یک شرکت بیوتکنولوژی در بنگلور به نام Pandorum Technologies Pvt، از بافت قرنیه  پرینت سه بعدی شده به منظور افزایش سرعت بهبود زخم های درون چشم استفاده می کند.

دکتر  Tohin Bhowmick، یکی از بنیانگذاران شرکت Pandorum با مدرک دکترا از دانشگاه موسسه علوم هند و یکی از اعضای آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا (EMBL) گفت: “تنها در هند، بیش از یک میلیون نفر مبتلا به نابینایی دو طرفه ناشی از اختلالات قرنیه هستند و این آمار حداقل چند برابر بیشتر از نابینایی قرنیه یک طرفه است. ما در حال تلاش برای کاهش این اختلال با استفاده از علم مهندسی زیستی از طریق توسعه درمان stage-wise یک پلت فرم هستیم. هدف نهایی ما پایان دادن به وابستگی به اهدای قرنیه انسان است.”

پرینت سه بعدی قرنیه مایع

پرینت سه بعدی بافت قرنیه با هدف مبارزه با نابینایی

پرینت سه بعدی بافت قرنیه با هدف مبارزه با نابینایی

شرکت Pandorum Technologies Pvt  متخصص در زمینه مهندسی بافت و پزشکی احیا کننده، در سال ۲۰۱۱ به منظور ایجاد روش های نوین جهت بهبود مراقبت های بهداشتی تاسیس شد. این شرکت در همکاری با موسسه چشم  پزشکی LV Prasad در هند، یک جوهر قرنیه زیست الهام پذیر با نام “Liquid Cornea” (قرنیه مایع) به منظور استفاده جهت  سه بعدی زیستی لنتیکول (یک قسمت از بافت قرنیه است که می تواند با مواد مصنوعی ساخته شود) توسعه داده اند.

این قطعه در داخل و یا بالای چشم انسان جهت بهبود نقص های ایجاد شده در بینایی در اثر آسیب دیدگی قرنیه، قرار می گیرد. دکتر Bhowmick در ادامه توضیح داد: “اختلالات قرنیه یکی از علل اصلی نابینایی در سراسر جهان است. با وجود این که جایگزین کردن بافت مات با یک corneal allograft شفاف معمولاَ در بهبود بینایی موثر است، تعداد قرنیه های انسانی در دسترس جهت پیوند بسیار محدود می باشد. توانایی توسعه بافت های ضروری مانند قرنیه انسان با استفاده از مهندسی زیست، یک نقطه عطف قابل توجه در علوم پزشکی می باشد. ”

در حال حاضر، مطالعات پیش بالینی که شامل مدل های زخم قرنیه در خرگوش ها هستند در حال انجام بوده و این تیم در حال آماده سازی برای انجام مطالعات آزمایشی بر روی انسان در سال ۲۰۲۰ می باشند.

یک چشم پرینت سه بعدی شده برای چشم

چاپ سه بعدی قرنیه

چاپ سه بعدی قرنیه

در جای دیگر،  سه بعدی زیستی برای درمان نابینایی های ناشی از بیماری های قرنیه استفاده شده است. اخیراَ دانشمندان دانشگاه نیوکاسل (NCL) قرنیه های انسانی ژلاتینی و چند سلولی را با موفقیت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه داده اند.

همچنین موسسه University of Sydney’s Save Sight Institute در استرالیا و پردیس های دانشگاه ولنگونگ (UOW) یک قلم سه بعدی توسعه داده اند که می تواند همانند یک ر سه بعدی هم محوره با قابلیت حمل و هم چنین با توانایی تزریق مستقیم جوهر زیستی درون چشم، به تولید مجدد سلول ها در زخم های قرنیه کمک کند. هم چنین این خودکار یک مانع بیولوژیکی در مقابل آسیب های قرنیه ناشی از عفونت ها ایجاد می کند.

منبع: https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی بافت قرنیه با هدف مبارزه با نابینایی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید