵۵۰ وات ساعت انرژی. همچنین کاربران می توانید از بین سه حالتEco ، Sport  و Performanceیک گزینه را انتخاب کنند.

 
 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی اولین اسکوتر الکتریکی جهان

4.9/5 - (37 امتیاز)