شرکت اسپانیایی تولید کننده پوشاکMango  از یک مجموعه شامل اکسسوری های پرینت سه بعدی شده رونمایی کرده است. این مجموعه به طور مشخص شامل هفت آیتم می باشد: یک کیف، یک صندل، یک گردنبند، یک گردنبند چوکر، یک یقه و دو جفت گوشواره متفاوت. این اقدام منطقی است وقتی شما در نظر بگیرید که یکی از اهداف این شرکت ارتقا پایداری کالاهای مصرفی می باشد. در واقع شرکت منگو سال گذشته یک خط تولید محصولات جواهر پایدارتر و زیست سازگارتر را راه اندازی کرد. این بار نیز شرکت Mango از ایده های مشابهی پیروی کرده است و مجموعه اکسسوری های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی با ترکیبی از مواد طبیعی و بدون ایجاد پسماند را توسعه داده است.

توسعه مجموعه جدید اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Mango

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت مد روز به روز در حال افزایش است. این اولین بار نیست که می بینیم شرکت های بزرگ فعال در صنعت مد و فشن از تکنولوژی چاپ سه بعدی برای تولید اکسسوری و لباس استفاده می کنند. حتی برخی از افراد مشهور در مناسبت های مختلف لباس های پرینت سه بعدی شده به تن کرده اند، مانند Rosalia at در مراسم Fashion Awards (معروف به جوایز مد انگلیس) در سال ۲۰۲۰٫ بدون شک این پروژه های چاپ سه بعدی و مد، پتانسیل استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در صنعت مد و پوشاک را نشان می دهد و همانطور که می بینید در حال حاضر حتی در فروشگاه های محلی نیز قابل مشاهده است.

توسعه مجموعه جدید اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Mango
توسعه مجموعه جدید اکسسوری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسط شرکت Mango

اکسسوری های پرینت سه بعدی شده Mango

مجموعه اکسسوری های پرینت سه بعدی شده شرکت Mango متعلق به کالکشن بهار/ تابستان امسال است، به همین دلیل قطعات به شکل گل های مروارید و سایر گل ها در نظر گرفته شده اند. شرکت Mango برای تولید اکسسوری های پرینت شده سه بعدی خود، از یک شرکت فرانسوی به نامComme des Machines ، شامل گروهی از صنعتگران متخصص فعال در زمینه تولید لباس های پایدار از طریق فناوری های پرینت سه بعدی کمک گرفته است. این تیم از ماده پرینت سه بعدی قابل بازیافتی به نام TPU (پلی یورتان ترموپلاستیک) ساخته شده از مواد گیاهی استفاده کرده اند. این مجموعه از ۹۰٪ مواد پایدار مانند PLA، سفال، سرامیک، چوب یا پلاستیک ها با پایه گیاهی و قابل تجزیه زیستی ساخته شده اند.

اکسسوری های پرینت سه بعدی شده Mango
اکسسوری های پرینت سه بعدی شده Mango

شرکت منگو به رهبری Toni Ruiz  در یک خبرنامه مطبوعاتی اظهار داشته است: “هر گرم زباله تولید نشده به CO2 آزاد نشده منجر می شود. این پایدارترین روش ساختی است که وجود دارد “. شرکت منگو با این ابتکار عمل تمایل خود برای تقویت تعهدات خود به تولید پایدار را نشان می دهد و در واقع هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۲۵، ۱۰۰٪ لباس های پنبه ای پایدار باشند و ۵۰٪ پلی استر ها بازیافت شوند. از امروز برچسب “پایدار” ۷۹٪ لباس های Mango را در بر می گیرد. اکسسوری های پرینت سه بعدی شده ارائه شده توسط Mango در همه کشورهایی که وب سایت این شرکت فعالیت می کند، از جمله انگلستان و ایالات متحده، قابل خریداری هستند. فقط بخاطر داشته باشید که این محصولات ارزان نیستند و قیمت آنها از  ۹۹/۴۵ دلار برای گوشواره تا ۹۹/۱۹۹ دلار برای صندل می باشد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مجموعه اکسسوری Mango

4.8/5 - (38 امتیاز)