یک شرکت معروف تولید کننده تجهیزات ورزشی به نامHayabusa  که در زمینه ساخت تجهیزات با کارایی بالا برای رشته های مختلف هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) از جمله بوکس تخصص دارد، به تازگی خط جدیدی از دستکش های بوکسT3D  رونمایی کرده است که با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی توسعه یافته اند. به گفته شرکتHayabusa ، این اولین بار است که از چنین فرآیندی برای تولید دستکش بوکس استفاده می شود.

 

ساخت اولین دستکش بوکس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Ken Clement، مدیر عامل شرکتHayabusa  معتقد است که فناوری پرینت سه بعدی صنعت را در زمینه حفاظت و راحتی ورزشکاران متحول خواهد کرد. این دستکش های بوکس اولین نمونه استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ورزش نیست. چندین شرکت دیگر از جمله Wilson Sporting Goods نیز در ماه های اخیر از پروژه هایی که با استفاده از پرینتر سه بعدی توسعه یافته اند رونمایی کرده است. همچنین Wilson Sporting Goods  اخیراً از نمونه اولیه بسکتبال را که با استفاده از پرینت سه بعدی طراحی شده بود رونمایی کرد. پیش از این از فناوری پرینت سه بعدی برای توسعه کلاه ایمنی در  لیگ ملی هاکی و همچنین برای دوچرخه های بازی های المپیک استفاده شده است. تکنولوژی پرینت سه بعدی به دلیل قابلیت آن در سفارشی سازی هر محصول برای کاربر و توسعه نمونه های ایمن تر و راحت تر برای ورزشکاران ارزشمند است. احتمالاً این ویژگی ‌ها به تصمیم Hayabusa  برای روی آوردن به تکنولوژی ساخت افزایشی در توسعه دستکش ‌های بوکس کمک کرده است.

پرینت سه بعدی اولین دستکش بوکس

پرینت سه بعدی اولین دستکش بوکس

 

  Hayabusa از یک روش پرینت سه بعدی بر پایه رزین، به احتمال زیاد یک فرآیند SLA یاDLP، برای تولید دستکش های بوکس T3D استفاده کرده است. اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد چاپگر سه بعدی خاص مورد استفاده منتشر نشده است، اما این فناوری لایه ‌های فوم سنتی را با شبکه‌ هایی حاوی هزاران ضربه‌ گیر جایگزین کرده است که دقت بی ‌نظیری را ارائه می دهند که با استفاده از تکنیک ‌های تولید معمولی قابل دستیابی نیستند. این شرکت سازنده تجهیزات ورزشی ادعا کرده است که این دستکش ها از فوم معمولی بادوام تر هستند.

دستکش‌ های بوکس T3D برای جذب و هدایت انرژی در هنگام ضربه در عین فراهم کردن راحتی دست برای ورزشکار طراحی شده‌ اند. این دستکش های پرینت سه بعدی شده به سیستم بسته شدن دو بند و پشتیبانی از آتل مچ مجهز هستند که باعث افزایش پشتیبانی، راحتی و عملکرد ورزشکاران می شود. Hayabusa برای خنک نگه داشتن دست ها روکش تنظیم کننده حرارت اضافه کرده است و نمای بیرونی از چرم OEM ساخته شده است که دوام دستکش را افزایش می دهد.

  منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی اولین دستکش بوکس