فناوری ساخت افزایشی نقش مهمی در صنعت ساختمان سازی ایفا می کند. صنعت ساخت و ساز از مزایای متعدد تکنولوژی پرینتر سه بعدی شامل قابلیت ایجاد طرح های پیچیده و صرفه جویی در زمان و هزینه بهره می برد. اخیراً پروژه ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی شده اروپا در اوکراین آغاز شده است.

 

ساخت مدرسه در اروپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

در تحولی بزرگ، هایدلبرگ آلمان اخیراً شاهد ساخت بزرگترین ساختمان پرینت سه بعدی شده در اروپا بود. این دستاورد در کنار پروژه های مختلف دیگر شامل ساخت خانه ها، آلاچیق ها، پل ها و مراکز پزشکی، هیجان قابل توجهی ایجاد کرده است. یکی از این پروژه های برجسته، ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی شده اروپا در اوکراین، در نتیجه همکاری مؤسسه غیرانتفاعی Team4UA و گروه دانمارکی DCP3 است. در حال حاضر اوکراین پس از حمله روسیه، با چالش مهمی در زمینه بازسازی زیرساخت های خود مواجه است.

به گفته وزارت آموزش و علوم اوکراین، بیش از 2000 مدرسه در جنگ آسیب دیده یا تخریب شده اند و 277 مدرسه نیاز به تخریب کامل دارند. بنابراین، این کشور تمرکز خود را به بازسازی سریع مراکز آموزشی معطوف کرده است و پتانسیل زیادی در استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی می بیند. شهر لویو واقع در منطقه غربی اوکراین، میزبان این پروژه پیشگامانه خواهد بود. چاپگر سه بعدی ساخته شده توسط شرکتCOBOD  برای این منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساخت مدرسه در اروپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت مدرسه در اروپا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بازسازی مدرسه با استفاده از پرینت سه بعدی

هدف از انجام این پروژه، تضمین دسترسی کودکان آسیب دیده از جنگ ویرانگر اوکراین به آموزش و ایجاد فضایی فراگیر برای کودکان در لویو است. تخریب مدارس و دیگر امکانات آموزشی، نسل جوان را از فرصت ‌های ارزشمند آموزشی محروم کرده است که می ‌تواند اثرات زیان ‌باری در آینده آنها و توسعه کلی کشور داشته باشد. با استفاده از راه ‌حل ‌های نوآورانه، می ‌توان به این مسئله مهم بهُ سرعت و کارآمد رسیدگی کرد. پیشرفت چشمگیر پروژه در عکس بالا قابل مشاهده است، تقریباً نیمی از فرآیند پرینت سه بعدی تنها در سه تا چهار تکمیل شده است که پیشرفت سریع پروژه را برجسته می کند.

Jean-Christophe Bonis، مؤسسTeam4UA ، توضیح داده است که امکانات این مدرسه برای دانش‌آموزان ابتدایی آماده می گردد و در محل مدرسه موجود ساخته می ‌شود. این ساختمان یک طبقه با مساحتی بالغ بر 370 متر مربع، با هدف ارائه یک محیط آموزشی امن و دلپذیر برای دانش آموزان ساخته می شود. تیم ساخت و ساز استفاده از مصالح ساختمانی محلی را در اولویت قرار داده است و 90 درصد آنها در داخل کشور تولید می شود. حتی بتن مورد نیاز نیز به صورت محلی تهیه شده است که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شده است. این رویکرد نه تنها به احیای اقتصاد اوکراین کمک می کند، بلکه پایه ای برای توسعه مستمر در آینده ایجاد می کند.

Henrik Lund-Nielsen، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت  COBODضمن ابراز غرور از ارائه فناوری مورد استفاده در توسعه این پروژه گفت: “ما مفتخریم که فناوری را ارائه کرده ایم که این پروژه را ممکن می سازد. مردم سرافراز اوکراین سزاوار حمایتی هستند که ما می توانیم ارائه دهیم، و من خوشحالم که توانسته ایم تمام کارهایی که در این پروژه انجام داده ایم را به صورت رایگان اهدا کنیم”.

  منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی اولین مدرسه در اروپا

به این پست امتیاز دهید